Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dehumanisering av narsissister


WubWub

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får gå gjennom tråden og velge 3 påstander selv, har ikke noe å si hvilke siden jeg ikke tror på noen av dem. Vanskelig å fatte at jeg ikke tror på noenting av det du påstår eller?

 

Edit; Har ikke sjekket hvor mange påstander det er i denne tråden så hvis det er under 3 så beklager jeg. Kan vel informere om at jeg ikke tror på noen av påstandene i noen av trådene dine.

 

Skal også sies at jeg ikke kaller deg løgner, et Internettliv og det virkelige livet er to forskjellige ting, for alt jeg vet så er du den ærligste personen i verden. Trolling som det så fint kalles går vel mer under hobby tenker jeg :)

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Cluet her er at mishandling av barn og ungdom vil få følger som varer livet ut. Noen kommer kanskje styrket ut av mishandling, idioter pleier si "det som ikke dreper deg gjør deg sterkere"; men det er en sannhet med enorme modifikasjoner.  

 

Når du er voksen så har du ett ansvar ovenfor deg selv, og som sagt, syns du har tapt når du lar det påvirke hele ditt liv, det er ett valg du tar som voksen. Noen sliter selvsagt mer og kommer aldri over det, men det er fortsatt deres valg å dvele ved det, og ikke gå videre i livet. Du kan ikke legge all skyld på mishandling du opplevde for xx antall år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Cluet her er at mishandling av barn og ungdom vil få følger som varer livet ut. Noen kommer kanskje styrket ut av mishandling, idioter pleier si "det som ikke dreper deg gjør deg sterkere"; men det er en sannhet med enorme modifikasjoner.  

 

Når du er voksen så har du ett ansvar ovenfor deg selv, og som sagt, syns du har tapt når du lar det påvirke hele ditt liv, det er ett valg du tar som voksen. Noen sliter selvsagt mer og kommer aldri over det, men det er fortsatt deres valg å dvele ved det, og ikke gå videre i livet. Du kan ikke legge all skyld på mishandling du opplevde for xx antall år siden.

 

 

Narsissisme og psykopati kommer ofte av misbruk i barndommen. Tilstanden er irreversibel. Det du prater om vitner om manglende psykiatrisk forståelse.

Lenke til kommentar

Og det du prater om viser mangel på evne til å forandre noe kun du kan forandre på. Ha en fin kveld videre <3

 

Men det er det jeg sier, narsissister og psykopater kan ikke forandre seg. Hvorfor svarer du i tunge psykiatriske tråder når du har null kompetanse på emnet?

Lenke til kommentar

Da kaster du bare bort tiden din, skrev selv at jeg er klar over at noen vil slite enda hardere, men at det i bunn og grunn står på viljen til å ville komme over det. For mange blir deres shitty barndom en unnskyldning for å ikke oppføre seg, og de velger da selv å bære på det og nære det istedenfor å prøve å bli kvitt det, for hva skal de legge skyld på hvis de ikke kan rette fingeren mot andre? Skal man liksom ta ansvar for seg selv og nå? Gå ta banen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da kaster du bare bort tiden din, skrev selv at jeg er klar over at noen vil slite enda hardere, men at det i bunn og grunn står på viljen til å ville komme over det. For mange blir deres shitty barndom en unnskyldning for å ikke oppføre seg, og de velger da selv å bære på det og nære det istedenfor å prøve å bli kvitt det, for hva skal de legge skyld på hvis de ikke kan rette fingeren mot andre? Skal man liksom ta ansvar for seg selv og nå? Gå ta banen!

 

Det handler ikke om vilje om man har en alvorlig personlighetsforstyrrelse. Som sagt; Hvorfor skriver du i tråden her når du har null psykiatrisk kompetanse eller forståelse?

 

Det blir som å si til et psykotisk menneske : "Hvorfor kan du ikke bare slutte ha psykoser?". Ignoranse og kunnskapsløshet er ikke bra.

Lenke til kommentar

Mange som blir behandlet dårlig i barndommen og som ikke velger å si ifra seg all menneskelighet, for hva da? Å beskytte seg selv?

Hvilket valg har et lite barn når det er foreldrene som begår overgrepene? Livet er avhengig av dem, barnet har ikke noe annet valg enn å innordne seg. Men du har rett, det er for å beskytte seg selv.

 

Jeg vil dessverre si at ''de'' vant hvis du går så langt at du lar det ødelegge en del av deg.

 

De vant, ja, men barnet hadde ingen reell mulighet til å unngå å bli skadet.

 

Når du er voksen så har du ett ansvar ovenfor deg selv,

 

Det er riktig. Ditt liv er ditt ansvar. Men hvilke verktøy du har fått med deg til å hanskes med livet, det er ikke ditt ansvar. Det ansvaret ligger i arv og barndommens omsorgsmiljø. Ditt ansvar er å bruke verktøyene du tross alt har, best mulig.

 

og som sagt, syns du har tapt når du lar det påvirke hele ditt liv, det er ett valg du tar som voksen. Noen sliter selvsagt mer og kommer aldri over det, men det er fortsatt deres valg å dvele ved det, og ikke gå videre i livet. Du kan ikke legge all skyld på mishandling du opplevde for xx antall år siden.

 

Det kan være riktig når det er snakk om en enkeltstående traumatisk opplevelse. En voldtekt, for eksempel.

 

skrev selv at jeg er klar over at noen vil slite enda hardere, men at det i bunn og grunn står på viljen til å ville komme over det.

 

Men her er det ikke snakk om enkelthendelser, men en vedvarende situasjon gjennom hele barndommen. Det som kan skje da, er at barnet ikke utvikler et normalt forhold til virkeligheten og seg selv. Ubehandlet vil det bli en personlighetsforstyrrelse. Da er det ikke viljen det kommer an på, men evnen.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å forklare og bortforklare hvorfor livet er som det er. 

Noen gjør det beste ut av situasjonen sin, mens andre gjør det verste. Wub, hustrollet vårt, i mange  forkledninger her inne, gjør det siste. De fleste av oss er et sted midt i mellom.

Ingen kan har skyld i sin oppvekst; vi velger jo ikke våre gener og heller ikke våre foreldre, men vi har alle et ansvar for livene våre og de valgene vi tar. En dårlig oppvekst kan forklare hvorfor en oppfører seg som et dårlig menneske, men det kan i liten grad unnskylde at en ter seg som en dritt. Det er et personlig ansvar og et valg personen tar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...