Gå til innhold

[Løst] Problemer med multiboot W7 og W10


Anbefalte innlegg

Jeg har installert W7 og W10 på maskinen men jeg får ikke opp noe valg om hvilket OS jeg vil bruke. Maskinen starter opp W10 uansett


Jeg installerte først W10 og så tok jeg W7 på en annen partisjon etterpå

 

 

Jeg gjorde det akkurat på samme måte med W8 og W10 men jeg kom fort på hvorfor jeg hatet W8 så derfor blåste jeg fort støv av den steingamle Windows 7 disken min.

 

Inne på Oppstart og Gjenoppretting (i W10) så står Windows 7 som standard (for øyeblikket) og tid på å velge OS står til 30sek

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Det er lenge siden jeg har kjørt Dualboot mellom Windows versjoner, og da gjorde jeg det med eldre Windows versjoner, tror det var Windows XP og Windows 2000 jeg prøvde det på sist, men jeg er ikke helt sikker. Nok om det. Greia da var vel at man måtte installere den gamleste Windows versjonen først. Så kunne man installere den nyeste. I ditt tilfelle, så blir det Windows 7 først også Windows 10. Det må jo da bli Windows 7 på C:\ og Windows 10 på D:\ eller hvor du no enn har/vil ha den.

Du får iallefall prøve det å se hvordan det går.

 

Hvorfor vil du forresten ha Dualboot Windows 7 og Windows 10?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Takk for det Wil.

Kan prøve det og se hvordan det går.

 

Eneste grunnen er at jeg har en dykkecomputer som bruker IR overføring også fikk jeg ikke til virtuell maskin skikkelig i W10 og da ble det først W8 og W10 men så kom jeg fort på hvorfor jeg hatet W8 så da prøvde jeg W7.

 

Veldig kort forklart så installerte jeg W7 kun for å overføre mellom pc og dykkecomputer ?

Endret av RuneTh666
Lenke til kommentar

Ok. Så hvis jeg går inn på lenovo og laster chipset driver så vil det sannsynligvis gjøre susen?

Har enda W10 på maskinen siden jeg ikke har fått startet installasjon av W7. Formaterer disk fra W7 innstallasjon.

Edit #1:
Glemte å si det før men W7 og W10 ligger på usb-brikker

 

Edit #2:
Jeg fikk av en eller annen merkelig grunn plutselig installert så nå funker det sånn som jeg vil med bårde W7 og W10.
Takk for hjelpen Wil og Hårek

Endret av RuneTh666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...