Gå til innhold

Ny plattform fra Qualcomm skal gi billigere VR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal tro hvor lenge vi må vente på briller med 4K? (4K på hvert øye) 3, 4 generasjon vive/oculus? Selv glemmer jeg fort den ganske lave oppløsningen i htc vive, når actionen tar til. Men hittil har jeg ikke spilt titler med mye tekst som må leses enda. I Elite f.eks er den lave oppløsningen ofte et problem sier de som spiller det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

1440x1440x2 med øyetracking, nå begynner vi å snakke. En slik oppløsning med grafikkdetaljene fokusert der man faktisk ser kan gi veldig gode resultater, tror jeg. Øynene har tross alt en "oppløsning" som er mange ganger høyere i midten enn de har ut mot kantene. Det spørs bare om maskinvaren kan reagere og flytte detaljnivået i scenen raskt nok

Endret av Pseudopod
Skrevet

1440x1440x2 med øyetracking, nå begynner vi å snakke. En slik oppløsning med grafikkdetaljene fokusert der man faktisk ser kan gi veldig gode resultater, tror jeg. Øynene har tross alt en "oppløsning" som er mange ganger høyere i midten enn de har ut mot kantene. Det spørs bare om maskinvaren kan reagere og flytte detaljnivået i scenen raskt nok

Skarpsynet er det du beskriver, som forøvrig dekker 3-5° av synet :-)

Skrevet

Disse har kanskje høyere oppløsning, men kan strengt tatt ikke sammenlignes direkte med OR og Vive. Maskinvaren i disse brillene kan ikke på noen som helst måte levere en tilfredstillelse visuell opplevelse. Det blir som å sammenligne mobilspill med PC-spill.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...