Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt matt av amerikanske tilstander.

Ser gråtende ungdommer trygle politikere om handling men som blir glatt avfeid med nedverdigende kommentarer fra NRA og andre med egeninteresse i dette. Så en skoleelev villle ha garanti fra en senator om å ikke ta imot bestikkelser fra NRA. Vet dere hva politikeren svarte? «Eh øh he?»

Ta et minutt å tenk over dette. Usa er jo helt sykt!!

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle ga faen i at flere folk hadde blitt drept av AG'er. De var kun ute etter å utøve makt, ikke ute etter å få ned antallet drepte. :roll:

Har antall drepte gått ned som direkte resultat av dette?

Fram til 2002 når de endret reglene ble det drept 28stk med AG3 fra heimevernet. Hvor mange mener du har blitt drept etter at nye regler trådde i kraft?

Aner ikke, men du har sikkert oversikten over hvor mange som har blitt drept av HVfolk med AG3 i hjemmet (uten sluttstykke) etter 2002?

Tross alt man måler vel effekten av ens nye lover?

Antall drepte med AG3 i hjemmet uten sluttstykke...

... nei det var jaggu en lei nøtt du. Hvor mange kan det være da?

La meg henvise til din egen oppfordring:

Google er lov.

Det er lov å bruke hjernen også

:roll:

• Liker 3
Skrevet

Aner ikke, men du har sikkert oversikten over hvor mange som har blitt drept av HVfolk med AG3 i hjemmet (uten sluttstykke) etter 2002?

Jeg finner faktisk ikke info om at noen som helst har blitt drept med AG3 etter 2002. Sitter du på annen info?
Les spørsmålet om igjen.
Skrevet

Jeg finner faktisk ikke info om at noen som helst har blitt drept med AG3 etter 2002. Sitter du på annen info?
Les spørsmålet om igjen.

Svaret er null, din rare, rare mann! Uten et sluttstykke fungerer ikke en AG3!

• Liker 2
Skrevet

Spørsmålet er IKKE hvor mange som HV-menn har drept MED AG3, men hvor mange de har drept UTEN AG3.

Jeg foreslår at du heller forteller oss hvor mange som har blitt drept med AG3 etter 2002 istedet for at vi skal bevise et negativ. Legg gjerne ved statistikk over antall våpendødsfall i Norge. Der burde det være greit å se om trenden har gått opp eller nedover de siste 20 år :)
  • Liker 2
Skrevet

Spørsmålet er IKKE hvor mange som HV-menn har drept MED AG3, men hvor mange de har drept UTEN AG3.

Nei, det var det absolutt ikke. Men godt forsøk!

Skrevet (endret)

Jeg skrev spørsmålet og vet nok bedre enn andre hva som var ment med det.

Jeg ser selvsagt at det er MULIG å feiltolke det, om enn må man ha ett ønske om å gjøre det. Formuleringen kunne jeg selvsagt ha gjort bedre:

Har du oversikten over hvor mange som har blitt drept av HVfolk (med AG3 i hjemmet uten sluttstykke) etter 2002?

Endret av Skatteflyktning
Skrevet

Jeg skrev spørsmålet og vet nok bedre enn andre hva som var ment med det.

Jeg ser selvsagt at det er MULIG å feiltolke det, om enn må man ha ett ønske om å gjøre det. Formuleringen kunne jeg selvsagt ha gjort bedre:

Har du oversikten over hvor mange som har blitt drept av HVfolk (med AG3 i hjemmet uten sluttstykke) etter 2002?

Meh, I'll take it as an apology.

Skrevet (endret)

Da kan vi hvertfall konkludere med at ingen har klart å oppdrive noen dødsfall forårsaket av AG3 etter at myndighetene (dere vet, disse maktkåte politikerne)kastrerte våpenet i 2002. "Greven" drev vel og viftet med en AG3 en gang han var på perm fra fengselet, men ingen kom til skade.

Og da blir neste spørsmål: Har antall dødsfall med skytevåpen gått opp eller ned de siste (25) årene?

Endret av Vice
Skrevet

Og da blir neste spørsmål: Har antall dødsfall med skytevåpen gått opp eller ned de siste (25) årene?

Gitt Utøya har det gjort ett voldsomt hopp opp.

... Så du mener at Anders Behring Breivik er et argument i din favør...?

Skrevet (endret)

... Så du mener at Anders Behring Breivik er et argument i din favør...?
Nei, jeg bare besvarte ett spørsmål (i motsettning til deg som lar mitt spørsmål forbli ubesvart).

Hvorvidt ABB hadde brukt skytevåpen eller andre midler er vel irrelevant?

Eller tror du han ikke hadde gjort noe om det hadde vært umulig for ham å kjøpe våpen?

Endret av Skatteflyktning
Skrevet (endret)

Siden du skal kverulere (det er jo alltid bra for en debatt...):

Viser trenden (i Norge, bare nevner Norge eksplisitt slik at du ikke skal blande inn feks. Sudan,Somalia,Irak,Syria etc.)en oppgang eller nedgang i antall dødsfall med skytevåpen de siste (25) årene?

Endret av Vice
Skrevet

Eller tror du han ikke hadde gjort noe om det hadde vært umulig for ham å kjøpe våpen?

Hva slags våpen mener du ville være like effektivt som semi-automatiske rifler?
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Viser trenden (i Norge, bare nevner Norge eksplisitt slik at du ikke skal blande inn feks. Sudan,Somalia,Irak,Syria etc.)en oppgang eller nedgang i antall dødsfall med skytevåpen de siste (25) årene?

Jeg vet ikke, vet du?

Hva slags våpen mener du ville være like effektivt som semi-automatiske rifler?
Kunstjødsel og diesel Endret av Skatteflyktning
Skrevet (endret)

Kunstgjødsel og diesel er ikke like effektivt som et skytevåpen nei og kan heller ikke sammenlignes forøvrig. Du så jo hvilken uttelling han fikk på dette, siden han brukte begge deler. Veit du, du har malt deg så inni et hjørne nå at du burde gi deg, du har jo ingen argumenter igjen her nå. 

Endret av bshagen
  • Liker 5
Skrevet

Hvorfor ikke bare komme deg til USA da? Verv deg i militæret og be om å bli sendt til frontlinjene. Gratis våpen av den heftige sorten får du utdelt også. Er man riktig heldig får man brukt våpenet nøyaktig på den måten det er ment å brukes også: ta livet av/ødelegge mennesker.

Har alltid ønsket å flytte til USA og skulle først og fremst ønske at jeg var født der!!! Dessverre velger man ikke hvor man blir født... Har tenkt mye på det i det siste siden Trump har sagt klart og tydelig at han ønsker innvandrere fra Norge.

Skrevet

Ved lettere tilgang på våpen så er det lettere å løse konflikter/krangler med våpen. Det blir veldig binært, skyter man en person så vil personen med stor sannsynlighet dø. Har man ikke våpen tilgjengelig så løses kranglene med nevene, der er sjansen for et ikke dødelig utfall mye større. Mange våpendrap skjer i affekt, da er det bedre om kranglene ble hatt uten våpen. Spesielt håndvåpen er den store synderen her.

Det der blir ikke spesifisert særlig godt. Man kan skyte en person man krangler med i kneet og da er det ikke sannsynlig at vedkommende dør. Det kommer an på hvor man skyter.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...