Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bitcoins og Vipps sine vilkår


Anzure

Anbefalte innlegg

Under 6.4 Rettmessig bruk i Vipps sine vilkår står det at man ikke skal bruke Vipps på en måte som medfører risiko for hvitvasking av penger, hvor de bruker kjøp og salg av Bitcoins som eksempel. Vil det da si at man aldri under noen omstendigheter har lov til å kjøpe eller selge Bitcoins via Vipps?

 

Vanlig kjøp og salg av Bitcoins er som oftest ukontrollert, men hvis man da kjøper/selger Bitcoins på en måte som ikke medfører risiko for hvitvasking av penger vil det eksempelet i vilkåret fortsatt stå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under 6.4 Rettmessig bruk i Vipps sine vilkår står det at man ikke skal bruke Vipps på en måte som medfører risiko for hvitvasking av penger, hvor de bruker kjøp og salg av Bitcoins som eksempel. Vil det da si at man aldri under noen omstendigheter har lov til å kjøpe eller selge Bitcoins via Vipps?

 

Vanlig kjøp og salg av Bitcoins er som oftest ukontrollert, men hvis man da kjøper/selger Bitcoins på en måte som ikke medfører risiko for hvitvasking av penger vil det eksempelet i vilkåret fortsatt stå?

 

Vil gjette at du generelt får problemer hvis du bruker Vipps til å handle Bitcoins. De setter seg nok ikke ned og vurderer hvert enkelt scenario.

Lenke til kommentar

Bruk av Bitcoin er generelt sett en hvitvaskingsrisiko.

Når du først har kjøpt Bitcoins kan du egentlig gjøre hva du vil med de, men nå snakker jeg om vekslingen jeg utfører. Om du senere bruker Bitcoinsa du har kjøpt til å hvitvaske er egentlig ganske irrelevant, fordi da eier jo ikke selger lengre Bitcoinsa. Men så lenge man vet for sikkert identiteten til kjøper og summen vil jeg ikke si det medfører risiko for hvitvasking - da kan du dessuten kontrollere hvor mye den personen får kjøpe og eventuelt rapportere mistanker til Kripos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...