Gå til innhold

Kan man installere flere SSD på disse pcene.


Simoa

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper det kommer et godt tilbud på en gamer pc hos Elkjøp ipå fredag, men er er interessert i å ha to stk. SSD-disker. Har kikka på denne her bla. http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ACDGB1MEQ021/acer-predator-g6-710-stasjonar-gaming-pc

Jeg veit at det beste hadde nok vært å bygge sjøl, men føler meg ikke stø nok. Hvordan ser man hvor mange SSD-disker man kan installere og hva slags type SSD-disk det er?. Er det veldig enkelt å montere en ekstra SSD, eller må man ut med mange deler?

 

Hilsen en amatør :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står vel:

 

S-ATA (Total) 4 S-ATA (Ledig) 2

 

Da er det to ledige porter.O så det betyr at der ikke er M.2 SSD

Ok takk, så det betyr at det ikke er M.2 SSD. Det jeg trenger av kabler er en S-ATA og en strømkabel da, eller? Satse på at det ikke er så vrient å montere;)

Lenke til kommentar

 

Det står vel:

 

S-ATA (Total) 4 S-ATA (Ledig) 2

 

Da er det to ledige porter.O så det betyr at der ikke er M.2 SSD

Ok takk, så det betyr at det ikke er M.2 SSD. Det jeg trenger av kabler er en S-ATA og en strømkabel da, eller? Satse på at det ikke er så vrient å montere;)

 

 

 

Montering er veldig enkelt, strømkabel gjetter jeg det er ledig inni maskinen, hvis ikke kan du kjøpe en y-splitter. Du vil også trenge en sata-kabel til hver ssd.

Hvis ikke du finner ledig plass til ssd'ene kan du i verste fall bare teipe de fast. :)

Lenke til kommentar

sitter en SSD til os og programmer og er jo en 2TB lagringdisk i den så ja å sette inn flere for lagring er bortkastede penger som Dragavon sier

Ok, takk for svar. Skal buke den til Prepar3d(flysimulator). Anbefales å kjøre det på en annen disk enn hva operativsystemet er installert på.

Lenke til kommentar

 

sitter en SSD til os og programmer og er jo en 2TB lagringdisk i den så ja å sette inn flere for lagring er bortkastede penger som Dragavon sier

Ok, takk for svar. Skal buke den til Prepar3d(flysimulator). Anbefales å kjøre det på en annen disk enn hva operativsystemet er installert på.

 

denne da kansje ? http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ACDGB1MEQ020/acer-predator-g6-710-stasjonar-gaming-pc , og sette inn en ssd til ? men ja går fint ann å bruke vanlig hdd til prepar3d 

Endret av Exiztzor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...