Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Golf Mk5 - Olje sensor


Lomeus

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Golf mk5 2007 mod 1.9 TDI

 

Når jeg starta bilen på vei til jobb i dag så begynte olje sensoren og lyse. Stoppa på veien og peila, hvor det virka som det var litt lite olje. Fylte på 0.5l og da var oljen innenfor ønsket område. Når jeg da kjørte videre etter ca 10 min så lyste fremdeles olje sensoren?

 

Kan den være defekt, evt noe med microswitchen ved panseret? (leste bare noe om dette på et britisk forum).

 

Noen forslag, eller må jeg bare levere den til et verksted å få sensoren byttet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd dette en gang på min -06 A4. Nivåvarsel lyste, og nivået på peilepinnen var akkurat på min, så jeg fylte på litt. Etter en stund lyste den igjen, men da var det nok olje (litt over min). Fylte på så det var opp mot max, og etter dette har jeg ikke får varsel. 

Lenke til kommentar

Ok. Kan peile når den er kald før jeg kjører fra jobb etterpå, også kan jeg se da. Vis den ikke er opp i mot max, så kan jeg kjøpe mer olje på vei hjem og fylle. Så får jeg se. Er som regel alltid noe som kan gjøres på en litt eldre bil, og det er alltid dårlig timing.

Lenke til kommentar

Stort sett sensor som er årsaken til denne lampen (sitter skrudd inn i bunnpannen med tre skruer, og bør byttes i forbindelse med oljeskift av naturlige grunner).

Lampen kan forsvinne hvis feilen ikke er permanent på sensoren.

For når panseret har vært åpnet og lukket igjen, så er bilen programmert til å tro at du har peilet og etterfylt olje, derav så kommer ikke lampen opp igjen før sensoren etter en stund har målt oljen på nytt (dette gjelder når sensoren er ok).

Jeg har vært borti at instrumentet har vært årsak også, men det er sjelden tilfelle.

Endret av Duppsko89
Lenke til kommentar

Nå et par dager etter at jeg etterfylte olje så sluttet plutselig oljen å lyse etter at jeg startet og stoppet bilen igjen på butikken. Så virker som det løste seg. Er nok som du sier at sensoren målte på nytt etter at jeg åpnet og lukket panseret.

Takk for svar !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...