Gå til innhold

SAMLETEST: Her får du stort sett ikke det du betaler for, med mindre du går for våre testvinnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Expert skal ha 1000,- for versjonen uten støykansellering. Det er neppe stor forskjell på OEM hodetelefonene til Expert og Archeer AH07 eller iDeaUSA S204

biltema selger de støykansellerende hodetelefonene (akkurat samme modell) for 750kr. på nettet fåes de for 550kr, sier litt om profitten.

Se der ja. Synes Biltema sin pris er helt grei dog. Må huske at der ligger innbakt moms. Samt at de skal betale lønninger, husleie etc.

 

Disse regner jeg med.

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Multimedia/Bluetooth-hodetelefoner-2000038428/

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg fikk en Jabra Move av leverandøren i april, og har brukt den i bilen t/r jobb, noe som tar ca 20 minutter hver vei. Skuffelsen over batterikapasitet er stor. Etter en dags lytting, altså ca 40 minutter, varsler den "low battery" neste dag. Den ble selvsagt skrudd av utenfor bruk, men det virker som om batteriet tappes allikevel. Lyden er bra, men batteriet elendig. Kan selvsagt være produksjonsfeil på mitt eksemplar.

Lenke til kommentar

Er enig at man får mye for pengene med Jabra move, men det funker dårlig om vinteren. Blir det for kaldt så påvirker det membranen i øreklokkene og gir en dirrende lyd istedet.

 

Hvor lang skal denne samletesten gå egentlig? Jeg syns ærligtalt dette er en dårlig samletest. Det er faktisk stor forskjell på hodetelefoner som koster under 1000kr og de som koster nærmere 2000kr. Da jeg først kjøpte Jabra Move så var jeg veldig fornøyd med lyden og tenkte at jeg ikke trengte noe andre hodetelefoner. Men så kjøpte jeg den trådløse Marshall Major II til 1200kr bare for å prøve den, og da tenkte jeg, "hvordan i huleste kunne jeg være så fornøyd med Jabra Move??". Nå ligger Move i hylla og samler støv og Major II leverte jeg aldri tilbake.

 

Personen som har testet Major II i denne testen må nok kanskje sende iphonen sin på service og få erstatning. Lyden er helt utmerket for meg med min iphone (selv uten aptx). Jeg vet ikke hvilken musikksjanger testeren har hørt på, men til rock/akustisk musikk (som disse hodetelefonen er egnet til) så høres disse utrolig bra med god dybde på bass og klar stemme/mid-tone. Til klassisk musikk med fiolin og triangel-instrument så høres ikke hodetelefonene så ille heller og er godt over det som er akseptabelt.

 

Dere burde gi karakter på hodetelefonene basert på hva de er egnet til. Om dere skal gi Major II 6.5 fordi den har for mye bass, så kan dere like gjerne gi PLT Backbeat Pro det samme fordi den ikke sitter godt nok til å jogge med. Hvis jeg hadde satt karakter på Major II så hadde jeg gitt den hvertfall en 8 - for god lyd, sammenleggbar, 30t. batteri, aptx, kul styringskontroll, dele musikk gjennom 3,5mm inngangen og m.m..

 

Så irriterende (og litt trist) at dere har fokusert så mye på samletester. Dere pleide å ha så gode og utfyllende tester før, men nå føler jeg at dere bare tester noe bare for og ha noe å publisere. På skolen så sa læreren min hele tiden "kvalitet over kvantitet", og det har vært så viktig å ha i bakhodet når man gjør oppgaver. Slik burde dere også tenke! Ha mer meningsfylte artikler som får leserne til å tenke/gruble over saken enn å gi dem grunner til å kritisere selve artikkelen (som jeg gjør nå).

 

Ja, jeg vet, det finnes andre teknologi-nettsider jeg kan lese på, men å lese fra tek.no har blitt en vane som er vanskelig å endre. :)

 

Håper dere vil teste beats solo3 og marshall mid snart, men i en mer utfyllende test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...