Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende fiber trådløs utendørs ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han mener sikkert ulovlig i forhold til avtalen med ISPen. Hvis han tenker på utstyret, så tar han feil, da utstyret tar høyde for lovlig sendestyrke etter region.

 

 

Merk deg at dette er ulovlig. Sjansen for å bli tatt er jo ikke akkurat stor, men greit å være klar over det.

 

 

Da eier du vel begge husene, og da er det snakk om å sende nett til utedassen...

 

 

nei helt seriøst ... 

 

hvis jeg har bedriften min i et bygg de 860 meterene unna huset mitt ... ulovlig da ? 

Lenke til kommentar

Han mener sikkert ulovlig i forhold til avtalen med ISPen. Hvis han tenker på utstyret, så tar han feil, da utstyret tar høyde for lovlig sendestyrke etter region.

 

Nei, jeg mener ift det norske lovverket. Når du setter opp en rettet antenne som skal skyte opp i mot en kilometer så overgår du (normalt sett) maksimal e.i.r.p. Det står hvor mange dBi gain antenna har, så det må regnes mot signaltapet i kabelen, men går du over 100mW/20dBm så bryter du loven.

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2012-01-19-77#KAPITTEL_4

 

Det kan forsåvidt være avtalebrudd og da abonnementet gjelder for den husstanden abonnementet er solgt til. Da tviler jeg på at det andre punktet som er nesten 1km unna med sjø imellom er en del av den husstanden men det er da ikke ulovlig ihht lovverket men et avtalebrudd mot ISP'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...