Gå til innhold

Problemer med Audigy FX


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et Creative Sound Blaster Audigy FX lydkort for cirka 1 mnd siden.

Jeg koblet det til hovedkortet, installerte driver fra cd, og det fungerte utmerket. Jeg bruker vanlig analog kabel til mitt 5.1 anlegg, logitech z906.

 

 

Derimot skjedde det for en uke siden veldig merkelige ting. (Jeg har 5.1 logitech z906):

 

    -Spotify fungerer, men vokalen går opp og ned i volum og endrer lydstyrke.

 

    -Se filmer i VLC får jeg kun bakgrunnsstøy, hører ikke noe av dialogen, det er helt stille.

 

    -På youtube blir lyden diffus og veksler mellom å kunne høre stemmer klart og tydelig, til at

     det blir utydelig.

 

 

 

           Jeg prøvde å ta ut lydkortet, sette på plass på ny, avinstallere drivere og installere på nytt, men jeg har samme problem.

           Derimot fungerer lyden fint om jeg bruker lyd via HDMI til TV, og optisk fra TV til Z906 høyttalerne, men tven min støtter ikke dolby eller dts så vil helst ha lyden analogt fra pcen.

 

 

Noen som vet hva problemet er, eventuelt har noen råd/tips?

Endret av Tittus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg feilsøkt litt.

 

Jeg koblet ut lydkortet fra pc'en, og koblet den analoge 6kanals-kabelen i hovedkortet sin lydutgang.

 

EKSAKT samme problem. Spotify funker halvveis, filmer osv kommer ikke dialog, bare bakgrunnsstøy.

 

Når jeg bytter over til lyd via hdmi og optisk kabel går alt fint.

 

 

 

Kan det da være at z906 høyttalerne har en feil på sin analoge lydinngang som gjør at jeg får dette problemet uavhengig om jeg bruker eksternt eller internt lydkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...