Gå til innhold

Fidelio x2 + modmic vs audio technica ath-ag1x


Leifty

Anbefalte innlegg

Trenger nytt headset til gaming og føler for å skaffe meg noe litt skikkelig noe. Står da mellom å kjøpe et par kvalitets hodetelefoner (dt 770 pro eller fidelio x2) og sette på en modmic eller å kjøpe audio technica ath-ag1x som er begge deler. Jeg er ikke noe audiofil eller noe, og kommer heller ikke til å kjøpe noe ekstra dac med det første. Jeg vil ha noe som holder og som har en god mikrofon. Kom gjerne med forslag om andre hodetelefoner, gaming headset eller mikrofoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger nytt headset til gaming og føler for å skaffe meg noe litt skikkelig noe. Står da mellom å kjøpe et par kvalitets hodetelefoner (dt 770 pro eller fidelio x2) og sette på en modmic eller å kjøpe audio technica ath-ag1x som er begge deler. Jeg er ikke noe audiofil eller noe, og kommer heller ikke til å kjøpe noe ekstra dac med det første. Jeg vil ha noe som holder og som har en god mikrofon. Kom gjerne med forslag om andre hodetelefoner, gaming headset eller mikrofoner.

Vil du ha lukket eller åpne hodetelefoner. Med DT770 stenger man mye bakgrunnsstøy ut, med x2 så hører man det meste som skjer utenom også.

 

Har man en kjerring/unger som bråker litt i bakgrunnen, så vil jeg anbefale deg å ha lukka. Har man det stille rundt seg, så kan du jo velge åpne. X2 gir bedre lyd enn DT770, men i forhold til audio technica ath-ag1x, så aner jeg ikkje desverre.

 

Selv har jeg Qpad 1339 som er en beyerdynamic dt770 32ohm med mic, og er fornøyd med det.

 

Har også gode hodetelefoner som er åpne, som jeg har festa modmic på. Tror jeg er den eneste som har Modmic på Focal Elear  :green: 

 

audio technica ath-ag1x har de på elkjøp, så om de er på lager i din lokale butikk, så kan du jo teste dem :) 30 dagers retur :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Trenger nytt headset til gaming og føler for å skaffe meg noe litt skikkelig noe. Står da mellom å kjøpe et par kvalitets hodetelefoner (dt 770 pro eller fidelio x2) og sette på en modmic eller å kjøpe audio technica ath-ag1x som er begge deler. Jeg er ikke noe audiofil eller noe, og kommer heller ikke til å kjøpe noe ekstra dac med det første. Jeg vil ha noe som holder og som har en god mikrofon. Kom gjerne med forslag om andre hodetelefoner, gaming headset eller mikrofoner.

Vil du ha lukket eller åpne hodetelefoner. Med DT770 stenger man mye bakgrunnsstøy ut, med x2 så hører man det meste som skjer utenom også.

 

Har man en kjerring/unger som bråker litt i bakgrunnen, så vil jeg anbefale deg å ha lukka. Har man det stille rundt seg, så kan du jo velge åpne. X2 gir bedre lyd enn DT770, men i forhold til audio technica ath-ag1x, så aner jeg ikkje desverre.

 

Selv har jeg Qpad 1339 som er en beyerdynamic dt770 32ohm med mic, og er fornøyd med det.

 

Har også gode hodetelefoner som er åpne, som jeg har festa modmic på. Tror jeg er den eneste som har Modmic på Focal Elear  :green:

 

audio technica ath-ag1x har de på elkjøp, så om de er på lager i din lokale butikk, så kan du jo teste dem :) 30 dagers retur :D

 

Har alltid vært fan av lukkede så jeg slipper å høre når folk ringer på døren og lignende mens jeg gamer, men ellers er det fint lite bakgrunnstøy  :grin:  Jeg var innom en elkjøp her om dagen hvor de hadde et ath-ag1x inne som b-vare for 2,6k, så jeg vurderer sterkt om å prøve meg der, har jo også den 30 dagers returen som du nevnte :) Det er jo da lik pris som fidelio x2 + modmic v4, så er jo ikke et enkelt valg. Det frister ikke helt med å kjøre dobbelt opp med ledninger med bruk av modmic, så håpte mest på en alt i et løsning. 

Problemet som jeg har sett er jo at disse såkalt gamer headsetta ikke leverer på verken lyd eller mikrofon, kun på fancy leds.. men kan se ut som audio technica er et unntak! 

Er dobbelt opp med kabler et problem for deg? 

 

 

Lenke til kommentar

Kan skrive under på at X2 er et anbefalt gaming og musikkheadsett, 

har tidligere preferanser fra Beyer DT770, og kan si at du merker ikke utvendig støy om du "guffer" på litt.

Men for å føle virkeligheten med å guffe på får du ikke, før du prøver dem på DAC kan jeg si med engang. 

 

DAC trenger ikke bli så forbanna dyrt. du for en relativ OK DAC til en tusenlapp.

 

Modmic har en magnet som jeg har festet til selve headsettet og deretter fulgt etter med små klemmer, det jeg kan utsette på er at det burde vært med flere klemmer for kabelen er LANG. men nok til å feste fra mic ned til magehøyde - jeg er 1,90 så kan være annerledes for deg. 

Lenke til kommentar

Tror jeg er den eneste som har Modmic på Focal Elear  :green:

 

Vi får se hvor lenge det varer da  :xmas:

 

Når det kommer til X2, DT770 eller noe annet så har jeg tilfeldigvis begge de to første. Eller, jeg har X1, men pytt pytt. X1 er som sagt helt åpne så man kan fint ha en samtale med personen sidenav uten å måtte skru ned lyden eller ta av headsettet for å få med seg hva den andre sier - noe jeg føler er veldig praktisk da jeg hater å ta av/på hodetelefoner stadig vis. Brukte DT770 i gode to år eller noe sånt før det, men da jeg og dama flyttet sammen gikk jeg for åpne bare fordi jeg ville slippe og ta de av meg hele tiden. Hun, som da bruker DT770'ene må alltid løfte på ene øret eller skru av lyden for å snakke. Og så er X1'ene mye mer behagelige da...

 

Når det kommer til mikrofon så har jeg en som bare står på bordet litt til siden for meg så der har jeg ikke noe kommentar egentlig. Hadde ModMic v1 da, og den fungerte jo fint, så det er jo uansett en god løsning.

 

Så hva anbefaler jeg egentlig? Tja, si det. Dette var nå mine erfaringer hvertfall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...