Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har han ennå følelser for ex-en?


Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger sårt hjelp da jeg holder på å bli gal her.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i godt over et år nå, vi har bodd sammen i fem måneder. Han betyr all verden for meg, men av og til føler jeg at han ennå har følelser for exen sin.

 

Like før vi flyttet inn ilag møttes de to på byen. De pratet lenge i lag, og etter utestede stengte sendte hun han meld å ba om å treffes. Han valgte å dra hjem med meg istede. Senere på kvelden skrev hun melding om at han var så falsk overfor meg, og at han kun var interessert i meg da jeg var i nærheten. Ble så såret av det, men han nektet for å ha sagt noe. Så jeg valgte å tro han.

Etter krangelen fjernet han henne fra Instagram og Snapchat for han mente han ikke trengte å ha mer kontakt med henne.

 

For kun få uker siden oppdaget jeg at de var på topplisten til hverandre på Snapchat. Og da jeg spurte han om dette, og visste at jeg tydelig var såret av det mente han jeg overragerte. Han påsto at han kun hadde svart henne på det hun sendte, og det var også grunnen til at han hadde fått henne tilbake på listen. Jeg valgte igjen å tro han, og ba om unnskyldning for at jeg overreagerte.

 

Her om dagen fant jeg ut at han hadde søkt opp henne på Facebook.. men den her gangen tørr jeg ikke konfrontere han, eller spørre han hva han ser etter da jeg er redd for at han skal bli sur. Er jeg altfor sjalu, og overreagerer på ting som egentlig ikke betyr noe?

Kan også fortelle at han har "singel" på Facebook. Vi ble enig om å ikke gå inn "i forhold", men føler han ihvertfall kan ta bort at han er singel? Har sagt det til han flere gang, men da ler han det bare bort, eller sier at han har tenkt på det men rett og slett har glemt det av.

 

Han betyr så utrolig mye for meg, og jeg vil virkelig at dette skal funke. Men føler at exen han er i veien hele tiden. Hun er forresten med fyren hun var utro mot min kjæreste med...

 

Håper på kloke svar!! Jeg ber

 

Anonymous poster hash: f15a3...547

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at han har søkt opp en eks er ikke så uvanlig og rart, rarere at de plutselig snapper når han bestemte seg for at de ikke trengte mer kontakt sammen. 

Jeg syns ikke du overreagerer, men jeg syns du skal prate med han om at du fant ut av at han søkte opp eksen, fokuser på hvordan du føler, start gjerne hver setning først med ''jeg føler .......''. Fakta kan han krangle på, men ikke hva du føler, og da kan dere kanskje ende opp med en mer fruktbar samtale om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meget suspekt oppførsel av exdama hans. Ser for meg et scenario her. Hun var utro mot typen din, og ble sammen med han hun var utro med. Hun er ikke fornøyd i dette forholdet, og prøver seg litt på typen din, i håp om å føle seg verdifull og fremdeles ha "kontroll". 

Dessverre for deg, så går typen din rett i fella. Mannfolk har en tendens til å MÅTTE ha siste ord, ergo, så må han svare henne.

Dette utnytter hun til de grader, og slik er ståa. 

 

Som ByffyAnneSummers nevner: Snakk om hvordan det føles for deg, og ikke vik samme hva typen din kommer med. Det er helt klart at du har all grunn til å være skeptisk her. 

 

Jeg hadde definitivt gitt typen et ultimatum her. Forklart hva jeg føler og hvor såret jeg blir når han har kontakt med henne, og bedt han avslutte all kontakt eller pakke sakene sine og komme seg vekk. Du vil ødelegge din egen psyke hvis dette fortsetter.

 

Men du må selv kjenne på hvor mye dette går inn på deg, og avgjøre dette selv. Dette er bare min mening, og hvordan jeg hadde håndtert situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med han over.

Høres ut som det typiske "han går tilbake til eksen" scenarioet. Du må nok stille han et ultimatum, og si at dette klarer du ikke. Du overragerer ikke, jeg ville tenkt akkurat slik som du. 

 

Du høres ut som en fornuftig person, og du bør ikke la dette pågå lenger enn nødvendig for din egen psykiske helse. Fortell han at du ønsker at han ikke snakker mer med henne. Nekter han, så skjønner vi jo alle hva som foregår der i gården.

Lenke til kommentar

Virker dødsdømt. Han vil ikke takle at du er "sjalu", gåsetegn fordi normal bekymring og normale krav ikker er sjalusi, i fremtiden og det er tydelig at han er interresert i å gjøre sin egen greie uten å ta hensyn.

 

Skal man være i et forhold så må man være villig til å offre litt og tilpasse seg partneren. Å ikke like at han har kontakt med eksen er helt innafor så lenge de ikke er tvunget til å se hverandre via jobb el.l.

Lenke til kommentar

Virker dødsdømt. Han vil ikke takle at du er "sjalu", gåsetegn fordi normal bekymring og normale krav ikker er sjalusi, i fremtiden og det er tydelig at han er interresert i å gjøre sin egen greie uten å ta hensyn.

 

Skal man være i et forhold så må man være villig til å offre litt og tilpasse seg partneren. Å ikke like at han har kontakt med eksen er helt innafor så lenge de ikke er tvunget til å se hverandre via jobb el.l.

 

Takk for godt svar! Hun bor ikke lenger i samme by, men kun en time unna så de er virkelig ikke tvunget til å ha kontakt. Likevel velger han å ha det med henne. Hun er ofte her hjemme da, men tror ikke de treffes noe særlig. Håper ihvertfall ikke det..

 

Anonymous poster hash: f15a3...547

Lenke til kommentar

Hun er sammen med han som hun var utro mot kjæresten din med? Jeg tror du skal bare la henne få lov til å fortsette med å være seg selv. Jeg tror nok at kjæresten din så veldig godt husker hva hun gjorde mot han. Det sletter ikke de gode følelsene som hadde vært fra før hun valgte å ødelegge forholdet. Det vil han nok for alltid huske. Og det vil du merke. Men jeg tror han også husker hva hun har gjort mot han og oppførselen hennes understreker at hun er den samme som før. Det lurteste du kan gjøre nå er å ta ett eller to steg tilbake og gi han rom til å komme etter. Om du står å strekker deg etter han på balkogen så faller han ut for å si den sånn. Bare vis han at du er dama for han. Jeg tror han vet. Bare ikke skap en situasjon nå som blir "istedet" grunnen for at forholdet gikk ad undas når det i utgangspunktet ikke var noen grunn til å være bekymret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...