Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd etter dekkskifte


Storefot

Anbefalte innlegg

Etter at jeg la om til piggdekk i går hos et bilsevice firma fikk jeg en sterk u-lyd i det ene dekket forran, det er helst når jeg starter bilen og kjører seint, høres ut som metal mot metal lyd , den er der også i høy fart, til tider er lyden borte hvis jeg kjører litt varm og et stykke , men kommer aldtid tilbake etter at jeg parkerer og starter den etter en stund , hva kan de ha gjort feil ? aldrig opplevd at dette har skjedd med noen biler jeg har hatt dekkskift på...... sigh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte selv at det må vere noe som kommer borti bremseskiva ja , men skal jeg bare la det være og håpe det "går seg til" eller burde jeg dra tilbake til verkstedet og kreve at de ordner det? vil jo heller ikke at noe skal slites i stykker , ganske irriterende , har ny fin bil men nå høres det ut som jeg kjører ei gammal kjerre til tider.

Lenke til kommentar

Dårlig balansering kanskje.

Håper ikke du er mekanikker ;) ubalanse merkes best rundt 70 - 80 km/h og ikke når man kjører seint som han skriver. Dårlig balanse har ingenting med metal lyd å gjøre.

 

Har vert borti en lignende lyd, da var det en liten stein som hadde kommet mellom bremseskjoldet og bremseskiva.

 

Du har vel ettertrekt hjulmuttrene?

Lenke til kommentar

Jeg begynte å telle, men datt ut av det ved rundt 150. Jeg har hvertfall tatt 200 hjulskift de siste ukene. 

 

Innimellom så detter hjulet litt ned og treffer br.skjoldet. Man dytter br.skjoldet inntil skiva og det blir et helvettes spetakkel etterpå.

 

Da tar man en lang skrutrekker inn mellom felgen og dytter br.skjoldet litt tilbake.

 

Du kommer også til å mene at hjulboltene satt litt løst og jeg er helt enig, men det er sånn det skal være.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...