Gå til innhold

Oktoberfest 2016 - k.n.b - Nikkor 35mm f/1.4 AI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, her har det skjedd mye sen sist. Mange spennende bilder og du bruker den spesielle bokehn på en god og kreativ måte. Noen av bildene er nesten litt psykedeliske - jeg liker det! :) Har det litt travelt, så jeg rekker ikke å kommentere bildene separat denne gangen, men favoritten er definitivt 19. Oktober. Crazy og pent på samme gang.

Lenke til kommentar

21: Det er fritt fram for alle å dykke ned i botanikken og knoppurten er fin den, uansett hvor invasiv den kan være; jeg har den også og prøver å begrense den tit hjørne. Den har jo mange fine detaljer, som du viste her.

 

22: Behagelig bakgrunn til krøllbladene (bøk?)

 

23: Fikk ikke helt tak i dette med dampen, men det gjør ingen ting, uansett et spennende bilde du kan sitte og studere, mange fine detaljer.

 

Lurer forresten på om noen har noe tips, jeg får ikke lov til å skrive i det vanlige feltet for å svare, men det går hvis jeg bruker full editor. 

Lenke til kommentar

Mange bra bilder siden sist: :)

 

15. Rimfrost - malerisk og fint

16. Grantre i fokus - artig vri på "fokus" 

17. Åpen garasje - stilig effekt

18. Svanepar - skummelt med nærkontakt, ja ;)

19. Hekkplante - helt "all right"

20. Høstlig regnvær -  dette har vi ikke sett snurten av her på våre kanter (sammenhengende finvær hele oktober, hittil)...   ;)

21. Fremdeles  blomstring - fine fargetoner

22. Visne løvruller - morsom tittel..

23. Dar kjem dampen - "kul" effekt (slikt kan jeg like) ,  (er nok favoritten blant dine så langt)... :yes:  :thumbup:

Lenke til kommentar

RandiA: Mange takk. Jeg trodde egentlig min egen fascinasjon for speilinger i vann hadde begynt å avta etter hvert, men det har den visst ikke...

 

22: Behagelig bakgrunn til krøllbladene (bøk?)

 

23: Fikk ikke helt tak i dette med dampen, men det gjør ingen ting, uansett et spennende bilde du kan sitte og studere, mange fine detaljer.

 

Lurer forresten på om noen har noe tips, jeg får ikke lov til å skrive i det vanlige feltet for å svare, men det går hvis jeg bruker full editor.

22: Det kan godt tenkes. Det var bare noen småbusker i et bed, så vanskelig å se så mye fra selve stammen.

23: Jeg tenkte naturligvis på den gamle slageren til Ivar Medaas ( https://www.youtube.com/watch?v=dD8C7NI15zM ). Dampbåtenes tid er nok over, med noen få unntak. Dette var en motorseiler (partybåt).

 

Merkelig at du ikke får svart på vanlig måte, ingen problemer her. Var du innlogget da du forsøkte? Takk for kommentarer.

 

tomsi42: Jeg ser det når du sier det (at det ser ut som det er tatt fra under vann altså). Det var under regnvåt himmel i hvert fall. Mange takk.

 

smort1: Mange takk for utfyllende kommentarer.

 

HelenaN: Takker så mye. Det var på tide med en liten avveksling fra smalt fokusplan med nesten-alt-ute-av-fokus.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...