Gå til innhold

kvinnfolkarbeid


Anbefalte innlegg

Jeg spurte Jokke i en annen tråd om han kunne liste opp kvinnfolkarbeid, han nevnte bare sydame og sekretær. Jeg synes det var en litt mangelfull liste. Noen som vet om flere kvinnfolkyrker? List gjerne opp mannfolkyrker også. Om dere gidder å ta emd en begrunnelse så hadde det vært finfint.

 

Ett spørsmål til, Jokke mente at kvinnen skulle få velge selv om hun ville drive dank hjemme eller om hun ville dra ut og jobbe, gjelder dette bare kvinnen? Kan jeg som mann velge å holde meg gjemme og drive dank mens kvinnolket mitt er ute og tjener penger til livets opphold?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om flere kvinnfolkyrker?
Ho_re.
List gjerne opp mannfolkyrker også.
PIMP
Om dere gidder å ta emd en begrunnelse så hadde det vært finfint.

Jeg har også store problemer med å skrive "med". Det har en tendens til å bli emd. Fint å se at det ikke bare er meg ;)
Kan jeg som mann velge å holde meg gjemme og drive dank mens kvinnolket mitt er ute og tjener penger til livets opphold?
Med andre ord "the african style"?

Kan ikke se helt hva denne tråden har i politikk/religion å gjøre, så jeg svare vel noe knapt på innledende spørsmål.

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar

Jo da, dette er politikk, det er jeg med på!

 

Jeg mener at dersom en kvinne gifter seg bør hun få lov av sin mann til å være hjemme HVIS HUN SELV ØNSKER DET.

 

Dersom en mann ønsker det, må dette være opp til dem seg i mellom å avgjøre, men som fiskePinnen skrev: The african style....

 

Jeg har ingen problemer med at en mann ønsker å sy hele livet sitt hvis han ønsker det, eller være sekretær.

 

Dersom en kvinne selv vil gå inn i Hæren, får hun lov til det. Men ingen kvinne skal tvinges til det. (jeg mener da at vi heller skal ha et eliteforsvar, med de som ønsker det, at INGEN skal tvinges)

Lenke til kommentar

For å fortsette i den gode ånd;

Hvis ikke kvinnfolka driver dank som husmor (kvinnens plass er utvilsomt i hjemmet) så kan de til avveksling sitte i ei tue å gjelle maur. Innemellom kan de jo gå i sminke party til hverandre slik at de kan se pene ut til mannfolka kommer hjem. Som nevnt av FiskePinna sitter kvinnfolka på ei gull gruve, kan sikkert gjøre noen spenn på det.

Men yrker ? er du seriøs ? kvinnfolk i arbeidslivet, utdannelse ? hæhæ, hvordan vil du holde kustus på kjerringa hvis a ska fly rundt alle veier ? :no:

Lenke til kommentar

Hjemmearbeid er knapt å drive dank. Bortsett fra i de tilfeller du har tjenestefolk ansatt.

 

Å holde orden i et hus med rotete og lat gubbe og kranglete unger som ikke spiser opp maten sin og bare vil spille playstation i stedet for å rydde på rommet er ikke akkurat drømmekarriæren spør du meg.

 

Elendig betaling og null kred.

Lenke til kommentar
Jeg mener at dersom en kvinne gifter seg bør hun få lov av sin mann til å være hjemme HVIS HUN SELV ØNSKER DET.

 

Dette er et pengespørsmål jokke...

 

Dersom en kvinne selv vil gå inn i Hæren, får hun lov til det. Men ingen kvinne skal tvinges til det. (jeg mener da at vi heller skal ha et eliteforsvar, med de som ønsker det, at INGEN skal tvinges)

 

Siviltjeneste er et alternativ da...

 

Ellers synes jeg vernepliktig gerilja er en fin ide jeg, et lite eliteforsvar er bare bra for å sende for å hjelpe USA, men det er vel ikke et motargument for deg...

Lenke til kommentar
Jeg mener at dersom en kvinne gifter seg bør hun få lov av sin mann til å være hjemme HVIS HUN SELV ØNSKER DET.

OK.

 

Dersom en mann ønsker det, må dette være opp til dem seg i mellom å avgjøre, men som fiskePinnen skrev: The african style....

Så her må det avgjøres dem imellom? Hvorfor skal kvinnen få være hjemme om hun ønsker det, men om mannen vil være hjemme så må det avgjøres av begge?

 

Jeg har ingen problemer med at en mann ønsker å sy hele livet sitt hvis han ønsker det, eller være sekretær.

fett.

 

 

Dersom en kvinne selv vil gå inn i Hæren, får hun lov til det. Men ingen kvinne skal tvinges til det. (jeg mener da at vi heller skal ha et eliteforsvar, med de som ønsker det, at INGEN skal tvinges)

Du glemte å komme med ett argument. HVORFOR skal kvinner slippe militærtjeneste?

 

Og: Min mor er ikke prostituert.

[motherbashing]Nei, men hu ligger på rygg ett par tre ganger i uken for å kunne bedrive "sosiale aktiviteter" istedenfor å få seg en skikkelig jobb. per def prostituert.

 

Hjemmearbeid er knapt å drive dank. Bortsett fra i de tilfeller du har tjenestefolk ansatt.

Det arbeidet som gjøres av kvinnen hjemme er utrolig viktig for kapitalen. Det er hardt, ulønnet arbeid som er utrolig viktig i samfunnet vårt. (reproduksjon av arbeidskraft etc.)

 

Ellers synes jeg vernepliktig gerilja er en fin ide jeg, et lite eliteforsvar er bare bra for å sende for å hjelpe USA, men det er vel ikke et motargument for deg...

:thumbs:

Lenke til kommentar

Kvinner er ikke "konstruert" for militæret. Dersom en kvinne skulle føle at hun var det, må hun gjerne gå i militæret.

 

Selvsagt skal det også når en kvinne er hjemme, være etter at mannen også er hjemme. Dette overlater jeg til individene selv. Jeg synes imidlertid at kvinner ikke skal trenge å jobbe, de kan gjøre litt frivillig arbeid f.eks.

 

 

Det å være hjemmeværende kan være nødvendig, og jeg ønsker at dette skal belønnes med pensjonspoeng.

 

Jeg er nok HELT sikker på at de nevnte sosiale aktivitene begrenser seg til kaffedrikking og shopping. Og tennis.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Kvinner er ikke "konstruert" for militæret.

Hva i alle dager mener du??? Ikke "konstruert" for militæret? Hæ?

You know, anatomiet til kvinner er ikke det samme som gutter...

Gutter får større muskler (på naturlig vis), er vanligvis høyere, er vanligvis breiere, etc, etc, etc.

 

Trenger ikke late som du ikke vet om "basic anatomy".

Trenger heller ikke gjøre dette om til en "DU ER SEXIST!" tråd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...