Gå til innhold

Trondheimsbedrift skal levere 89 tonn batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende !!

 

Men tunge batterier på toppdekket ???

Det er vel fordi det er for farlig å ha de lengre ned i skipet.

At man beholder dieselmotoren først og fremst som en vekt er jo morsomt...., siden batteridrift ( istedet for hydrogen-elektrisk) er blitt brukt som argument for at vekten av batteriene er et pre mer enn en ulempe på båter.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

Det er vel fordi det er for farlig å ha de lengre ned i skipet.

At man beholder dieselmotoren først og fremst som en vekt er jo morsomt...., siden batteridrift ( istedet for hydrogen-elektrisk) er blitt brukt som argument for at vekten av batteriene er et pre mer enn en ulempe på båter.

Det er nok mer fordi det er snakk om ombygging av ferger fra 1991. Da har man ikke friheten til å designe fergene som elektriske fra begynnelsen av.

 

Det er akkurat som med elbiler basert på fossilbiler. De får veldig fort batteriene plassert i bagasjerommet. Mens elbiler som er designet som elbiler fra begynnelsen av har mer bagasjeplass enn tilsvarende fossilbiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...