RandiA Skrevet 8. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2016 Utrolig bra bilder du presenterer i denne Okoberfesten - bra objektiv, men ikke minst: fantastisk god fotograf. - Flott komposisjon bilde 8. (Det blir lite med meg i Oktoberfesten - har PC problemer, og blir veldig utrygg hver gang jeg prøver å starte PC'n - det går etter 2 - 3 forsøk, men hvor lenge det varer, vet jeg ikke) Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2016 Takker! Så kjedelig med PCn. Skjönner at det er frustrerende og önsker jeg kunne hjelpe, men jeg er ikke så flink til slikt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Takker! Så kjedelig med PCn. Skjönner at det er frustrerende og önsker jeg kunne hjelpe, men jeg er ikke så flink til slikt. Takker for omtanken, Helena - det er bare en overgang - det skal ordne seg etter hvert - men det er mye styr når du må prøve å få over på eksterne disker det du ikke vil miste, tenke på ny-innkjøp, og alle programmer man mister etc - det er tidkrevende. Endret 8. oktober 2016 av RandiA Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2016 Tre fine bilder på rappen, vet sannelig ikke hvilket jeg skal velge som favoritt. Flott komp og nydelig beslysning fra Elvegris, og soppbildet var nesten litt trolsk. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2016 Elvegris-bildet er nydelig og så fredfyllt. Kunne vært en plakat. Så flott med lykten, og den stigende(?) solen. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2016 (endret) Tre fine bilder på rappen, vet sannelig ikke hvilket jeg skal velge som favoritt. Flott komp og nydelig beslysning fra Elvegris, og soppbildet var nesten litt trolsk. Mange takk for hyggelig kommentar! Elvegris-bildet er nydelig og så fredfyllt. Kunne vært en plakat. Så flott med lykten, og den stigende(?) solen. Takker! Så hyggelig å se deg her. Hadde håpet at du kanskje skulle deltake selv. 9. Oktober. Vi gikk en tur til Rønningen igår via Lauglovatnet og Vellikvatnet. Fortsatt herlig turvær, men jeg er litt skuffet over lyset. Det pleier å være klart og pent om høsten og gi fine farger, men så langt i år har det vært mye dis. EXIF: A7II, 21mm, 1/80, f/8, ISO 100. Endret 10. oktober 2016 av HelenaN 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2016 Det ble da utrolig fin lysvirkning i det 9.oktober-bildet. Solen "sitter" perfekt mellom tre-stammene. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2016 Tusen takk Randi! 11. Oktober. Uståsen. EXIF: A7II, 21mm, 25 sec, f/5.6, ISO 800. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2016 11.Oktober: Nok et praktfullt bilde, du er perfeksjonist...... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 12. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2016 Veldig høy kvalitet du leverer her. Bilder å henge opp på veggen alle sammen Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 12. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2016 Tre fine bilder på rappen, vet sannelig ikke hvilket jeg skal velge som favoritt. Flott komp og nydelig beslysning fra Elvegris, og soppbildet var nesten litt trolsk. Mange takk for hyggelig kommentar! Elvegris-bildet er nydelig og så fredfyllt. Kunne vært en plakat. Så flott med lykten, og den stigende(?) solen. Takker! Så hyggelig å se deg her. Hadde håpet at du kanskje skulle deltake selv. Jeg var innom tanken, og har såvidt utstyr som kvalifiserer (et Fujifilm X70 er alt jeg har av fotoutstyr nå, og det har jo et fastobjektiv). Men jeg kom til at jeg ikke kom til å klare å fullføre. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2016 11.Oktober: Nok et praktfullt bilde, du er perfeksjonist...... Mange takk, det varmer! Veldig høy kvalitet du leverer her. Bilder å henge opp på veggen alle sammen Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg var innom tanken, og har såvidt utstyr som kvalifiserer (et Fujifilm X70 er alt jeg har av fotoutstyr nå, og det har jo et fastobjektiv). Men jeg kom til at jeg ikke kom til å klare å fullføre. Det var synd, men det passer kanskje neste gang. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2016 12. Oktober. Fortsatt nydelig vär, så det ble en tur til Leirsjøen imorse. Först var det tåke, men solen kom frem etterhvert. Velger å poste et av tåkebildene, men legger ved noen fler i spoiler. EXIF: A7II, 21mm, 1/80, f/8, ISO 100. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2016 Trolsk stemning - spoilerbildene var også fine alle. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2016 9/10: Jeg har også reagert på at vi mangler det klare høstlyset. Men det er ikke så mye galt med dis så lenge man får bilder som dette. 11/10: Med eksponeringsdata som dette, så må det ha vært rimelig mørkt. Fine linjer i åkeren, diffraksjonsstjerner i høylysene, og funklende stjernehimmel. Pent rett og slett. 12/10: Perler på en snor (når man inkluderer spoileren). Tror nesten jeg vil likestille hovedbildet og spoiler 1, med spoiler 2 som runner up. Hovedbildet kan forsvares ved at vi har en person stående ytterst på holmen. Meget flott stemning på bildene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2016 Fine bilder og fine poetiske kommentarer fra k.n.b....... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 14. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2016 Tre nye flotte bilder. Perfekt plasserte solstråler 9. oktober og landskapsbildet 11 oktober hadde en meget spesiell belysning, likte de svingende linjene som førte inn mot husene i sentrum; den himmelen lurer jeg på hvordan du fikk til med så klare stjerner før det var blitt mørkt. 12 oktober: en fin serie med stemningbilder både hovedbildet og i spoiler, vet sannelig ikke om jeg er sikker på hvilket som er best, Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Mange takk Randi, k.n.b. og Jorun for hyggelige tilbakemeldinger! Dere kommenterte 11. Oktober-bildet. Ja, det var ganske mörkt når jeg tok det. Vet ikke hvorfor det ble så klart, men tror det er for at det var en lang lukkertid. Dessuten lyste jeg ca 2 sek. på forgrunnen med et litet lommelykt. Det er forresten et tips for nattebilder; å lyse en kort stund på det mörkeste området kan ibland gjöre underverk for resultatet. 13. Oktober. Morgenlys i Krambuveita: EXIF: A7II, 21mm, 1/160, f/8, ISO 100. Endret 14. oktober 2016 av HelenaN Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2016 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) 13.Oktober - du verden så klart og flott - nydelig lys, farger og speiling. (Men er det bare en illusjon: Jeg ville ha dreid det ørlite over mot venstre - ca.0.7 grader) Endret 14. oktober 2016 av RandiA Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Tusen takk! Tror du har rett. Prövde först med 0.7, men det ble for mye. Nå er det ca 0.3 grader. Bedre, tror jeg? Endret 14. oktober 2016 av HelenaN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå