Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows error recovery, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe meg litt!

Min gamle ASUS laptop har plutselig sluttet å fungere, og jeg vet ikke hvorfor. 

Når jeg prøver å starte den møter jeg denne meldingen:
" Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause". 

Jeg får så mulighet til å velge mellom å starte windows normalt eller å "launch startup repair". 

Når jeg velger å starte windows normalt går den videre og begynner å starte opp, men det tar kun knappe 10 sekunder før skjermen blir svart og jeg havner tilbake til "Windows error recovery"-menyen hvor jeg på nytt kan velge mellom å starte normalt eller starte repair. 

Når jeg velger startup repair får jeg en svart skjerm og ingenting skjer. Jeg har prøvd å la maskinen stå i flere timer i tilfelle denne repair-prosessen skulle være veldig tidkrevende, men ingenting skjer. Har prøvd dette flere ganger.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Kan jeg gjøre noe gjennom bios eller noe slikt? 

Alle tips tas imot med takk!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er blitt en feil på den.

Det kan være mye forskjellig.

Alt fra skadede sektorer på harddisk , korrupte systemfiler til windows , eller annen intern hardware feil på minne, vifte/temperatur m.m.

 

Tips .

Booter den til bios setup , sett den til å boote med en linux live distribusjon du har laget deg på en cd/dvd eller minnepenn.

Da finner du ut om den har en defekt windows og/eller harddisk eller ikke . Og kan ta det videre derfra hva du gjør.

Lenke til kommentar

Mitt første gjett er at maskinen av en eller annen grunn ikke får lest harddisken din. Som over, så ville jeg lastet et operativsystem fra USB/CD for å få demonstrert at maskinen klarer å laste fra annet medium. Gjør den det, så er neste steg å finne ut hvorfor harddisk ikke laster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...