Gå til innhold

Samsung bekrefter stopp av salg av toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt at designbeslutningen om å forsegle forbruksmateriell inne i produktet går ut over produsenten og ikke bare forbrukeren.

Vi får se om de er smarte nok til å la batteriet være utbyttbart på neste modell.

 

…..sånn rent bortsett fra at problemet denne gang ikke var batteriene, som høyst sannsynlig fungerte helt perfekt.

Problemet var snarere selve produktet, Note 7, som hadde en designfeil; plassen avsatt for batteri tillot ikke batteriene å ekspandere slik de gjør ved lading, slik at press på batteriene oppstod. Dette skapte indre punktering av batteriet og kortslutning. Dette ifølge Samsungs egne ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er godt at designbeslutningen om å forsegle forbruksmateriell inne i produktet går ut over produsenten og ikke bare forbrukeren.

Vi får se om de er smarte nok til å la batteriet være utbyttbart på neste modell.

 

…..sånn rent bortsett fra at problemet denne gang ikke var batteriene, som høyst sannsynlig fungerte helt perfekt.

Problemet var snarere selve produktet, Note 7, som hadde en designfeil; plassen avsatt for batteri tillot ikke batteriene å ekspandere slik de gjør ved lading, slik at press på batteriene oppstod. Dette skapte indre punktering av batteriet og kortslutning. Dette ifølge Samsungs egne ord.

Vet ikke hvor du har fått informasjonen fra, men den høres plausibel ut. Den gir vel ørlite grann økt sannsynlighet for at utbyttbare batterier kommer tilbake.

 

Men nå som så mange mobiler har forseglede batterier er det rart at kun Samsung har gitt batteriet for lite plass til ekspansjon. Er det en halv milimeter tomrom rundt batteriet i alle andre glass/metall mobiler? Hva når batteriet blir gammelt og ekspanderer flere millimetre?

 

Uansett vil et fleksibelt baklokk, som på Note4, kunne være skviset inntil batteriet og gi optimal plassutnyttelse og sikkerhet. Helt utrolig at den beste løsningen var i bruk, og at man gikk vekk fra den.

Lenke til kommentar

Det er store ulemper ved et utskiftbart batteri, for helt uinteressante (for meg) fordeler.

 

Med et utskiftbart batteri går det bort masse plass til plast og kontakter man ellers kunne sluppet. Jeg vil iallfall ikke ha det om jeg får velge, da tar jeg heller den større kapasiteten man får ved et innebygget. Knirkete og fælt blir det fort også når man skal ha løse deler. Betaler heller for en større jobb når batteri skal skiftes enn å leve med et fleksibelt baklokk som irriterer hver eneste gang man skal bruke telefonen.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det er store ulemper ved et utskiftbart batteri, for helt uinteressante (for meg) fordeler.

 

Med et utskiftbart batteri går det bort masse plass til plast og kontakter man ellers kunne sluppet. Jeg vil iallfall ikke ha det om jeg får velge, da tar jeg heller den større kapasiteten man får ved et innebygget. Knirkete og fælt blir det fort også når man skal ha løse deler. Betaler heller for en større jobb når batteri skal skiftes enn å leve med et fleksibelt baklokk som irriterer hver eneste gang man skal bruke telefonen.

 

Det er kontakter for ikke-utskiftbare batterier også, hvor ledningene fra batteriet skal plugges inn. Om dette er mer kompakt så er det ikke mye.

 

Hvis du har vært plaget av knirkete telefoner med utbyttbart batteri tror jeg du har vært uheldig eller valgt feil. Jeg klarer ikke å vri et knirk ut av min Note 3.

Lenke til kommentar

Betaler heller for en større jobb når batteri skal skiftes enn å leve med et fleksibelt baklokk som irriterer hver eneste gang man skal bruke telefonen.

 

I all verden? Hvilke telefoner har du hatt, da? Knirkete? Irriterende fleksibelt? Det er mye jeg hater ved Lumia 950-en jeg har nå, men det utbyttbare batteriet er ikke en av de tingene. Det gjør forøvrig også at jeg får restartet telefonen når den kræsjer og fryser fullstendig.

Lenke til kommentar

 

Betaler heller for en større jobb når batteri skal skiftes enn å leve med et fleksibelt baklokk som irriterer hver eneste gang man skal bruke telefonen.

I all verden? Hvilke telefoner har du hatt, da? Knirkete? Irriterende fleksibelt? Det er mye jeg hater ved Lumia 950-en jeg har nå, men det utbyttbare batteriet er ikke en av de tingene. Det gjør forøvrig også at jeg får restartet telefonen når den kræsjer og fryser fullstendig.

 

 

 

Det finnes vel ikke telefoner som ikke lar seg restarte ved total frys? Har iallfall aldri opplevd å ikke få resatt. Uansett - har aldri opplevd at en telefon med avtagbare deksler har vært 100% tight på samme måte som en metalltelefon som er skrudd skikkelig sammen uten noen løse deler. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg forstår ikke at telefonene absolutt skal være så tynne at det går ut over funksjonen. Brekasje, dårlig batterikapasitet og nå selvantenning er jo alt resultat av et rimelig unødvendig "designer" ønske om "flatt som fa.." . Jeg vil mye heller kjøpe en noe tykkere, mer solid dings, men batteri som holder i tre dager. Disse panisk flate greiene er nesten ubehagelige å holde siden det ofte er vanskelig å få noe godt grep om dem (jeg føler at grepet blir dårlig, ikke helt sikker på at det faktisk stemmer).

Hatt en moto z force med incipio batt pack her et par dager (test). Tjukkere, men 5700mah (med Qi) samt et solid grep om dingsen. Jeg forstår simpelten ikke hvorfor det ikke finnes flere slike designvarianter, det må jo eksistere et marked. Lager noen en 3500mah pakke med minijack til moto z (moto mods) blir det en bortimot perfekt kombo.

Lenke til kommentar

Det er store ulemper ved et utskiftbart batteri, for helt uinteressante (for meg) fordeler.

 

Med et utskiftbart batteri går det bort masse plass til plast og kontakter man ellers kunne sluppet. Jeg vil iallfall ikke ha det om jeg får velge, da tar jeg heller den større kapasiteten man får ved et innebygget. Knirkete og fælt blir det fort også når man skal ha løse deler. Betaler heller for en større jobb når batteri skal skiftes enn å leve med et fleksibelt baklokk som irriterer hver eneste gang man skal bruke telefonen.

Jeg forstår deg så absolutt ikke.

 

Her snakker vi om et 7.9 mm tykt beist som er 5.7".

Hvorfor kan man ikke akseptere et ~1.8 mm tykkere beist som har utskiftsbart batteri?

Det vil jo gi deg muligheten til å bruke to batterier, noe som er nødvendig om man bruker den flittig i løpet av en dag.

Mulighet for større batteripakker vil jo også være der.

 

I stedet aksepterer man kanskje et 200 mah større batteri, bare fordi det er integrert...

Endret av kjeita
Lenke til kommentar

Det er store ulemper ved et utskiftbart batteri, for helt uinteressante (for meg) fordeler.

 

Med et utskiftbart batteri går det bort masse plass til plast og kontakter man ellers kunne sluppet. Jeg vil iallfall ikke ha det om jeg får velge, da tar jeg heller den større kapasiteten man får ved et innebygget. Knirkete og fælt blir det fort også når man skal ha løse deler. Betaler heller for en større jobb når batteri skal skiftes enn å leve med et fleksibelt baklokk som irriterer hver eneste gang man skal bruke telefonen.

 

Hvorvidt et batteri et utskiftbart er ikke viktig, men at en enhet er vedlikeholdsvennlig er viktig.

 

Uansett big surprise at dette har blitt nok en gang en Apple vs alt annet fanboy-war.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...