Gå til innhold

Konvertere MacBook Pro SSD til s-ata?


Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk inn en MacBook Pro early 2015 fra noe jeg kjenner.. Dem lurte på om den var noe å fikse..

Men grunnet for mye skader, så vil det nok ikke lønne seg..

Men.. Det sitter en 256GB SSD i den.. og jeg lurer på om denne kan konverteres til s-ata??
Om jeg ikke tar feil, så er det en M.2 socket SSD.. Husker ikke merket i farta, da jeg har hatt den liggende ei stund nå..

 

Etter hva jeg skjønte så skulle dem ikke ha den tilbake om den ikke var verdt å reparere.. Og unRAID serveren min kunne fint hatt behov for en SSD.. men hovedkortet støtter kun s-ata og ikke M.2 dessverre :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd både google og ebay, men blir litt forvirret av alle disse standardene :p en ting er forskjellige høyder på m.2 kortene, noe dem fleste adaptere har støtte for.. men ser også at det er litt forskjell på tilkoblingen på dem også.

 

Og noen adaptere funker også mot pcie x4.. dessverre har jeg kun pcie x1 ledig på hovedkortet..

Det hadde vært genialt om det hadde gått, for alle s-ata porter er allerede i bruk.

 

Så jeg må nok enten fjerne cache disken, eller se om det finnes et pcie x1 s-ata controller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...