Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei,
Sitter litt i saksa og tror jeg overtenker det meste men tenkte bare å spørre her før jeg gjør noe skikkelig dumt.

Jeg og kjæresten har vært sammen i snart 1 år. Når jeg var nyforelska var det det beste som hadde hent meg noen sinne jeg elsket henne mer en noe annet i hele verden. Jeg gjorde alt for henne og ente tilslutt med at vi ble sammen og jeg var SUPERlykkelig. 

Så våknet jeg plutselig en dag og hadde mistet alt av følelser for henne jeg ble liivredd og begynte og tenke og grave i dette. tenkte på det dagen lang. dette skjedde mitt i en periode hvor det ble problemer på jobb og jeg ble arbeidsledig. dette var pågående en uke ca. Så fikk jeg jobben tilbake og plutselig kom alt tilbake og jeg kjente virkelig at jeg elsket henne. og forsto ikke hva jeg hadde tenkt med..

Alt var bra i 2 uker igjen etter den ene nedturen.

 

Så ble jeg permitert på jobb. Alt kommer som et slag i trynet og jeg tror jeg har mistet alt for henne igjen. Jeg vet at det går engang fra å være nyforelsket til kjærlighet.. men i og med at dette er mitt første seriøse forhold har jeg aldri opplevd det før. Vi har kjøpt hus sammen, jeg er blitt permitert og jeg tror vi går fra å være nyforelsket til at det bare er oss.. men jeg sliter skikkelig med dette og vill ikke fortelle henne dette.. 

Overtenker jeg alt og twister det i hodet mitt slik at jeg tvinger meg selv til og tro at jeg ikke elsker henne eller er det rett og slett dødt? Har vært tenkt på dette i 2 uker nå..


HJELP
Mann 23 
Kristiansund



Anonymous poster hash: 3a0f4...f3a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer til å få så mange forskjellige svar at du hvertfall ikke kommer til å overtenke mindre. Standardsvarene som er de eneste gode er;

 

Er du ulykkelig i forholdet og ikke får det du trenger så er det liten vits å fortsette, hvis du er 100% sikker på at det ikke bedrer seg og du allerede har kommunisert med ham/ henne selvfølgelig.

 

Er du usikker så kommuniser med ham/ henne og finner en løsning, er det kjærlighet fra begge sider så vil det ordne seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Følelser kommer og går ja. Tror du overtenker dette litt nå. Har selv vært sammen med dama i snart 9 mnd og merker at den tidlige forelskelsen har dabbet litt av, men jeg elsker hun fortsatt. Følelser svinger, bare du er klar over dette så tenker jeg det ordner seg. Du kommer til å ha både opp- og nedturer med dama igjen. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Jeg tror den ustabile jobbsituasjonen er hovedfaktoren her, reduserte følelser for partneren er naturlige beskyttelsesmekanismer da ditt hode forteller deg at du "mister" den tradisjonelle rolle din og at det vil føre til at du også mister dama.

 

Kristiansund kommune har tilbudet Rask psykisk helsehjelp, det er ett lavterskeltilbud som er laget for situasjoner slik som din. Kontakt dem og få satt opp en time. http://www.kristiansund.no/artikkel.aspx?MId1=1935&AId=5493

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at følelser dabber av etter en viss tid, men jeg har aldri personlig opplevd det i et forhold. Har opplevd det under dating eller "når man har noe på gang" men aldri i et forhold. Da har jeg bare opplevd at følelsene blir sterkere og sterkere. Har aldri gått ut av et forhold på grunn av manglende følelser, men andre ting. Så hvis jeg hadde opplevd at forelskelsen ble borte, hadde jeg blitt ganske redd for om jeg hadde hatt riktige følelser, ja...

 

Men hvis du er deprimert på grunn av livssituasjon så kan det gjøre noe med forelskelser, sexlyst osv. Jeg kan ikke helt se for meg situasjonen hvor følelsene bare plutselig blir borte, men tror du at du kommer til å angre hvis du mister henne?



Anonymous poster hash: 1c614...58e
Lenke til kommentar

Ja jeg er redd for det!

har manglende sexlyst osv også.

men alt skjedde så plutselig så har jeg bare gått og tenkt på det over lengre tid å gjort alt værre en det var..

 

men å gå i fra henne ser jeg for meg at hadde vært en lettelse i 1-2 dager men følelsen av å ikke ha henne tilgjengelig liker jeg virkelig ikke:)

 

 

Jeg har hørt at følelser dabber av etter en viss tid, men jeg har aldri personlig opplevd det i et forhold. Har opplevd det under dating eller "når man har noe på gang" men aldri i et forhold. Da har jeg bare opplevd at følelsene blir sterkere og sterkere. Har aldri gått ut av et forhold på grunn av manglende følelser, men andre ting. Så hvis jeg hadde opplevd at forelskelsen ble borte, hadde jeg blitt ganske redd for om jeg hadde hatt riktige følelser, ja...

 

Men hvis du er deprimert på grunn av livssituasjon så kan det gjøre noe med forelskelser, sexlyst osv. Jeg kan ikke helt se for meg situasjonen hvor følelsene bare plutselig blir borte, men tror du at du kommer til å angre hvis du mister henne?

 

Anonymous poster hash: 1c614...58e

Anonymous poster hash: 3a0f4...f3a

Lenke til kommentar

Ja jeg er redd for det!

har manglende sexlyst osv også.

men alt skjedde så plutselig så har jeg bare gått og tenkt på det over lengre tid å gjort alt værre en det var..

 

men å gå i fra henne ser jeg for meg at hadde vært en lettelse i 1-2 dager men følelsen av å ikke ha henne tilgjengelig liker jeg virkelig ikke:)

 

Jeg har hørt at følelser dabber av etter en viss tid, men jeg har aldri personlig opplevd det i et forhold. Har opplevd det under dating eller "når man har noe på gang" men aldri i et forhold. Da har jeg bare opplevd at følelsene blir sterkere og sterkere. Har aldri gått ut av et forhold på grunn av manglende følelser, men andre ting. Så hvis jeg hadde opplevd at forelskelsen ble borte, hadde jeg blitt ganske redd for om jeg hadde hatt riktige følelser, ja...

 

Men hvis du er deprimert på grunn av livssituasjon så kan det gjøre noe med forelskelser, sexlyst osv. Jeg kan ikke helt se for meg situasjonen hvor følelsene bare plutselig blir borte, men tror du at du kommer til å angre hvis du mister henne?

 

Anonymous poster hash: 1c614...58e

Anonymous poster hash: 3a0f4...f3a

Lenke til kommentar

Ja jeg er redd for det!

har manglende sexlyst osv også.

men alt skjedde så plutselig så har jeg bare gått og tenkt på det over lengre tid å gjort alt værre en det var..

 

men å gå i fra henne ser jeg for meg at hadde vært en lettelse i 1-2 dager men følelsen av å ikke ha henne tilgjengelig liker jeg virkelig ikke:)

 

Anonymous poster hash: 3a0f4...f3a

 

 

Kanskje du bare bør avslutte dette forholdet?

 

Anonymous poster hash: 1c614...58e

Lenke til kommentar

Det ønsker jeg ikke!

jeg vill mere en noe i verden at dette skal fungere!

har prøvd i dag å tenke på det som resten her sier at det bare er en nedtur og kommer til og gå oppigjen ettersom det gjorde det sist dette skjedde i en vanskeligstilt situasjon ang jobb!

velger å gi det noen uker til for å virkelig være sikker!

om jeg gjør det slutt tror jeg at jeg kommer til å angre:)

 

trenger bare litt hjelp og en fortkommende opptur:)

 

(håper jeg)

 

 

Ja jeg er redd for det!

har manglende sexlyst osv også.

men alt skjedde så plutselig så har jeg bare gått og tenkt på det over lengre tid å gjort alt værre en det var..

 

men å gå i fra henne ser jeg for meg at hadde vært en lettelse i 1-2 dager men følelsen av å ikke ha henne tilgjengelig liker jeg virkelig ikke:)

Anonymous poster hash: 3a0f4...f3a

 

Kanskje du bare bør avslutte dette forholdet?

 

Anonymous poster hash: 1c614...58e

Anonymous poster hash: 3a0f4...f3a

Lenke til kommentar

Hvis du gjør en liten eksperiment og lager en liten krangel med henne, og så unngår å snakke med hu i noen dager, så ser du HVOR MYE følelser du har for henne og hvor mye du faktisk vil savne hu. 

 

Det mange dritter seg ut på er å å tenke det samme som du gjør, men så våkner en dag etter å ha slått opp og skjønner hvem de har mistet. Dessverre er det for sent da.

Lenke til kommentar

takk for bra svar! det blir siste løsning,

hater å krangle?

Hvis du gjør en liten eksperiment og lager en liten krangel med henne, og så unngår å snakke med hu i noen dager, så ser du HVOR MYE følelser du har for henne og hvor mye du faktisk vil savne hu.

 

Det mange dritter seg ut på er å å tenke det samme som du gjør, men så våkner en dag etter å ha slått opp og skjønner hvem de har mistet. Dessverre er det for sent da.

Anonymous poster hash: 3a0f4...f3a

Lenke til kommentar

takk for bra svar! det blir siste løsning,

hater å krangle

Hvis du gjør en liten eksperiment og lager en liten krangel med henne, og så unngår å snakke med hu i noen dager, så ser du HVOR MYE følelser du har for henne og hvor mye du faktisk vil savne hu.

 

Det mange dritter seg ut på er å å tenke det samme som du gjør, men så våkner en dag etter å ha slått opp og skjønner hvem de har mistet. Dessverre er det for sent da.

Anonymous poster hash: 3a0f4...f3a

 

 

Det var bare en hypotetisk eksempel. Jeg prøvde bare å poengtere at du har følelser for henne selv om du tror du ikke har. 

Lenke til kommentar

Det er fint at du prøver å deale og håndtere det. Mange vhadde håndtert dette veldig annerledes og dårligere enn deg. Klapp på skuldrene dine for det.

 

Jeg kan for øvrig huske at jeg hadde en nedtur engang i det ene forholdet, hvor jeg mistet grep og faktisk fikk interesse for en annen. Men jeg visste at det var på grunn av noen løse tråder som hadde oppstått i forholdet, så jeg synes forholdet var verdt å redde i stedet for å drite meg ut. Hvis det er slik du føler det på noe vis... Spør deg selv om det er noe i livet ditt eller i forholdet ditt som du ikke er fornøyd med?



Anonymous poster hash: 1c614...58e
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk dette hjelper virkelig!

om jeg ror dette i land å alt ordner seg så skylder jeg dere en stor tjenste allemann!?

 

 

Det er fint at du prøver å deale og håndtere det. Mange vhadde håndtert dette veldig annerledes og dårligere enn deg. Klapp på skuldrene dine for det.

 

Jeg kan for øvrig huske at jeg hadde en nedtur engang i det ene forholdet, hvor jeg mistet grep og faktisk fikk interesse for en annen. Men jeg visste at det var på grunn av noen løse tråder som hadde oppstått i forholdet, så jeg synes forholdet var verdt å redde i stedet for å drite meg ut. Hvis det er slik du føler det på noe vis... Spør deg selv om det er noe i livet ditt eller i forholdet ditt som du ikke er fornøyd med?

 

Anonymous poster hash: 1c614...58e

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hm, leste nettopp om en kar som var i din situasjon som valgte å slå opp. Du ønsker å stå på for hva du vil ha, så da er det jo klart at du har lyst på henne og dette forholdet. 

Jeg ville anbefalt deg å prate med henne om dette, gjør det klinkende klart hva du føler og HVA og HVEM du vil ha, for å forsikre henne at det er hun du vil ha, for det er aldri kos å høre at man kanskje ikke er like forelsket som man en gang var. Forelskelsen er nice den, men slår ikke det å være i ett stabilt, godt forhold med rette person :)

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag er alt litt bedre tror jeg.

tror jeg elsker henne men trenger bare litt tid til og savne henne i og med at vi har vært med hverandre ganske ofte!

 

tror jeg overtenker alt litt pga jobb situasjonen og at alt blir lagt over på henne..

 

det har nok godt fra forelskelse til kjærlighet. første gang jeg tar et forhold så langt.. så skremmer meg nok litt! takk for gode svar!

Hm, leste nettopp om en kar som var i din situasjon som valgte å slå opp. Du ønsker å stå på for hva du vil ha, så da er det jo klart at du har lyst på henne og dette forholdet.

 

Jeg ville anbefalt deg å prate med henne om dette, gjør det klinkende klart hva du føler og HVA og HVEM du vil ha, for å forsikre henne at det er hun du vil ha, for det er aldri kos å høre at man kanskje ikke er like forelsket som man en gang var. Forelskelsen er nice den, men slår ikke det å være i ett stabilt, godt forhold med rette person :)

Anonymous poster hash: 3a0f4...f3a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...