Gå til innhold

[Løst] Viftestøy/Oppgradering av game-pc


Anbefalte innlegg

 

Legger ved et bilde av innmaten i riggen som snart skal skiftes ut delvis...

 

Var jeg deg ville jeg gjort noen endringer :

 

- Sett en 120mm vifte i bunn av kabinettet til å dra kald luft INN i kabinettet.

- Bytt ut H80i CPU kjøleren med en Noctua U14S eller D15.

- Sett så i en 120/140mm vifte på plassen bak i kabinettet til å dra varm luft UT.

- Sett så i en 120/140mm vifte i toppen av kabinettet (helt bakerst i topp) til å dra varm luft UT.

 

Phanteks PH-F120SP og F140SP skal være bra vifter. Eller gå for Noctua vifter. Nå vet jeg ikke hvor bra ditt hovedkort er med viftestyring, men det er noe å tenke på angående støy.

 

 

 

Takk for innspillene!  Har bestilt et NZXT S340 Elite kabinett. Vi får se hvordan det er med støy, men kabelhåndteringen der er ganske god, etter det jeg har lest og sett av anmeldelser på nettet.

 

Så om et par dager skal jeg bygge opp gamer-pcn minn på nytt igjen i dette kabinettet. Skal fjerne og legge på ny kjølepasta. Før jeg setter på kjølesystemet. 

 

Noctua D15 ser veldig svær ut. Er det plass til den i et NZXT S340 Elite kabinett, tro?

Endret av Andr345
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kun de to viftene i kabinettet som er avbildet?

 

Sjekk at viften i front trekker luft inn i kabinettet og at viften bak skyver luften ut. Du kan kontrollere det ved å ha litt papir bak viften når den går. F.eks en smal remse med toalettpapir.

Ah, her avdekket vi enda en mangel. Begge to trekker luft INN i kabinettet! Hvordan endrer jeg på det? :/

Lenke til kommentar

 

 

Noctua D15 ser veldig svær ut. Er det plass til den i et NZXT S340 Elite kabinett, tro?

 

 

Etter litt nærmere undersøkelser så viser det seg IKKE å være plass til D15 i kabinettet. Sukk! Alternativer? Finnes det noen AiO Vannkjøling systemer som er i nærheten? Jeg blir nødt til å kjøre noe mindre omfangsrikt.

 

Kunne kanskje kjørt en Kraken x61 i foran i kabinettet. Eller en annen 280 mm løsning?

Lenke til kommentar

 

Ah, her avdekket vi enda en mangel. Begge to trekker luft INN i kabinettet! Hvordan endrer jeg på det? :/

 

Ehem...ja da skjønner jeg du sliter med varme :p

Du snur bak vifta...løsner skruene, og snur den....

 

 

Herlighet! For en idiot jeg er!  Da får vi demontere H80i igjen da!

Lenke til kommentar

Den H80i er svær og upraktisk den også. Ikke bare bare å snu den, men selvfølgelig går det an.

 

Du kjenner ikke noen som kan hjelpe deg da? Føler ikke det er helt rett at vi råder deg til alt mulig her når du egentlig ikke vet hva du gjør inne i en PC. Et sted må man lære, men kjekt å få hjelp i starten så man ikke gjør ting verre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den H80i er svær og upraktisk den også. Ikke bare bare å snu den, men selvfølgelig går det an.

 

Du kjenner ikke noen som kan hjelpe deg da? Føler ikke det er helt rett at vi råder deg til alt mulig her når du egentlig ikke vet hva du gjør inne i en PC. Et sted må man lære, men kjekt å få hjelp i starten så man ikke gjør ting verre. 

 

 

Jeg har bygd et par pcr før. Men det var med hjelp. Så jeg vet jo litt. Men selvfølgelig jeg at jeg endel mer å lære. Og jeg lærer jo mye av at dere morer dere over mine imbesille klønerier. :)

 

En ny ting nå som ikke trenger å være forbundet med dette. Skjermen får nå ikke kontakt med pcn. Den sier det kommer signaler gjennom DVI kabelen. Har restartet pcn flere ganger. Tatt inn og ut strøm og DVI kabelen. Men skjermen min registrerer den ikke.

Lenke til kommentar

 

Du har kun de to viftene i kabinettet som er avbildet?

 

Sjekk at viften i front trekker luft inn i kabinettet og at viften bak skyver luften ut. Du kan kontrollere det ved å ha litt papir bak viften når den går. F.eks en smal remse med toalettpapir.

Ah, her avdekket vi enda en mangel. Begge to trekker luft INN i kabinettet! Hvordan endrer jeg på det? :/

 

Se langt kanten på viften.

Der har du en pil som viser blåseretningen på viften. Ellers kan du jo også se på bladene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du har kun de to viftene i kabinettet som er avbildet?

 

Sjekk at viften i front trekker luft inn i kabinettet og at viften bak skyver luften ut. Du kan kontrollere det ved å ha litt papir bak viften når den går. F.eks en smal remse med toalettpapir.

Ah, her avdekket vi enda en mangel. Begge to trekker luft INN i kabinettet! Hvordan endrer jeg på det? :/

 

Se langt kanten på viften.

Der har du en pil som viser blåseretningen på viften. Ellers kan du jo også se på bladene :)

 

 

Takk!  Jeg brukte tipset til Patos med toalettpapir og så hvilken retning de blåste :)

Lenke til kommentar

Jeg undersøkte litt om det NZXT S340 Elite kabinettet. Det ser kanskje stilig ut, men er ikke særlig praktisk å jobbe med. Når du først skal kjøpe deg nytt kabinett, så ville jeg valgt et annet, men igjen opp til deg :)

 

Vel, saken er nå den at det er på vei i posten, så jeg får se det an. Slik jeg forstod kabinettet så var det ganske praktisk på kabelhåndtering og var ikke så vanskelig å jobbe i. Jeg fikk det anbefalt i en annen tråd her inne. 

 

Har du en lenke til informasjonen du fant, så jeg lese meg opp i forkant?

Lenke til kommentar

 

Har du fått snudd vifta? Hjalp det?

 

Jepp! Det hjalp! Bortsett fra at jeg må ha kommet bort i noe, fordi nå er det ikke kontakt mellom skjermen min og PCn. Har latt de så av avskrudd i hele natt. Skal sjekke igjen nå.

 

 

Skjermkortet kan ha løsnet litt når du har jobbet i kabinettet. Du kan løsne skruene trykke det godt ned i sporet og skru fast igjen. Sjekk også at kablene til skjermkortet sitter godt i. Også i strømforsyningen hvis det er modulære kabler.

Endret av PatosB300
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har du fått snudd vifta? Hjalp det?

 

Jepp! Det hjalp! Bortsett fra at jeg må ha kommet bort i noe, fordi nå er det ikke kontakt mellom skjermen min og PCn. Har latt de så av avskrudd i hele natt. Skal sjekke igjen nå.

 

 

Skjermkortet kan ha løsnet litt når du har jobbet i kabinettet. Du kan løsne skruene trykke det godt ned i sporet og skru fast igjen. Sjekk også at kablene til skjermkortet sitter godt i. Også i strømforsyningen hvis det er modulære kabler.

 

 

 

Jeg har tatt ut skjermkortet satt det godt inn igjen og sjekke kabler og strømforsyningen. Alt sitter godt i. Dvi-i kabelen er tatt ut og satt inn igjen. Ingen kontakt. 

Lenke til kommentar

 

Jeg undersøkte litt om det NZXT S340 Elite kabinettet. Det ser kanskje stilig ut, men er ikke særlig praktisk å jobbe med. Når du først skal kjøpe deg nytt kabinett, så ville jeg valgt et annet, men igjen opp til deg :)

 

Vel, saken er nå den at det er på vei i posten, så jeg får se det an. Slik jeg forstod kabinettet så var det ganske praktisk på kabelhåndtering og var ikke så vanskelig å jobbe i. Jeg fikk det anbefalt i en annen tråd her inne. 

 

Har du en lenke til informasjonen du fant, så jeg lese meg opp i forkant?

 

 

Jeg bare så en Youtube video der en bygde med det kabinettet. Sier ikke det er noe kjempe problem med det. Men at man ikke har plass til store luftkjølere som Noctua D15 er en turn off for min del iallefall. Så virket det veldig plastic fantastic da.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg undersøkte litt om det NZXT S340 Elite kabinettet. Det ser kanskje stilig ut, men er ikke særlig praktisk å jobbe med. Når du først skal kjøpe deg nytt kabinett, så ville jeg valgt et annet, men igjen opp til deg :)

 

Vel, saken er nå den at det er på vei i posten, så jeg får se det an. Slik jeg forstod kabinettet så var det ganske praktisk på kabelhåndtering og var ikke så vanskelig å jobbe i. Jeg fikk det anbefalt i en annen tråd her inne. 

 

Har du en lenke til informasjonen du fant, så jeg lese meg opp i forkant?

 

 

Jeg bare så en Youtube video der en bygde med det kabinettet. Sier ikke det er noe kjempe problem med det. Men at man ikke har plass til store luftkjølere som Noctua D15 er en turn off for min del iallefall. Så virket det veldig plastic fantastic da.

 

 

Jeg skjønner. Jeg kikke spesielt på denne videoen som jeg fant balansert i tilbakemeldingen. 

Tenker å kjøre med lignende løsning, med Kraken x61 i front.

 

Estetikk og smak er jo selvsagt forskjellig fra person til person :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...