Gå til innhold

Får plutselig ikke lyd via optisk kabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et veldig irriterende problem. Har fått en gammel reciever (Pioneer VSX-416-s) samt to Jamo-høytalere. 

Koblet dette sammen torsdag og fikk det til å fungere veldig bra. Koblet da Bluray-spilleren (som jeg bruker med usb) til tv'en med hdmi, og optisk kabel fra tv'en til recieveren. Var så fornøyd, og har hatt bra lyd. 

I dag satte jeg på AppleTV (som er koblet med hdmi inn til br-spilleren), men ombestemte meg før jeg satte på noe, og gikk dermed tilbake til usb. Og da hadde jeg plutselig ingen lyd....! 

Jeg har gått over alle kabler, koblet ut AppleTV og koblet inn igjen. Har sjekket om det er endret fra stereo til Dolby Digital-lyd på tv'en. Har tilbakestilt tv'en til fabrikkinnstillinger. Har gått inn igjen på AppleTV og sjekket innstillinger der. Har prøvd å endre fra tv-høytalere, men det går heller ikke. Er helt blank her nå... 

Noen som har tips til hva problemet kan være? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdatert: Fått det til å virke, men jeg aner faktisk ikke hvordan  :p  Koblet ut br-spilleren, koblet usb rett i tv'en, fortsatt ikke lyd. Byttet fil på harddisken og plutselig kom det lyd likevel. Byttet tilbake til den forrige, og der var det også lyd. 

Jeg vil gjerne ha br-spilleren, da den leser flere filformat på harddisken enn tv'en gjør, men nå er jeg lei etter flere timer med det her, så styrer ikke mer med det før etter helgen. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Kan kanskje være noe med lydformater å gjøre. Ikke så mye som takles over optisk, og ikke alt TVen sender ut heller.

Hvis du for eksempel har noe med DTS, så kan det fort hende at mye av de ikke vil sendes ut siden få TVer støtter det, selv om Pioneeren nok gjør det. 

Men når du sier koblet Br spilleren med USB, hva mener du da? ekstern spiller koblet til PC?

Skrevet

Kan evt være den optiske kabelen også.  De er ikke så sterke... lett å få brudd om de bøyes for mye. Har skjedd meg et par ggr.

Kjøp et par stk på Biltema så har du i reserve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...