Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer en konkret bil å kjøpe (Honda Crv), men er bruktbilmportert...... Råd? (se finn.no annonse)


infoerbra

Anbefalte innlegg

Hei. Akkurat nå vurderer jeg en Honda CR-V, den er bruktimportert så ja jeg vet. OBS ang. svært mulig fusk km. lengde, har fått teste den av hyggelig eier for en dag til den dagen for  så å ta NAF kontroll i morgen. Liker å kjøre den.

 

SLITASJE SOM TYDER PÅ KM-FUSK?

Den er slitt innvendig, kanskje litt utover normalt og lakk på panser er ganske så sliten. Ellers er rattet synlig slitt og skinnesete førersete og slitt, men ikke noe er direkte stygt slitt, bare tydelig at har vært brukt.

Så så jeg også at det var et lite hull i skinnposen rundt girspaken. Hmmm. Kan dette tyde på at det er km-fusk? Hva ser man etter da?

 

Men på den annen bilen går bra. Motor virker pigg og den er tight å kjøre.

 

Forstår at risiko når bilen har gått 240.000 km. Hva er evt. størst risiko her? Motor? Girkasse?

 

Skal ta 2 timer NAF kontroll i morgen så den vil avdekke mye, men kan den avdekke at evt. km. er fusket med fra utlandet?

Det er en 2.2 liter Diesel 2005 modell. Ligger ikke ute på finn, er via en bekjent som skal selge (jeg linket til en annen nesten tilsv. bil i en annen tråd tidligere).

 

Hva mye kan en slik bil være verdt ca.?

Endret av infoerbra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er nok helt vanlig med bruksslitasje etter 240 000.

Motor og gir i disse er veldig bra . Jeg har en Accord med samme motor/gir  , på denne byttet jeg turbo på ca 230 000.

Hva kostet det å bytte turbo?

 

Jeg skaffet overhalt turbo , men ny fra Honda kostet den 28 000!! Betalte 5000.

Du kan jo forhøre deg om det er byttet noe på den , jeg vet ikke når slitedeler pleier å ryke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er nok helt vanlig med bruksslitasje etter 240 000.

Motor og gir i disse er veldig bra . Jeg har en Accord med samme motor/gir  , på denne byttet jeg turbo på ca 230 000.

Hva kostet det å bytte turbo?

 

Jeg skaffet overhalt turbo , men ny fra Honda kostet den 28 000!! Betalte 5000.

Du kan jo forhøre deg om det er byttet noe på den , jeg vet ikke når slitedeler pleier å ryke.

 

Hei Kai :-) Takk for svar. Sender deg en personlig melding, håper det er ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...