Gå til innhold

Oppgradere PC for BF1


Anbefalte innlegg

Hei, 

da jeg spilte BF1 beta, slet jeg med div hakking, så da at CPU bruk ligger å stanger på 100%.

Har samlet opp litt penger og vurderer derfor å oppgradere pcen.

 

Dette er det jeg har idag:

ASUS P8P67-M PRO B3, Socket-1155

I5 2500 (ikke k altså)

R9 290

840 Evo 250GB

Corsair Vengeance DDR3 4GB x2 (tror jeg)

Cooler Master Hyper 212 Evo

Corsair TX 750W PSU

 

Det er hk, cpu og ram som jeg ser for meg å oppgradere.

Budsjett er maks 4500,- (men tar gjerne i mot tips)

 

Jeg har sett på dette:

i5-6600K

Gigabyte GA-Z170-Gaming K3

Kingston ValueRam DDR4 2133MHz 16GB (første jeg fant på Komplett)

 

Hva tenker dere om dette? Bør jeg gå for kraftigere cpu mtp at 6600k er satt som minimum krav?Annet hk?

Endret av Zezner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, det er notert.

Jeg glemte cpu-kjøler og PSU, lagt det til i lista over ting jeg har. Spørsmålet er om Cooler Master Hyper 212 Evo passer ?

Jeg har OEM lisens av windows, men har hørt at det bare er å ringe dem å si at man har oppgradert pcen og få den aktivert igjen (?)

Endret av Zezner
Lenke til kommentar

Windows skal jeg få ordnet, har en home lisens her hvis det ikke fungerer.

 

Så du mener jeg må kjøpe ny psu og kjøler også?

 

Det jeg har funnet (i5-6600K, Gigabyte GA-Z170-Gaming K3) + ramen du tipset om, kommer under 4500, men tar gjerne i mot tips allikevel, så vet jeg hvor mye jeg må spare

Lenke til kommentar

Jeg har ikke k, bare i5 2500

 

Jeg mente å bytte til en 2600k om du fant en til en rimelig slant, slik at du kan overklokke den og få noen flere tråder.

 

Skylake er sikkert fint og flott, men ikke verdt pengene om du skal oppgradere fra et Sandy Bridge-basert system hvor du alt har et OC-kapabelt hovedkort, spør du meg.

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83297692 - gir deg langt mer for pengene enn en 6600k, som ikke har HT, og likefullt koster nesten tre ganger så mye. Hiv på ekstrautgifter til nytt minne og nytt HK, og det blir mye cash for liten oppgradering sammenlignet med å bare bytte CPU, og eventuelt legge til noe ekstra minne. Jeg ville heller gjort dette, og så oppgradert til et helt nytt system når ikke pcie2.0 lenger holder, og/eller selv en 2600k med OC ikke duger.

 

Har fortsatt min 3930k-maskin stående, den ruller over det meste. Gammelt trenger ikke bety utdatert i disse dager :)

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke k, bare i5 2500

 

Jeg mente å bytte til en 2600k om du fant en til en rimelig slant, slik at du kan overklokke den og få noen flere tråder.

 

Skylake er sikkert fint og flott, men ikke verdt pengene om du skal oppgradere fra et Sandy Bridge-basert system hvor du alt har et OC-kapabelt hovedkort, spør du meg.

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83297692 - gir deg langt mer for pengene enn en 6600k, som ikke har HT, og likefullt koster nesten tre ganger så mye. Hiv på ekstrautgifter til nytt minne og nytt HK, og det blir mye cash for liten oppgradering sammenlignet med å bare bytte CPU, og eventuelt legge til noe ekstra minne. Jeg ville heller gjort dette, og så oppgradert til et helt nytt system når ikke pcie2.0 lenger holder, og/eller selv en 2600k med OC ikke duger.

 

Har fortsatt min 3930k-maskin stående, den ruller over det meste. Gammelt trenger ikke bety utdatert i disse dager :)

 

Enig.

 

En 2600K holder i massevis i følge denne:

bf1_proz_11.png

 

Det er nok ikke så mange som er på utkikk etter 2600K heller, så du klarer sikkert å prute den litt ned også  :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke k, bare i5 2500

 

Jeg mente å bytte til en 2600k om du fant en til en rimelig slant, slik at du kan overklokke den og få noen flere tråder.

 

Skylake er sikkert fint og flott, men ikke verdt pengene om du skal oppgradere fra et Sandy Bridge-basert system hvor du alt har et OC-kapabelt hovedkort, spør du meg.

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83297692 - gir deg langt mer for pengene enn en 6600k, som ikke har HT, og likefullt koster nesten tre ganger så mye. Hiv på ekstrautgifter til nytt minne og nytt HK, og det blir mye cash for liten oppgradering sammenlignet med å bare bytte CPU, og eventuelt legge til noe ekstra minne. Jeg ville heller gjort dette, og så oppgradert til et helt nytt system når ikke pcie2.0 lenger holder, og/eller selv en 2600k med OC ikke duger.

 

Har fortsatt min 3930k-maskin stående, den ruller over det meste. Gammelt trenger ikke bety utdatert i disse dager :)

 

Enig.

 

En 2600K holder i massevis i følge denne:

bf1_proz_11.png

 

Det er nok ikke så mange som er på utkikk etter 2600K heller, så du klarer sikkert å prute den litt ned også  :)

 

 

Oppløsninga der er skalert ned til 25% av 1080p. Denne testen er for å teste forskjellen på cpuene. Altså man kan plutselig få 50 fps med 2500 mens med skylake 6700k kan man få 100+ fps. Spesielt om man overklokker 6700k til 4500mhz + :)

 

6700k overklokket vil plutselig være 100% raskere enn en uklokkbar 2500 cpu som trådstarter har.

 

Samme for meg hva som blir valgt, men til BF1 multiplayer vil rask cpu gjøre spillopplevelsen veldig bra parret med amd 290 skjermkortet. 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...