Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Strømpe eller noe til kjetting som bråker?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt snøfreser og da det er veldig lett å stjele den utenfor meg har jeg tenkt til å holde den låst.

Jeg kjøpte derfor en kraftig kjetting og lås og tenkte at jeg kunne bruke det gjennom utkasteren og festes rundt en stolpe ved inngangen.

 

Det fungerer fint det, men helsike å det bråker når kjettingen skal gjennom utkasteren.

 

Vet man får kjøpt sykkellås osv som med en strømpe som gjør at det er roligere, men får man tak i dette som man kan sette på selv?

Har sett på krympestrømpe, men den største jeg finner er 2cm, alt for tynn til kjettingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt snøfreser og da det er veldig lett å stjele den utenfor meg har jeg tenkt til å holde den låst.

Jeg kjøpte derfor en kraftig kjetting og lås og tenkte at jeg kunne bruke det gjennom utkasteren og festes rundt en stolpe ved inngangen.

 

Det fungerer fint det, men helsike å det bråker når kjettingen skal gjennom utkasteren.

 

Vet man får kjøpt sykkellås osv som med en strømpe som gjør at det er roligere, men får man tak i dette som man kan sette på selv?

Har sett på krympestrømpe, men den største jeg finner er 2cm, alt for tynn til kjettingen.

 

kutt tærne av noen gamle sokker og strips de fast på kjettingen

Lenke til kommentar

Eller feste kjettingen til stolpen (enten til en solid øyenskrue, eller slå kjettingen rundt stolpen og låse den til seg selv, om den ikke kan løftes over toppen) med en sjakkel (må naturligvis skrus hardt fast med verktøy...), reparasjonslenke eller reparasjonsledd med spennstift:

 

DD_1481_1.jpg

 

xDF_520210.jpg.pagespeed.ic.07vJYD1V-P.j

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Eller feste kjettingen til stolpen (enten til en solid øyenskrue, eller slå kjettingen rundt stolpen og låse den til seg selv, om den ikke kan løftes over toppen) med en sjakkel (må naturligvis skrus hardt fast med verktøy...), reparasjonslenke eller reparasjonsledd med spennstift:

Er det ikke bare for å skru opp eller ta av dette reparasjonsleddet/reparasjonslenken for de som evt vil ha snøfreseren?

 

Nå er det enten vinkelsliper eller gjennom 4x4" som gjelder, noe som jeg ser på som ganske usannsynlig.

Lenke til kommentar

Den siste der kan åpnes med en hammer og meisel/dor (og helst tre hender; det finnes et eget verktøy for å gjøre det enklere...), det kan forsåvidt den første også. Men poenget mitt med å linke til de to typene var nettopp fordi de er litt verre å åpne enn en ordinær sjakkel (skrur du den skikkelig til med tang, så er det i alle fall en viss hindring; du kan jo bryte av "øyet" på bolten også...) ; det kreves et eller annet verktøy, enten hammer/meisel, boltesaks (den siste, stiftkoblinga er herdet, men kjettingen i seg selv kan antakelig klippes lettere...), eller batterivinkelsliper (sistnevnte begynner nok å bli et ganske populært verktøy blant tjuveradder...)

Lenke til kommentar

Kjettingen er såpass tykk at den ikke lar seg klippe, men med vinkelsliper går det jo alltid. Er vel over 1cm tykt metall i lenkene :)

Ser ikke for meg at noen står å jobber med vinkelsliper utenfor det ene vinduet mitt :)

Frister ganske å feste kjettingen fast i stolpen på en eller annen måte, men har jo lyst til å kunne fjerne kjettingen om sommeren også, når snøfreseren står inne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...