Gå til innhold

Reprasjons tull


Olaff

Anbefalte innlegg

Jeg sendte for en uke siden inn min Nokia 6600 telefon etter under en måneds bruk, på grunn av 1 død piksel og ingen kontakt med det medfølgende programmet på CDen og mistenklig lav bat tid. Andre feil var at den skrudde seg av og var mistenklig treg. Jeg sendte den til MPX der jeg kjøpte den. Jeg har nesten ikke fått noen info fra MPX om hvordan det går med 6600en min, og har måtte spørre selv for å få svar. Desutten sa de at de sendte telefonen til Kristian Bakke Elektronikk AS som var deres repratør. Dette svarte de meg: Den ble sendt dit den 24.11. Ta kontakt om en uke, så tenker jeg den er ferdig jeg!

De sa ikke noe om at jeg bare kunne sende den til ham isteden for først til MPX?? De ga heller ikke noen info om at jeg kunne få en lånetelefon...

Jeg lurer på følgende:

 

Hvilke rettigheter har man?

Noen erfaringer med MPX.no?

Noen erfaringer med reprasjon på MPX eller Kristian Bakke Elektronikk AS?

Kan jeg kreve nytt produkt?

Skal jeg få tilbake pengene det kostet meg å sende den til Reprasjon?

Noe annet å tillføye av nytte verdi eller unytte??

 

Takk på forhånd for alle svar

:D

Endret av Olaff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du ikke får kontakt med programmet er jo ikke telefonen sin feil da! Herreminhatt! Og 6600 er litt treig. Det merket jeg de første ukene, men nå så syns jeg faktisk at den ikke er så treig lenger. Og det med batteriet, kanskje du som ikke var så flink til å lade telefonen? Min holder i 3 dager. Hvor lenge holdt din?

 

Har du også tenkt på at serviceverkstedet kanskje har noe dem har å gjøre før det kommer til din telefon? De dropper ikke alt for at din skal bli fikset først. Tror ikke du har krav på lånetelefon før det har gått 2 uker. Er litt usikker der da men.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Eulogy:

At du ikke får kontakt med programmet er jo ikke telefonen sin feil da! Herreminhatt! Og 6600 er litt treig. Det merket jeg de første ukene, men nå så syns jeg faktisk at den ikke er så treig lenger. Og det med batteriet, kanskje du som ikke var så flink til å lade telefonen? Min holder i 3 dager. Hvor lenge holdt din?

 

Har du også tenkt på at serviceverkstedet kanskje har noe dem har å gjøre før det kommer til din telefon? De dropper ikke alt for at din skal bli fikset først. Tror ikke du har krav på lånetelefon før det har gått 2 uker. Er litt usikker der da men.

 

Jeg får kontakt med min egen IR med telefonen og får sendt ting til å fra, men da jeg prøver å starte programmet funker det ikke, og den får ikke kontakt med telefonen. 6600 er treg ja, men min bruker noen ganger opptill 2 minutter på å åpne et eneste bilde. Den henger seg opp flere ganger og slår seg av. Den har også en død piksel, som i seg selv er en god nok grunn til å få den fiksa. Og nei, jeg tror ikke de trekker ut meg som en heldig vinner av du får din reparert ferdig først, men det jeg mener er at MPX har vært dårlige på info da jeg har bedt om dette. + jeg har ikke bruk for noen xtra låne telefon, men syns det er sleipt å ikke gidde å si dette/informere skikkerlig.

Lenke til kommentar

Det du burde gjort var å sende din tilbake med engang du så at den hadde en død pixel. Da kunne du sagt at du hadde benyttet deg av angreretten(tror det heter det)hvis du ikke fikk en ny som erstatning, og da er jeg sikker på at du hadde fått en helt ny. Du har angrerett i 14 dager etter at du har kjøpt telefonen. Men du sa du har hatt den i nesten 1 mnd så da kan du ikke benytte deg av angreretten.

 

Sa du forresten i mailen til mpx at du krevde en ny en?

Lenke til kommentar

Jeg bare lurte. Jeg hadde software problem med min 6600. Kjøpte den fra mpx også. Telefonen døde og fikk bare opp en hvit skjerm og at jeg måtte kontakte forhandler. Da sendte jeg mail til mpx og sa at jeg krevde en ny ellers ville jeg bruke angreretten. Jeg sendte telefonen tilbake og fikk en ny noen dager seinere. Så jeg har ikke noe dårlig å si om mpx. De skal mest sannsynlig bytte ut displayet på din mobil. Og er ikke sikkert at de har utstyret ennå. Det kan være det...

Lenke til kommentar

til informasjon så har nokia gått ut med at 6600 skal ikke repareres, men sendes dem for swapping, går rimelig kjapt.

 

For dem som lurer:

 

Ved kjøp over internett/Telefon/postordre osv så har man 14 dagers returrett.

Ved kjøp i butikk har man ikke noen for for returrett! Bortsett fra Lefdal/Elkjøp da...

 

Tar servicen over 7 dager skal du ha låneprodukt.

Har noe vært inne 2 ganger til service for samme feil, så skal den byttes ved 3 gangs service for samme feil. (men butikken kan sende den på verksted for å få bekreftet at det ikke er brukerfeil/vannskade osv) så du trenger ikke få ny på stedet.

 

ved 4 gangs service skal telefonen byttes og, uansett om det ikke har vært samme feilen, men også he gjelder butikkens undersøkelse rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...