Gå til innhold

Kansellering av bredbånd


Anbefalte innlegg

Jeg var en kunde hos Telenor, og det fungerte greit intill nylig. Så ble det feil på linjen og Telenor bestemte seg for å redusere hastigheten til 1,5/0,3 fordi det var for dyrt å reparere linjen. De reduserte ikke prisen, så vi bestemte oss for å bytte til mobilt bredbånd. 

 

Jeg pratet med Nextgentel, og de hevdet at de kunne få bedre forbindelse. Dum som jeg var, så lot jeg dem prøve, og de klarer ikke å få nett i det hele tatt. Når det fungerer så er det snakk om en hastighet på kanskje 0,5 Mbit. Jeg har pratet med dem på Fredag, og idag, og de skal sende opp noen for å sjekke innen 3 dager. Jeg kan desverre ikke bruke angreretten, fordi dagen de byttet, var også dagen angrefristen gikk ut. 

 

Jeg kan ikke vente ukesvis uten internett på at de skal undersøke problemet, så jeg ba kundebehandleren om å bestille mobilt bredbånd. Den kan jeg angre innen 14 dager om de mirakuløst skulle få normal hastighet. Det jeg lurer på, hvordan går jeg frem for å kunne kansellere mitt bredbånd uten å måtte betale 2000kr i straffegebyr. De har innrømmet problemet, og de sa at jeg burde få det kansellert uten avgift, men hun kunne ikke love noe fordi det var opp til noen andre. 

 

Takker for hjelp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle da bare mangle.

Om du kjøper en innepakket grønnsak på butikken og kommer hvem for å så å finnet ut at den er gjennområtten skal du ikke betale for en ny vare. Da er det butikken som må ordne opp med erstatning eller pengene tilbake.

I dette tilfellet blir grønnsaken representativt med lovnaden/avtalen med NGT

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Jeg jobber hos Nextgentel og kan bekrefte / avkrefte et par ting.

 

Ettersom det er en tjeneste og ikke et produkt så starter angreretten fra mottat ordrebekreftelse. Dette er da ihht lover osv.

 

Når det kommer til din situasjon så kjenner jeg ikke til den, men kan nok svare på generelt grunnlag.

Så lenge det ikke går an og levere forespeilet produkt ut ifra hva linje i utgangspunktet er godkjent for osv så skal du som kunde heller ikke lastes.
Da er det ingen problem og registere en terminering hvor du i værste fall betaler ut en evt oppsigelsestid, men bruddgebyr o.l blir droppet.

Men det som må skje er at Nextgentel bestiller feilretting på linjen. Om montør da tilbakemelder om at det ikke vil bli rettet av diverse årsaker så gjelder dette da.

Blir det rettet så blir det rettet. Det vil jo være det beste for begge parter.

Endret av Duracellkanin
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...