Gå til innhold

[Løst] GTA V/Online - Sliter plutselig med lagg av og til


Anbefalte innlegg

Har den siste tiden fått problemer i GTA Online, der spillet av og til hakker noe voldsomt, selv om FPS ligger på mellom 35-50 i gjennomsnitt. Små stopp/skipping i både bilde og lyd.

Syntes dette var så rart, da jeg har kunnet kjøre det problemfritt tidligere. Nå virker det som at spillbarheten avhenger av hva slags dagsform enten PCen eller spillet er i, da jeg plutselig kan oppleve at det ikke hakker i det hele tatt. 

 

Jeg har ikke akkurat noe monster av en gaming-PC, men jeg kjører dermed også med relativt lave grafikkinnstillinger, og burde kunne spille uten at det hakker.

 

PCen min er en Asus ROG laptop med en i7-4710HQ prossessor, GeForce GTX 850M 2GB, 16GB RAM, og 1TB SSD. Bruker Windows 10.

Med andre ord, en budsjett-laptop, men skal allikevel være i stand til å kjøre GTA V relativt smertefritt.

 

Jeg har prøvd å overklokke skjermkortet, for å se om det hjalp, og jeg fikk bedre fps, men ble ikke kvitt laggen.
Forsøkte å begrense fps til 35 med Dxtory, og da gikk det greit en stund, men startet å lagge igjen etterhvert.

Rensa PCen for malware, og da kjørte spillet glatt på mellom 50-60 fps en god stund, men nå er problemene tilbake igjen. (Finner ikke malware når jeg skanner nå)

Har overvåket systemressursene mens jeg spiller, da jeg mistenkte at CPUen er det som bremser opp, men både CPU og RAM ligger godt under 50% i bruk.
Bruk av SSDen går sjeldent over 5%.

Har også mistenkt at det er for høy temperatur som er synderen, men dette kan også skje når PCen er helt "kald".

 

Jeg har Googlet problemet opp og i mente, og standardsvaret er "lavere grafikkinnnstillinger", "VSync av" og "Dxtory", men alt dette har jeg, som nevnt, prøvd allerede. Forsøkte til og med å sette grafikkinnnstillingene til lavest mulig nivå, uten noen forskjell.

 

Er det noen som har noen bedre forslag til hva jeg kan gjøre? Merker jeg begynner å bli litt svett her. ("Kjøp ny PC" er ikke godkjent :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk geforce experience å gå inn på Nvidia Control Panel, velg Manage 3D settings, velg program settings.

 

Finn Texture Filtering Quality, sjekk hva den står på, sett den til high performance.

 

Power Management mode, sett til: Prefer Maximum Performance

 

om du har denne så sjekk også:

 

Multi Display / Mixed GPU Acceleration: Sett til, Single Display Performance Mode.

 

Håper dette hjelper noe :)

Lenke til kommentar

Høyreklikk geforce experience å gå inn på Nvidia Control Panel, velg Manage 3D settings, velg program settings.

 

Finn Texture Filtering Quality, sjekk hva den står på, sett den til high performance.

 

Power Management mode, sett til: Prefer Maximum Performance

 

om du har denne så sjekk også:

 

Multi Display / Mixed GPU Acceleration: Sett til, Single Display Performance Mode.

 

Håper dette hjelper noe :)

Takk, men dette hadde jeg også allerede gjort :p

Nesten så jeg vurderer å reinstallere spillet, og se om det kan hjelpe. Minuset er å vente på å laste ned 56GB  :confused:

Lenke til kommentar

Takk, men dette hadde jeg også allerede gjort :p

Nesten så jeg vurderer å reinstallere spillet, og se om det kan hjelpe. Minuset er å vente på å laste ned 56GB  :confused:

 

 

Du hører ikke tilfeldigvis ofte på "Self Radio" med egen musikk?

 

Slet selv med med hakking en periode etter at jeg begynte å bruke på den stasjonen,

jeg løste det ved å flytte alle musikkfilene til en annen disk og bare ha snarveier i musikkmappa.

Lenke til kommentar

Du hører ikke tilfeldigvis ofte på "Self Radio" med egen musikk?

Slet selv med med hakking en periode etter at jeg begynte å bruke på den stasjonen,

jeg løste det ved å flytte alle musikkfilene til en annen disk og bare ha snarveier i musikkmappa.

Nei, den bruker jeg ikke. Har uansett snarveier til de få sangene jeg har i den mappa. I går og i dag, har spillet forøvrig oppført seg pent. Skjønner ikke hva som er grunnen, men det virker som at dersom jeg starter opp PCen, og bruker den litt til andre ting først, er det lettere for den å takle spillet. Det er akkurat som om den må "varme opp" først, noe som, etter mitt syn, ikke gir noe særlig mening :-/
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...