Gå til innhold

Jobbe på flyplass eller TINE-fabrikker


Visum

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på hvordan man får jobb hos flyplass og som industriarbeider hos TINE-fabrikker. Jeg har kun en mastergrad i IT, men ønsker å arbeide med noe annet enn å sitte på ett kontor. Dette er to eksempler som kunne passet meg, men hvis dere har andre gode forslag tar jeg gjerne imot det.

 

Noen forslag?

 

På flyplass, vet jeg at det er flere bedrifter som operer, men jeg vet ikke hvilke bedrifter det er eller hvordan jeg søker meg inn dit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mastergrad i IT er noe jeg skulle hatt nå, sitter selv med mastergrad i maskin, og ser at det er lite jobber til meg, men mye innen IT. Tenker kanskje å ta noen programmeringskurs for å få jobb innen IT.

Uansett, industriarbeider, mener du da mekaniker, elektriker etc? Jeg tror du kan få en aktiv jobb i feltet med den utdanningen du har,. Det er mangen ukjente bedrifter som jobber med mye rart og som farter rundt på forskjellige prosjekter, det trives jeg med. Jeg ville kanskje sett litt på konsulentselskaper som Norconsult eller Multiconsult.

Lenke til kommentar

OK, så du har ein mastergrad i IT, men du vil ikkje ha ein jobb innanfor IT.

Og det som er viktigast for deg er at du får jobbe enten på ein flyplass eller hos TINE.

 

Er det ikkje då berre å søke deg jobb som f.eks. vaskehjelp hos Avinor eller Tine?

Eller er det spesielle arbeidsoppgåver du er ute etter?

 

Jeg har en mastergrad i IT med svært gode karakterer, men ønsker ikke å arbeide med utviklingsoppgaver unntaket er databaser og eventuelt testing. Da anser det som kjedelig og har mistet interessen for det. Jeg kan ingen ting om drift eller servere for å kunne jobbe disse oppgavene heller. Imidlertid kan jeg tenke meg som å arbeide som prosjekterleder eller ikke-tekniske arbeidsoppgaver innen IT (ikke programmering, men alt annet). 

 

Hvilke type jobber tror du det passer for meg innen IT med mastergrad (ingen interesse for programmering bortsett fra databaser eventuelt testing)? I tillegg er jeg nyutdannet.

 

Jeg nevnte flyplass og tine da jeg ikke finner jobber som passer meg godt innen IT.

Lenke til kommentar

Testing hørest ut som en grei jobb. Har sett at Tu.no har listet mangen jobber innen denne kategorien, systemtestere osv. Hva mer jeg kan si er at mangen av mine venner jobber i steria, og det er veldig få som faktisk programmerer. Mange som utvikler prinsipper for systemer og prinsipper for hvordan en skal teste slike systemer, så er det utviklerene sin jobb å lage dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en mastergrad i IT med svært gode karakterer, men ønsker ikke å arbeide med utviklingsoppgaver unntaket er databaser og eventuelt testing. Da anser det som kjedelig og har mistet interessen for det. Jeg kan ingen ting om drift eller servere for å kunne jobbe disse oppgavene heller. Imidlertid kan jeg tenke meg som å arbeide som prosjekterleder eller ikke-tekniske arbeidsoppgaver innen IT (ikke programmering, men alt annet). 

 

Hvilke type jobber tror du det passer for meg innen IT med mastergrad (ingen interesse for programmering bortsett fra databaser eventuelt testing)? I tillegg er jeg nyutdannet.

 

Jeg nevnte flyplass og tine da jeg ikke finner jobber som passer meg godt innen IT.

 

Hvorfor skulle de ansette deg til å gjøre ikke-tekniske arbeidsoppgaver, når du har teknisk utdanning? 

 

Jeg tror det blir vanskelig å få en slik jobb, jeg foreslår at du tar en ny mastergrad i noe du faktisk liker å gjøre. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle de ansette deg til å gjøre ikke-tekniske arbeidsoppgaver, når du har teknisk utdanning? 

Jeg tror det blir vanskelig å få en slik jobb, jeg foreslår at du tar en ny mastergrad i noe du faktisk liker å gjøre. 

 

Det er fordi det er nødvendig med den tekniske forståelse for å gjennomføre de ikke-tekniske arbeidsoppgavene.

Lenke til kommentar

Det er fordi det er nødvendig med den tekniske forståelse for å gjennomføre de ikke-tekniske arbeidsoppgavene.

 

Den eneste jobben som er slik, som du er kvalifisert til, er teknisk support. Er det noe du er interessert i?

 

Du blir ikke leder med 0 år erfaring, og du kan ikke drive med ordentlig IT salg om du ikke har salgserfaring. Jeg sier ikke at det er umulig, men det er lite sannsynlig. Ønsker å drive med noe annet, så bør du videreutdanne deg.

 

Du kan naturligvis prøve å få en teknisk designerjobb, men de er ikke veldig lett å få og du leter feil sted. Jeg tror du vil mislike de fleste test og databasejobber, fordi de kommer med en del programmering. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Det er fordi det er nødvendig med den tekniske forståelse for å gjennomføre de ikke-tekniske arbeidsoppgavene.

 

Den eneste jobben som er slik, som du er kvalifisert til, er teknisk support. Er det noe du er interessert i?

 

Du blir ikke leder med 0 år erfaring, og du kan ikke drive med ordentlig IT salg om du ikke har salgserfaring. Jeg sier ikke at det er umulig, men det er lite sannsynlig. Ønsker å drive med noe annet, så bør du videreutdanne deg.

 

Du kan naturligvis prøve å få en teknisk designerjobb, men de er ikke veldig lett å få og du leter feil sted. Jeg tror du vil mislike de fleste test og databasejobber, fordi de kommer med en del programmering. 

 

Har jobbet som database og testutvikler i bedrifter tidligere og det likte jeg godt! Selvom det var endel programmering, så var det ikke ren programmering heller da.

 

I studietiden snakket med folk, som hadde ikke-teknisk arbeid, men hadde teknisk utdannelse. De var selvsagt nyutdannet for å si det slik, men du har rett når du sier at det er få av disse.

 

Ofte tenker jeg at informatikk = programmering (tenker ikke på drift og support). Har selv spurt rådgiver på skolen om jeg burde slutte siden jeg ikke vil holde på med utvikling ved studieslutt, da sa hun at det er masse du kan gjøre som ikke er programmering - men du må ha forståelse for det.

Lenke til kommentar

Har jobbet som database og testutvikler i bedrifter tidligere og det likte jeg godt! Selvom det var endel programmering, så var det ikke ren programmering heller da.

 

I studietiden snakket med folk, som hadde ikke-teknisk arbeid, men hadde teknisk utdannelse. De var selvsagt nyutdannet for å si det slik, men du har rett når du sier at det er få av disse.

 

Ofte tenker jeg at informatikk = programmering (tenker ikke på drift og support). Har selv spurt rådgiver på skolen om jeg burde slutte siden jeg ikke vil holde på med utvikling ved studieslutt, da sa hun at det er masse du kan gjøre som ikke er programmering - men du må ha forståelse for det.

Ok, det gir litt mer mening, da ønsker jeg deg lykke til.

 

Jeg er enig at du ikke bør slutte, har du startet en mastergrad så bør du fullføre den, det er tross alt bare 2 år. Men klarer du ikke å få en jobb som du liker før du er ferdig med studiet, så foreslår jeg at du videreutdanner deg. Ta en mastergrad i et fag du liker. Da har du to mastergrader, og gode muligheter for en godt betalt ikke-teknisk jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...