Gå til innhold

Galaxy S7 og S7 Edge får Android 7 Nougat i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kjøpte Samsung S7 for et par dager siden, og savner allerede HTC. TouchWiz er noe søppel og burde enten bare droppe hele dritten eller gå veien HTC gjorde med Sense (som nå faktisk har blitt bra og minimalistisk).

Hva er galt med TouchWiz?

Det er et fordummebde, irritabelt, bloated og forferdelig UI som ser ut som et designsamarbeid mellom et firma for utleieklovner og en blindeforening.

Jeg misliker også TW, men så har heldigvis Samsung lagt ved Tema-velger.

Bruker temaet Material Black, har lastet ned Good Lock (apk, og deaktivert det meste der), og har Pixel Launcher(apk). Anbefales for de som vil ha litt av opplevelsen til clean Android

Pixel Launcher: http://www.androidpolice.com/2016/09/12/download-new-rebadged-pixel-launcher/

Good Lock: http://www.androidauthority.com/samsung-good-lock-ui-update-698449/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg synes det lukter ganske ille fra kodebasen til Samsung hvis det tar SÅ lenge å oppdatere til ny Android-versjon. Hadde det vært gjort riktig burde det nesten bare vært å erstatte et par gamle API-kall (har ikke inntrykk av at driver-API-ene endrer seg så mye fra versjon til versjon? Det er vel tross alt linux-kjernen i bunn de bruker for drivere?) og fiks ferdig. 

 

Man kan selvsagt ikke være helt sikker, men jeg tror det er høy sannnsynlighet for at det tar så lang tid fordi de har endringer langt inn i Android-systemet -- altså at TouchWiz med andre griper langt inn i Android-systemet. Med andre ord, ikke god skikk-og-bruk! Da mister man plutselig mange av fordelene med FOSS-programvare som Android er: Man får ikke mange øyne som ser på, fordi deler er kun for Samsungs øyne.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Derfor kjøpte jeg Pixel XL som er ren, den er dyr men det virker som alt er samlet med olje :) Gikk fra OnePlus 3 til denne og op3 virket treg i forhold til Pixel. Og for å ikke snakke om uendelig lagring av bilder, video filer på Google drive. Det går så sømløst opp der at det er en fryd. PS. Jeg valgte ikke denne mobilen fordi den er flott å se på, men fordi den er flott å bruke. Men syns etter hvert at den er pen også nå :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjøpte Samsung S7 for et par dager siden, og savner allerede HTC. TouchWiz er noe søppel og burde enten bare droppe hele dritten eller gå veien HTC gjorde med Sense (som nå faktisk har blitt bra og minimalistisk).

Hva er galt med TouchWiz?
Det er et fordummebde, irritabelt, bloated og forferdelig UI som ser ut som et designsamarbeid mellom et firma for utleieklovner og en blindeforening.

Jeg misliker også TW, men så har heldigvis Samsung lagt ved Tema-velger.

Bruker temaet Material Black, har lastet ned Good Lock (apk, og deaktivert det meste der), og har Pixel Launcher(apk). Anbefales for de som vil ha litt av opplevelsen til clean Android

Pixel Launcher: http://www.androidpolice.com/2016/09/12/download-new-rebadged-pixel-launcher/

Good Lock: http://www.androidauthority.com/samsung-good-lock-ui-update-698449/

 

Dette innlegget er det beste som har skjedd meg i år! 

 

Touchwiz er søppel, og selv om Nova Launcher fikset mye a problemene, så hang det likevel ubehagelig mye touchwiz igjen.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

 

 

Nå vet vi når Galaxy S7 og S7 Edge får Android 7 Nougat. Og datoen nærmer seg med stormskritt

 

 

Nøyaktig når oppdateringen treffer Norge er uvisst.

 

Kødder dere eller?!? :grumpy: 

Tenkte å skive akkurat det samme... Hva er det de driver med?? De skriver at de vet det i overskriften, men at de ikke vet det i artikkelen!?!?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Så, når kommer det? Januar er snart over og jeg har ikke sett snurten til hverken det, eller den månedlige sikkerhetsoppdateringen.

Pleier å hjelpe å koble til program på PC og så lete etter oppdatering. Da får du den med en gang. Automatiske oppdateringer kommer spredt.
Lenke til kommentar

Vist dere er så opptatt av siste androide så kjøp Pixel. Dere vet at alle andte kommer mnd. senere kanskje et halvt år senere med oppdatering. Jeg kjøpte meg like godt en Pixel XL så slipper jeg venting ?Og det er søten meg en god mobil også, alt går som i smør. Og uendelig lagring på Google som er helt konge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...