Gå til innhold

Vi lærer mer med penn enn med tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre notater blir det også. Med et tastatur så skriver jeg like fort som foreleser snakker, hvilket fører til at jeg ender opp med å notere alt for mye... For hånd så blir mengden mer passe.

 

Det perfekte hadde selvfølgelig vært en iPad Pro, Lenovo Zen Book, ect, for på den måten kunne skissert digitalt. Men inntil videre så får jeg klare meg med penn og papir.

Lenke til kommentar

Mener jeg leste om dette for lenge siden. Da var det snakk om at all finmotorikken som er i sving for å skrive med penn gjorde at du tenkte mer over det du skrev, i forhold til å trykje ned taster, og dermed husket en bedre.

 

Har ikke noen link, bare fritt etter hukommelsen. (Nei, jeg gjorde ikke noe notat av det med penn og papir.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

man bruker verken penn eller tastatur for å lære...

 

Man bruker penn og tastatur for å skrive ned det man har lært enten for å huske eller lære videre...

 

Men så viser det seg at notater med penn gjør at man husker mer enn hvis man skriver på tastatur. Notater har altså ikke bare som formål å lese på senere, men også for å huske mer fra forelesningen.

 

Men jeg for min del skriver så sakte og dårlig for hånd at jeg sliter med å notere det jeg ønsker å få notert, og så går jeg glipp av mye av det som blir sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...