Gå til innhold

Lærere å utvikle applikasjoner og web-sider?


Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen sier så vil jeg lærere meg å utvikle apper og web-sider. Jeg har lenge hatt en ønske å utvikle en app eller lage en web-side. Jeg har ikke noe bra idee eller noe sånt, men jeg har alltid blitt litt fascinert av folk som lager forskjellige applikasjoner. Så hvor bør jeg starte? Hva bør jeg lese? Hva er det første jeg burde lære meg?  Jeg har så og si null erfaring eller kunnskap om programmering/koding. Så når dere forklarer ting, så vær vennlig og forklar det idiotsikkert. Slik at jeg forstår hva dere mener. 

Hvor langt vil det ta sånn ca. før jeg kan lage en app eller en web-side? Må bare si det at jeg kommer ikke drive med det på full tid. Bare på grunn at jeg går på skole i tillegg :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde stor nytte av kurs på cousera.org til å lære

Grunnleggende programmering. Introducion to interactive programming in Python av rice univercity var det første kurset i en serie hvor man begynner med å lage enkle spill blant annet (er for nybegynnere).

Lenke til kommentar

Det står på hva det er for noe, men det er nok vanskelig å forstå uten å faktisk gjøre det.

 

Jeg foreslår at du går igjennom disse i denne rekkefølgen, den første omhandler det mest basic for å lage en webside med tekst og bilder:

https://www.khanacademy.org/computing/computer-programming/html-css

https://www.khanacademy.org/computing/computer-programming/programming

https://www.khanacademy.org/computing/computer-programming/html-css-js

https://www.khanacademy.org/computing/computer-programming/html-js-jquery

Lenke til kommentar

Det som interesserer meg for øyeblikket er hovedsaklig app-utvikling. Så hva bør jeg lære da? Hvilke språk burde jeg lære meg da? Hva ville dere gjort?

Jeg beklager at det jeg spør høres kanskje veldig dumt for mange, men som dere kanskje skjønner så har jeg veldig lite kompetanse rundt dette. Beklager til Emancipate at jeg overså ditt innlegg. 

Endret av Vettikke
Lenke til kommentar

Ihvertfall forberedt nok til å kunne svare på det spørsmålet selv, men jeg vil ikke si at du kommer til å nå målet ditt med det første, så du har litt arbeid foran deg.

 

Resultater vil du derimot få rimelig raskt. :)

Tror jeg prøver å gjennomføre det kurset. Det skader vell ikke, så har jeg kanskje en utgangspunkt. :)

Men når det gjelder app-utvikling er det kanskje noe spesifikke kurs jeg kan gjennomføre? Ellers hva annet bør jeg lære meg angående applikasjoner til IOS og android.(Dette spørsmålet er til alle)  

Lenke til kommentar

Prøv alle forslagene og se hva du liker best. Første steget er å lære deg programmering. Når det kommer til utvikling av mobilapplikasjoner så vil du kanskje lære deg Java, siden det er det eneste "mobilspråket" de har på Codecademy.

Ja, men hva vil det egentlig si å lære seg programmering(sikkert dumt spørsmål, men....)? :D Må jeg få forståelse i noe? Isåfall  hva? 

Lenke til kommentar

 

Prøv alle forslagene og se hva du liker best. Første steget er å lære deg programmering. Når det kommer til utvikling av mobilapplikasjoner så vil du kanskje lære deg Java, siden det er det eneste "mobilspråket" de har på Codecademy.

Ja, men hva vil det egentlig si å lære seg programmering(sikkert dumt spørsmål, men....)? :D Må jeg få forståelse i noe? Isåfall  hva? 

 

 

Det er nok her selve utfordringen ligger. Programmering krever en ny tenkemåte, og du må lære deg å forstå språkene og virkemåten til mobil-applikasjoner.

 

Du må uansett lære deg programmering, så om du fokuserer tiden din på å lære deg programmering så kommer du trolig til å få bedre resultater enn om du blir for opphengt i det å lage mobilapps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...