Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Har nå funnet ut at jeg vil fikse/style windows themet mitt men er usikker på hvordan det gjøres. Tenker da for det meste på en "quicklaunch" bar i toppen av vinduet med programmer.

vil også bli kvitt den stygge windowsblå fargen fra vinduer og oppgavelinjen.

 

Hvilke programmer brukes til dette?

 

Har også litt lyst å bytte ut logon/bootscreen men sist gang jeg skiftet bootscreen fikk jeg opp valg hver gang jeg startet opp maskinen om å velge hvilken windows jeg ville starte. og den boot-streken (den som beveger seg under loading) havnet helt feil på skjermen 2 cm over eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T.J: Du laster ned UX Theme patch og følger innstruksjonene som ligger på siden.

Så laster du ned skins fra f.eks: www.customize.org . Her finner du skins på venstre side under XP VisualStyle

Når du har funnet et style du liker og har lastet det ned. Pakker du det ut.

 

Så plaserer du det i: Windows> Reources> Themes> hvis det er en .theme fil må den ligge løst i mappen. Men hvis det er en .msstyle fil skal den ligge i en mappe som heter det samme som skine.

Du må også innstalere fonter (skrift typer). Disse skal i: Windows> Fonts

Så er det bare og høyre klikke på skrivebordet> utseende og velge skin i rullgardinen og trykke ok.

 

Det skulle være allt

Lenke til kommentar
T.J: Du laster ned UX Theme patch og følger innstruksjonene som ligger på siden.

Så laster du ned skins fra f.eks: www.customize.org . Her finner du skins på venstre side under XP VisualStyle

Når du har funnet et style du liker og har lastet det ned. Pakker du det ut.

 

Så plaserer du det i: Windows> Reources> Themes> hvis det er en .theme fil må den ligge løst i mappen. Men hvis det er en .msstyle fil skal den ligge i en mappe som heter det samme som skine.

Du må også innstalere fonter (skrift typer). Disse skal i: Windows> Fonts

Så er det bare og høyre klikke på skrivebordet> utseende og velge skin i rullgardinen og trykke ok.

 

Det skulle være allt

7206406[/snapback]

ok, har endret uxtheme.dll fila. laster ned skins fra customize.org og legger dem i den mappen men finner ikke theme fila når man skal velge tema.

 

mens jeg er på det hvordan bytter jeg Icon på ting som min datamaskin/papirkurv etc.

Lenke til kommentar
T.J: Du laster ned UX Theme patch og følger innstruksjonene som ligger på siden.

Så laster du ned skins fra f.eks: www.customize.org . Her finner du skins på venstre side under XP VisualStyle

Når du har funnet et style du liker og har lastet det ned. Pakker du det ut.

 

Så plaserer du det i: Windows> Reources> Themes> hvis det er en .theme fil må den ligge løst i mappen. Men hvis det er en .msstyle fil skal den ligge i en mappe som heter det samme som skine.

Du må også innstalere fonter (skrift typer). Disse skal i: Windows> Fonts

Så er det bare og høyre klikke på skrivebordet> utseende og velge skin i rullgardinen og trykke ok.

 

Det skulle være allt

7206406[/snapback]

ok, har endret uxtheme.dll fila. laster ned skins fra customize.org og legger dem i den mappen men finner ikke theme fila når man skal velge tema.

 

mens jeg er på det hvordan bytter jeg Icon på ting som min datamaskin/papirkurv etc.

7206928[/snapback]

 

Når du skal velge themet du lar lastet ned så er det bare å legge til eventuelle fonts i kontrollpanel/skrifter og så trykke på theme-fila, så skal det komme opp i en meny.

 

For å bytte ikoner kan du laste ned et program som heter iconpackager, så stikker du

innom deviantart.com og søker på iconpackager.

 

Fin!

Lenke til kommentar
Det går ikke å bytte ut uxtheme.dll manuellt mens windows kjører, så du har nok ikke gjort det riktig. Google uxtheme og installer den du finner på softpedia-linken.

7208304[/snapback]

ble bedt om å følge disse stegene

 

How to use this file:

1) Download the file and extract in a handy location (eg: your Desktop). This should create a new uxtheme.dll file in that location.

2) Go to C:WINDOWSSystem32 and rename uxtheme.dll to uxtheme.dll.old

3) Put the new uxtheme.dll into C:WINDOWSSystem32

4) If you get any warnings from Windows stating that an original system file has been replaced, you must click "Cancel", otherwise the new uxtheme.dll will be replaced with the original one.

5) Reboot

 

fikk ingen advarsler eller noe da jeg gjorde det.

 

 

Tar kveld nå btw. får gruble mer på dette i morgen..

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

når jeg prøver å kjøre uxtheme kommer det opp at det ikke går an å kjøre uxtheme fordi den finner en window nt installasjon i C:/WINDOWS/I386

hva skal jeg gjøre??

er desperat... :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...