Gå til innhold

Hjelp til valg av ny skjerm


blackfish13

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg PC skjerm til jul. Men lurer på om det er den rette til mitt bruk. Spiller hovedsakelig CSGO så må være noe som er litt rettet mot det. Går også i litt diverse andre spill også da men tenker mest å rette det mot CSGO. Hva er det å tenke på da egentlig til slike FPS spill. Det er kanskje en fordell med en 144hz skjerm. Men er det nødvendig når du ikke skal ha en dyr pc-skjerm som fungerer bra til CSGO? Den Pc skjermen jeg fikk var en Acer 24" altså denne http://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/AC24G246HLFB/acer-g246hlfb-24-gaming-skjerm-sort
Men lurer jo da og eventuelt bytte den i en skjerm som er kanskje mer rettet mot mitt bruk vis da denne ikke er så mye det da. 
Så også litt på denne skjermen, den har da også 144hz så jeg og virket etter mitt grønne hode når det kommer til dette like så grei bortsett fra at den er bedre med tanke på den har 144hz. http://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/AOCG2460FQ/aoc-g2460fq-24-pc-skjerm-for-gaming

Så mitt store spørsmål er jo da kan dere hjelpe grønne meg innenfor dette å anbefale noe som passer til mitt bruk som eventuelt ikke går mye over 2000 i hvertfall. Det må helst være rundt 24" og det MÅ være på elkjøp for må eventuelt bytte acer skjermen som jeg sendte først der. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for det bytte jeg, enten det eller beholde skjermen. Virker som en grei skjerm, for å få noe spesielt mer ytelse må du nok opp noen tusen. 

Takk for raskt svar! :) Du synes altså jeg burde gått for det bytte mer enn å beholdt acer skjermen? :) Ser nå det er en annonse som varer bare nå i romjulen så er kanskje bittelitt dyrere til vanlig også :p 

Edit: et pluss er jo også at den AOC skjermen har Displayport. Kan bruke den tilkoblingen til hovedmonitoren da når jeg spiller. Noen hadde også kommentert at du ikke kunne bruke HDMI for 144hz så er vell ikke noe i veien da med Displayport :)

Endret av blackfish13
Lenke til kommentar

 

Ville gått for det bytte jeg, enten det eller beholde skjermen. Virker som en grei skjerm, for å få noe spesielt mer ytelse må du nok opp noen tusen. 

Takk for raskt svar! :) Du synes altså jeg burde gått for det bytte mer enn å beholdt acer skjermen? :) Ser nå det er en annonse som varer bare nå i romjulen så er kanskje bittelitt dyrere til vanlig også :p 

Edit: et pluss er jo også at den AOC skjermen har Displayport. Kan bruke den tilkoblingen til hovedmonitoren da når jeg spiller. Noen hadde også kommentert at du ikke kunne bruke HDMI for 144hz så er vell ikke noe i veien da med Displayport :)

 

 

HDMI støtter ikke mer enn 60hz om jeg ikke tar feil. 

Lenke til kommentar

 

 

Ville gått for det bytte jeg, enten det eller beholde skjermen. Virker som en grei skjerm, for å få noe spesielt mer ytelse må du nok opp noen tusen. 

Takk for raskt svar! :) Du synes altså jeg burde gått for det bytte mer enn å beholdt acer skjermen? :) Ser nå det er en annonse som varer bare nå i romjulen så er kanskje bittelitt dyrere til vanlig også :p 

Edit: et pluss er jo også at den AOC skjermen har Displayport. Kan bruke den tilkoblingen til hovedmonitoren da når jeg spiller. Noen hadde også kommentert at du ikke kunne bruke HDMI for 144hz så er vell ikke noe i veien da med Displayport :)

 

 

HDMI støtter ikke mer enn 60hz om jeg ikke tar feil. 

 

De sa ihvertfall så på den skjermen :p kanskje det er generelt ja :p Tror jeg går å bytter i morgen jeg da hvis den andre skjermen ser ut til å være bedre :) 

Lenke til kommentar

Hvis du hovedsaklig spiller CSGO, og har en relativt sprek pc, så ville jeg foreslått 24" 1080p skjerm med rundt 144hz ja. Du trenger ikke g-sync eller de spesielt dyre skjermene, for du kommer til å holde deg på 144hz med en middels god pc på CSGO. Den AOC skjermen du linka til koster til vanlig rundt 2500kr så vil si det er ett godt bytte. Kjenner ikke til merket personlig men det er de 144hz'ene som er tingen for deg. Og bruk displayport. Må opp i HDMI 2.0 på både skjermkort og skjerm for å kunne bruke HDMI kabel i 1080p @ 144hz.

 

Jeg ville byttet til den skjermen du vurderer å bytte til også. Eller, du kan også få heve kjøpet og få pengene tilbake innen 30 dager fra kjøpsdato. Elkjøp opererer med både 30 dager åpent kjøp + prisløfte, så hvis du finner en skjerm de selger, og en annen butikk selger billigere, så kan du få justert prisen til den prisen den andre butikken har også.

Lenke til kommentar

 

 

Ville gått for det bytte jeg, enten det eller beholde skjermen. Virker som en grei skjerm, for å få noe spesielt mer ytelse må du nok opp noen tusen.

Takk for raskt svar! :) Du synes altså jeg burde gått for det bytte mer enn å beholdt acer skjermen? :) Ser nå det er en annonse som varer bare nå i romjulen så er kanskje bittelitt dyrere til vanlig også :p

Edit: et pluss er jo også at den AOC skjermen har Displayport. Kan bruke den tilkoblingen til hovedmonitoren da når jeg spiller. Noen hadde også kommentert at du ikke kunne bruke HDMI for 144hz så er vell ikke noe i veien da med Displayport :)

HDMI støtter ikke mer enn 60hz om jeg ikke tar feil.

Hdmi 1.4 og 2.0 støtter opptil 240hz. Det forutsetter at skjermen også støtter de hdmi versjonene.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du hovedsaklig spiller CSGO, og har en relativt sprek pc, så ville jeg foreslått 24" 1080p skjerm med rundt 144hz ja. Du trenger ikke g-sync eller de spesielt dyre skjermene, for du kommer til å holde deg på 144hz med en middels god pc på CSGO. Den AOC skjermen du linka til koster til vanlig rundt 2500kr så vil si det er ett godt bytte. Kjenner ikke til merket personlig men det er de 144hz'ene som er tingen for deg. Og bruk displayport. Må opp i HDMI 2.0 på både skjermkort og skjerm for å kunne bruke HDMI kabel i 1080p @ 144hz.

 

Jeg ville byttet til den skjermen du vurderer å bytte til også. Eller, du kan også få heve kjøpet og få pengene tilbake innen 30 dager fra kjøpsdato. Elkjøp opererer med både 30 dager åpent kjøp + prisløfte, så hvis du finner en skjerm de selger, og en annen butikk selger billigere, så kan du få justert prisen til den prisen den andre butikken har også.

Takk for tips selv om det var etter skjermbyttet ble gjort :) Jeg byttet til AOC skjermen å var heldig med at det var den siste de hadde igjen, kjempe fornøyd me den :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...