Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer en Volvo V50. Hva bør jeg se etter?


St Thicket

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en bil som jeg skal prøvekjøre i løpet av uken. Lurer på om det er et greit kjøp.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73779985

 

Det som jeg undrer over:

  1. Den har hatt 6 eiere på 12 år. Det vil si at den har skiftet eier gjennomsnittlig hvert andre år. Er dette et dårlig tegn?
  2. Den har automatgir, og har gått ca 150 000. Er dette noe jeg burde bekymre meg for? Hvordan er kvaliteten på Volvos automatgir?
  3. Er den fornuftig priset?
  4. Hva bør jeg se etter når jeg nå skal prøvekjøre denne? 

Setter stor pris på all tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det står og faller på dette til slutt, går det da an å inngå en avtale om at den skal på EU-kontroll før du kjøper, og at...

 

 - Du kjøper bilen OG betaler for EU-kontrollen dersom den går gjennom

 - Du står over kjøpet og betaler ikke EU-kontrollen dersom det er mangler for X tusen kroner

 

?

Lenke til kommentar

Fine biler. Romslig og god å kjøre. Jeg solgte min v50 2l diesel 2005-modell i forrige uke med 135.000 på klokka for 79.000,- i utmerket stand. 

 

I tillegg til det som er nevnt, ville jeg vært obs på foringer og endeledd, registerreimsbytte og at du ikke har noen muligheter (vel, nesten ingen) for oppgradering og forbedring av stereo/lyd. 

 

Fjernlys er elendig.

 

Dersom selger kan fremvise en komplett service-historikk er jo det positivt. Det samme kunne jeg på min bil, men likevel trengte den registerreimsbytte, nye foringer på hele bilen, endeledd, bærearmer, nytt batteri, bremseklosser, bremseveske ol. som ikke ble tatt hånd om på service, fordi det bare ble påpekt at det "bør utbedres innen et år."

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar

Fine biler. Romslig og god å kjøre. Jeg solgte min v50 2l diesel 2005-modell i forrige uke med 135.000 på klokka for 79.000,- i utmerket stand. 

 

I tillegg til det som er nevnt, ville jeg vært obs på foringer og endeledd, registerreimsbytte og at du ikke har noen muligheter (vel, nesten ingen) for oppgradering og forbedring av stereo/lyd. 

 

Fjernlys er elendig.

 

Dersom selger kan fremvise en komplett service-historikk er jo det positivt. Det samme kunne jeg på min bil, men likevel trengte den registerreimsbytte, nye foringer på hele bilen, endeledd, bærearmer, nytt batteri, bremseklosser, bremseveske ol. som ikke ble tatt hånd om på service, fordi det bare ble påpekt at det "bør utbedres innen et år."

 

Takk for tips.

 

Jeg prøvekjørte bilen på Tirsdag, og må si jeg syntes den kjørte veldig fint. Det virket som om den var i god stand, bortsett fra at jeg synes den dro noe mot venstre. Dette betyr vel at endeleddene er slitte eller at noe annet i hjulopphenget ikke er helt som det skal?

 

Ellers var den noe slitt i lakken (som forventet på en 12 år gammel bil), og skittent interiør (noe som er forventet med lyst interiør). Jeg likte at den hadde motorvarmer og slepekrok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...