Gå til innhold

Synspunkter på dette treningsoppsettet? Veldig glad for svar:)


Anbefalte innlegg

Funker dette oppsettet bra?

 

Dag 1:

Rygg, skuldre, biceps, (mage)

 

Dag 2:

Evt jogging.

 

Dag 3:

Bryst, triceps, (mage)

 

Dag 4:

Evt jogging.

 

Dag 5:

Repetisjon av dag 1

 

Dag 6:

Evt jogging.

 

Dag 7:

Repetisjon av dag 3

 

Fungerer dette oppsettet for å øke styrken og muskelmassen? Det blir jo 3-4 økter styrke i uka. Jogger ikke alle mellomdagene, men det er noe jeg kan gjøre om jeg orker/har tid. 

Lurer også på om man skal ha skuldre sammen med rygg og biceps eller om det går med bryst og triceps.

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mangler trening av bein, som kanskje er det viktigste av alt.

Jo ja, men har mye muskler i musklene allerede siden det er det jeg har trent hele livet. Det tar jeg heller på litt etterhvert når jeg kommer godt i gang med treningen. Men funker oppsettet ellers? Det blir ikke for korte pauser mellom hver økt på samme område?

Lenke til kommentar

Split program appellerer av en eller annen grunn mer til nybegynnere, men du vil nok få mye mer igjen for å følge et standard styrke 'nybegynner program' som i f.eks det i sticky posten øverst. 

Hm ja, sjekket det ut. Var jo noe av det samme, men så ut som en veldig kort økt. Vil jeg klare å oppnå økning av styrke og muskelmasse ved dette oppsettet?

Trente i ca. 10 mnd i strekk for 1,5 år siden uten nesten noe fremgang (noe som var grunnen til at jeg slutta). Fortsatte bare å trene innimellom frem til nå.

Dette er et annet oppsett enn det jeg har trent før, så håper på at det vil virke. Har holdt på med det i en uke, og det virker bra. Kjenner jeg blir mer støl og sliten enn det jeg har gjort før.

Lenke til kommentar

 

Split program appellerer av en eller annen grunn mer til nybegynnere, men du vil nok få mye mer igjen for å følge et standard styrke 'nybegynner program' som i f.eks det i sticky posten øverst. 

Hm ja, sjekket det ut. Var jo noe av det samme, men så ut som en veldig kort økt. Vil jeg klare å oppnå økning av styrke og muskelmasse ved dette oppsettet?

Trente i ca. 10 mnd i strekk for 1,5 år siden uten nesten noe fremgang (noe som var grunnen til at jeg slutta). Fortsatte bare å trene innimellom frem til nå.

Dette er et annet oppsett enn det jeg har trent før, så håper på at det vil virke. Har holdt på med det i en uke, og det virker bra. Kjenner jeg blir mer støl og sliten enn det jeg har gjort før.

 

 

Ja er veldig effektivt, er derfor det er anbefalt. Ser kanskje for lite ut, men kan garantere deg at du får mye igjen for å blindt følge et baseløft program i noen måneder. Er dessverre lett å gravitere mot splitt program da det kan virke mer logisk å pumpe ut reps og bli supersår for en får på en måte en rask tilbakemelding på at en har trent, men er en grunn til at mange som har gjort dette lenge anbefaler på papiret ganske enkle styrkeprogram. 

Lenke til kommentar

Som de andre sier.

 

Ikke si at du "har så mye muskler i beina at de ikke lenger behøver å trenes" er du snill. Ikke engang om det er ment for en periode heller.

 

Vil også skyte inn en annen ting: Bytt ut "mage" med CORE, og inkluder da ræva di i stor grad her.

Når jeg leser "mage" ser jeg for meg en drøss med situps-øvelser og slyngetrening på magen, noe som er totalt waste of time - om ikke "mot sin hensikt" da det er kjernestyrke du vil ha. Sixpacken finner du på kjøkkenet.

 

Generelt umulig å si noe mer her siden du ikke inkluderer en "plan for treningen" i TS.

*Progresjon?

*Frekvens

*Deload?

*Kostholdet (overskudd eller underskudd?)

*Valg av øvelser???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...