Gå til innhold

Hva er din favoritt klasse/perks i Skyrim? (Din Archetypes eller perks)


Anbefalte innlegg

Her tenkte jeg at vi kan diskutre om hva man liker av Archetypes eller perks i Skyrim. Man kan også spørre vær andre om hvordan man lager den og den type klassen.

 

Aldrig prøvd å ha en full fokus på en enkel klasse (Archetypes).

Har prøvd å lage en prest, men er ikke helt sikker på hva mer man må ha for å få 100% prest. Er det noen som har ide om hvordan man lager en prest i Skyrim?

 

Disse perks liker jeg å spille med:

  • Armor kombinasjon av (Heavy og Light armor) Hender av og til jeg spiller med 100% av samme type armor sett.
  • Restoration
  • Conjuration
  • Vanpirism
  • Enchanting
  • One-Handed
  • Sneak
  • Lockpicking
  • Smithing
  • Archery

 

Ekstra - Hva betyr frokortelsene:

Hvis man lurer på hva forkortelsene fra Skyrim (Tes) betyr, se her.

 

OH - One Handed

TH - Two Handed

HA - Heavy Armor

LH - Light Armor

 

Mag - Magicka

HP - Health

Stam - Stamina

 

Ulti - Ultimate Ability

Res - Restoration

Can - Conjuration

 

Ench - Enchanting

Alch - Alchemy

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på en ting. På legendary trær. Er det bare slik at man får tilbake alle points fra det treet og må levle det på nytt? Er det noe fordel med det utenom at man stiger i level?

 

Du får tilbake alle pointsa og får nye points når du levler på nytt som da vil føre til at du får nok perk points til alle perksa i spillet viss du gidder å levle nok.

Lenke til kommentar

Gjør jeg da mindre skade om treet blir legendary? Eller er skaden jeg gjør basert på levelet jeg er på?

 

Skade i Skyrim er basert på skillen din, grunnskaden på våpenet ditt, forbedring via smithing og perks som påvirker våpenet ditt.

 

La oss si du har 100 skill i treet "One Handed",

viss du da gjør det treet legendary vil du gjøre mindre skade med etthåndsvåpen frem til du har fått level 100 "One Handed" igjen og perks som øker skaden.

 

Eksempel: Du har ett Imperial Sword som har en grunnskade på 8,

med 100 i OH vil våpenet gjøre 12 i skade (0,5 % per skill point, totalt 50% ekstra)

og viss du da har Armsman perksa vil våpenet ditt gjøre 24 i skade.

 

Viss du da gjør OH til legendary vil våpenet ditt gjøre 8 skade igjen.

 

Du kan gjøre skilltrærne til legendary så mange ganger du føler for det.

 

En annen fordel du får er jo mere Mana/Health/Stamina.

 

For å få nok perk points til alle perks,

må du nå level 252.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Hva er fordelen med å gjøre en full perks-tree til legendary? :hmm:

 

Det å gjøre ett tre Legendary har i seg selv ingen effekt,

men det er nødvendig å gjøre ett eller flere trær Legendary viss du skal få alle perkpointsa.

(251 perkpoints, dvs. level 252)

 

Du kan levle treet på nytt og få mere perkpoints,

som igjen fører til høyere character level og du får da mer Mana/Health/Stamina etter eget ønske.

 

Ulempen er at enkelte mobs øker level sammen med deg,

men de fleste stopper etter en viss level.

(Alt fra level 15 - 100+ avhengig av mobben, unntaket er Magic Anomaly som aldri stopper,

de har alltid 75% høyere level enn deg.)

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Nå har jeg begynt på en ny save. Og faktisk spiller som Battlemage Warrior. Jeg tror jeg har funnet ut hvordan jeg spiller som det. :wee: Tokk ideen fra denne siden, Character Build.

 

Perks:

Light Armor

Heavy Armor

Smithing

 

Enchanting

One-Handed

Block

 

Spell perks:

Dette er mine valg for spells, Alteration og Conjuration.

 

Standing Stone:

Jeg vil tenke meg at det er lurt å starte med warrior stone først, etter tid når jeg føler meg ferdig med den steinen da kan jeg gå over til The Lord Stone.

 

Si gjerne i fra hvis jeg har glemt noe eller om hva dere synes. ;)

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Har alltid sett på det som lite effektivt å spre perk points på både lett og tung rustning. Spesielt siden du når maks armor poeng med lett nesten like raskt som med tung.

 

Alteration er også best hvis man skal være dedikert glasskanon og kun bruke mage armor. Så hvis målet er å gjøre spillet vanskeligst mulig er den kombinasjonen for så vidt et godt utgangspunkt. Hvis ikke ville jeg heller konsentrert meg om conjuration først og fremst. Lite poeng i å kaste ironflesh over en allerede god rustning og så mane frem en fislete flame atronach når man i stedet kunne hentet inn en storm atronach eller dremora lord (eller to).

Lenke til kommentar

Har alltid sett på det som lite effektivt å spre perk points på både lett og tung rustning. Spesielt siden du når maks armor poeng med lett nesten like raskt som med tung.

 

Alteration er også best hvis man skal være dedikert glasskanon og kun bruke mage armor. Så hvis målet er å gjøre spillet vanskeligst mulig er den kombinasjonen for så vidt et godt utgangspunkt. Hvis ikke ville jeg heller konsentrert meg om conjuration først og fremst. Lite poeng i å kaste ironflesh over en allerede god rustning og så mane frem en fislete flame atronach når man i stedet kunne hentet inn en storm atronach eller dremora lord (eller to).

Okei, jeg tror jeg skjønner. :hmm::wee:  :wee: Så du mener at jeg bør helst ha fokus på først conjuration, har jeg forstått rett? :hmm:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...