Gå til innhold

– Vipps tar ikke hensyn til reserverte numre


Anbefalte innlegg

 

Er det fortsatt en chatte-funksjon i Vipps? Jeg vet at noen har brukt den til å spamme folk som har blokkert dem på andre kanaler.

Det stemmer :)

 

Ikke direkte chattefunksjon, men du kan sende meldinger sammen med en overføring. Så da blir det dyre spamme meldinger isåfall siden 1kr er det minste du kan sende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har måttet identifisere meg via BankID et par ganger. I tillegg må du inn med et kontonummer for å motta pengene. Regner med DNB har såpass styr på identiteter utfra disse opplysningene? Så da har antagelig DNB håndtert ansvaret for at personene som bruker tjenesten er dem de oppgir å være.  

 

Banken må vite det, men de trenger ikke å vise all informasjon for at to personer skal kunne overføre penger til hverandre.

 

Spørsmålet var egentlig om du har spurt om legitimasjon av en person du skal overføre penger til, slik at du er sikker på at det kommer frem til riktig person.

Ingen gjør det, så fult navn er egentlig meningsløst i denne sammenheng. Fornavn hadde vært nok. Evnt bare et alias/nick.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det fortsatt en chatte-funksjon i Vipps? Jeg vet at noen har brukt den til å spamme folk som har blokkert dem på andre kanaler.

Det stemmer :)

 

Ikke direkte chattefunksjon, men du kan sende meldinger sammen med en overføring. Så da blir det dyre spamme meldinger isåfall siden 1kr er det minste du kan sende

Er fullt mulig å sende meldinger uten en betaling

Du kan også be om penger

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvorfor outsource til India? Mer ubrukelige folk finnes ikke.

 

Skjønner at det blir billigere, men koden blir jo ghetto deluxe.

 

Det blir *ikke* billigere i lengden, selv om blårussen tror det. Timeprisen er dog foreløpig mye lavere enn for dyre late norske programmerere (enn så lenge) :) </ironi>

"Indere" er ikke mer ubrukelig enn f.eks. norske utviklere. Noen er flinke, noen er elendige.. de fleste er helt middels gode.

 

Apropos koden - "ghetto deluxe / spaghetti - så er den det i utgangspunktet som regel.

*Før* inderne tok over.

Det gjør det jo enda smartere å outsource.

:D

Det er vel bare blårussen som tror at det er smart å overlate vedlikehold av kode skrevet i COBOL på 80-tallet med norske variabel-navn og norske kommentarer (dersom det er kommentarer overhodet). Og det til "utviklere" som aldri vil si fra om noe de ikke skjønner eller ta initiativ selv til annet enn å spørre en annen til å gjøre jobben de er satt til gjøre. 

Så artig å få telefon fra en inder som snakker "Peter Seller engelsk" og spør om hvordan debugge en web-applikasjon han er satt til å vedlikeholde.

:rofl:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

Hvorfor outsource til India? Mer ubrukelige folk finnes ikke.

 

Skjønner at det blir billigere, men koden blir jo ghetto deluxe.

 

Det blir *ikke* billigere i lengden, selv om blårussen tror det. Timeprisen er dog foreløpig mye lavere enn for dyre late norske programmerere (enn så lenge) :) 

"Indere" er ikke mer ubrukelig enn f.eks. norske utviklere. Noen er flinke, noen er elendige.. de fleste er helt middels gode.

 

Etter å ha jobbet med diverse Indere i HCL, TCS, L&T, Infosys vil jeg snu det litt:

Noen er flinke, noen er middels gode.. de fleste er elendige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er neste nyhet? Web 2.0? Gammelt nytt desverre ;)

Hvorfor er det ALLTID noen som kommenterer "old news" på slike artikler? Dette var nytt for meg, og helt sikkert for flere andre.

 

Flott å informere om denne tjenesten/muligheten. Men å skulle intervjue en person for å ha funnet ut av det er litt spesielt. Som om han var den første til å finne en så åpenbar mulighet. Det er ikke meningen å høres salty ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...