Gå til innhold

KOMMENTAR: Ni ting jeg hater med mobiltelefoner


Anbefalte innlegg

Det aller meste her kan jo rettes med litt kunnskap.

Det er ikke mye som skal til for å kunne rette på mange av disse punktene.

 

1. E-postvarslinger med lyd Og

2. Varslingsbonanza på Android

- slå av varsling under varslings innstillingene, veldig logisk og absolutt ikke vanskelig. Man kan typisk fjerne varsel per app.

 

3. Nyhetshjemmeskjermer

4. Reklame bygget inn i mobilen

Laste ned en Launcher, Nova Launcer eller GO er bra.

 

5. Ulike varianter av samme standard

Apple/Android/USB C - 3 kabler samme stick uttak, tilbake før år 2000 hadde Nokia alene 3 stk ladere... det er jo ekstremt mye bedre i dag!

 

6. Overganger!

Usj enig, bruk trådløst event. eller en Android/Apple/MS med Jack, greit å sjekke dette før man kjøper mobil!

 

7. Uoversiktlige skytjenester

Man må sette seg inn i det, men det er ikke uoversiktlig i det heletatt. Har man auto opplasting og knipser 100 bilder av samme sak ber man jo om etterarbeid. Derfor sett manuell sync på bilder eksemelvis?

 

8. Reklamefinansierte apper som maser

ikke bruk dem eller kjøp dem. Det finnes garantert alternativer også.

 

9. Overivrige sveipeløsninger

ja, det er noen merkelig snarveier etc. Godt poeng :)

 

Ha en flott dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da ganske enkelt på android? Faktisk svært enkelt vil jeg si.

 

AtW

Da må du utdype litt mer enn bare å si at "det er enkelt". For de Android-telefonene jeg har hatt har dette ikke vært veldig enkelt. For synk av kontakter mellom en Samsung-telefon og PC lokalt må man bruke et eget program, som bare tar for seg kontakt-synk. Andre funksjoner må tas på andre måter. For app-installasjon må man enten gjøre det med Google Play appen på telefon eller logge seg på med user/pass på play.google.com, registrere telefonen på sitt Google-brukernavn og initiere app-installasjon derfra. Den første Android-telefonen jeg brukte måtte kommunisere med Google for kontakt-synk mellom tlf og Outlook, selv om telefonen var koblet til PC med USB-kabel, med produsentens egen programvare. Og kontakt-synk fungerte ikke hver gang heller.

 

Til sammenligning, iTunes gjør full synk av apper, diverse innhold og backup av iOS-enheten lokalt, uten at man trenger å bruke iCloud, eller dedikerte verktøy for enkelt-elementer. Og kontaktsynk fungerer meget mellom f.eks. iTunes og Outlook.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjøp deg en telefon med Windows, så er du kvitt stort sett alle dine ergrelser. :)

Ja, og kvitt stort sett all nytte også. AtW
Hvilken nytte blir borte, forresten?

Nytten av et godt utvalg apper, som er hjørnesteinen i en vært smart-telefon.

 

AtW

En ting er at utvalget et dårligere, men er egentlig nytten dårligere? Hvilke skikkelig nyttige apper mangler en windowstelefon?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kjøp deg en telefon med Windows, så er du kvitt stort sett alle dine ergrelser. :)

Ja, og kvitt stort sett all nytte også. AtW
Hvilken nytte blir borte, forresten?

Nytten av et godt utvalg apper, som er hjørnesteinen i en vært smart-telefon.

 

AtW

En ting er at utvalget et dårligere, men er egentlig nytten dårligere? Hvilke skikkelig nyttige apper mangler en windowstelefon?

 

 

Varierer vel fra person til person, for meg mangler appen som kobles til softwaren jeg bruker til husautomasjonen, jeg magler appen som styrer media-avspillingssoftwaren min, jeg mangler appen som styrer endel hardware jeg har (noen vifter, og en intercom blant annet), for å nevne noen eksempler

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

Dette er jo en eneste lang tekst på hvorfor man ikke skal kjøpe smarttelefon. Skjønner ikke hvorfor folk vil ha den dritten, alt er jo bare masse fjas!

Har en i jobben jeg heldigvis kan slå av på kvelden, et helvetes mas selv om jeg ikke har noen programmer installert, og har disablet omtrent søkke og snøre av installerte ting.

 

Noe av det dummeste jeg noen gang har vært boti!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

Dette er jo en eneste lang tekst på hvorfor man ikke skal kjøpe smarttelefon. Skjønner ikke hvorfor folk vil ha den dritten, alt er jo bare masse fjas!

Har en i jobben jeg heldigvis kan slå av på kvelden, et helvetes mas selv om jeg ikke har noen programmer installert, og har disablet omtrent søkke og snøre av installerte ting.

 

Noe av det dummeste jeg noen gang har vært boti!

 

..boti faktisk :D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Kjøp deg en telefon med Windows, så er du kvitt stort sett alle dine ergrelser. :)

Ja, og kvitt stort sett all nytte også. AtW
Hvilken nytte blir borte, forresten?

Nytten av et godt utvalg apper, som er hjørnesteinen i en vært smart-telefon.

 

AtW

En ting er at utvalget et dårligere, men er egentlig nytten dårligere? Hvilke skikkelig nyttige apper mangler en windowstelefon?

 

 

Varierer vel fra person til person, for meg mangler appen som kobles til softwaren jeg bruker til husautomasjonen, jeg magler appen som styrer media-avspillingssoftwaren min, jeg mangler appen som styrer endel hardware jeg har (noen vifter, og en intercom blant annet), for å nevne noen eksempler

 

AtW

 

 

Så med andre ord tar du dine spesifikke behov og prøver å gjøre en universell sannhet av det.

 

Tsk, tsk. ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg kjenner ganske mange som ikke får dekket sine appbehov via windows phone, "problemet" er at enkelte prøver å framstille det som problemet er "den ene appen som alle trenger, men som windows phone ikke har", men at det ikke er noen slik app. Det er ikke det som er problemet til plattformen, problemet er at "alle" mangler noen av appene de liker å bruke, men det er litt individuelt hvilke apper det er.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg kjenner ganske mange som ikke får dekket sine appbehov via windows phone, "problemet" er at enkelte prøver å framstille det som problemet er "den ene appen som alle trenger, men som windows phone ikke har", men at det ikke er noen slik app. Det er ikke det som er problemet til plattformen, problemet er at "alle" mangler noen av appene de liker å bruke, men det er litt individuelt hvilke apper det er.

 

Det tror jeg faktisk ikke på. Dette var muligens et problem for 3-4 år siden. Men det er lenge siden nå.

 

Det ​eneste​ ankepunktet som gjenstår er Snapchat. Nei, vi har enda ikke Snapchat. Er det et tåpelig problem som burde ha vært løst for lenge siden? Ja, absolutt.

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg kjenner ganske mange som ikke får dekket sine appbehov via windows phone, "problemet" er at enkelte prøver å framstille det som problemet er "den ene appen som alle trenger, men som windows phone ikke har", men at det ikke er noen slik app. Det er ikke det som er problemet til plattformen, problemet er at "alle" mangler noen av appene de liker å bruke, men det er litt individuelt hvilke apper det er.

 

Det tror jeg faktisk ikke på. Dette var muligens et problem for 3-4 år siden. Men det er lenge siden nå.

 

Det ​eneste​ ankepunktet som gjenstår er Snapchat. Nei, vi har enda ikke Snapchat. Er det et tåpelig problem som burde ha vært løst for lenge siden? Ja, absolutt.

Sist jeg brukte Windows Phone var i November 2015 da Lumia 950 ble lansert. Joda, snapchat manglet, men apper som youtube, imdb og Facebook var forferdelig dårlig sammenlignet med Android versjonen. Facebook beta kom seg litt etter litt, men må si meg enig med AtW. Appene er enten ikke eksisterende eller dårligere enn versjonen til Android eller iOS. I praksis blir da telefonen mindre nyttig. Til og med MS sine egne apper blir oppdatert til iOS og Android før WP får de.

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg kjenner ganske mange som ikke får dekket sine appbehov via windows phone, "problemet" er at enkelte prøver å framstille det som problemet er "den ene appen som alle trenger, men som windows phone ikke har", men at det ikke er noen slik app. Det er ikke det som er problemet til plattformen, problemet er at "alle" mangler noen av appene de liker å bruke, men det er litt individuelt hvilke apper det er.

 

Det tror jeg faktisk ikke på. Dette var muligens et problem for 3-4 år siden. Men det er lenge siden nå.

 

Det ​eneste​ ankepunktet som gjenstår er Snapchat. Nei, vi har enda ikke Snapchat. Er det et tåpelig problem som burde ha vært løst for lenge siden? Ja, absolutt.

 

 

Markedet ser ikke ut til å være enig med deg, WinPhone er i beste fall på life support, og det er neppe bare snapchat som er grunnen. 

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Markedet ser ikke ut til å være enig med deg

Nei, det er sant. Men hva så? Hva som er "best" og hva som er "foretrukket" er jo to veldig forskjellige ting. :)

 

 

Det er sant, det er ikke nødvendigvis det samme, men det er en indikasjon på at folk flest synes det er flere ankepunkter enn snapchat, og muligens(?) tenker mer som jeg gjør på plattformen.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...