Gå til innhold

Kjøpte skjermkort til nedsatt pris, cdon kansellerte ordren


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Bestilte i forgårs et gtx 1070 til en fin pris dvs kortet var betydelig nedsatt . Fikk neste dag beskjed om at cdon hadde makulert ordren da varen var feilpriset.

 

Er det ikke her riktig at avtalen burde opprettholdes og cdon plikter å oppfylle sin del. Cdon har riktignok tatt inn som et generelt forbehold i deres avtalevilkår at de fraskriver seg ansvar for (feil)prising. Det kan imidlertid slik jeg forstår ikke gi butikken adgang til å gå ifra en hver avtale de selv måtte ønske.

 

Sendte mail og skrev at jeg ønsket å stå ved avtalen, men fikk beskjed om at dette ikke lot seg gjøre da prisen var "såpass feil".

 

 

Håper noen her har noen innspill! :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at flere nevnte denne i en annen tråd her på forumet, men finner ikke lenken i farten. Forstod det slik at prisen var satt ned med 40 % - og da blir det et spørsmål om prisen er satt ned såpass at kjøper burde ha forstått at dette er feil pris eller om ei. 

 

Mener å huske at flere som bestilte det kortet i den andre tråden skulle ta saken videre da de også fikk sin ordre kansellert etter en stund. Dersom du finner tråden så kan du jo bare henge deg på en av de. 

 

edit: 

 

Her er den andre tråden. Leste bare litt fort gjennom i går, men mener å huske at flere skulle ta saken videre. 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1737359

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Hva er betydelig nedsatt?

 

I følge Forbrukerrådet som viser til avtaleloven sies det at dersom prisen er helt på jordet i forhold til produktet som selges så har du som kunde en dårlig sak siden du rett og slett burde vite at dette er feil.

 

Edit: her er tråden det snakkes om over meg:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1737359

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Legg gjerne inn en update på hva som skjer etter at du har snakket med Forbrukerrådet/CDON.

 

 

Jeg vil jo si at 40 % rabatt på en vare ikke er helt på jordet. Kortet er jo helt nytt, så prisavslaget er jo ganske voldsomt - men vet ikke om jeg vil kalle det helt på jordet?

 

Det er uansett denne type tvister Forbrukerrådet håndterer er det ikke?

Jeg vil selv si at denne rabatten er helt på jordet på et dønn nytt produkt som mange steder visstnok ikke var kommet på lager en gang. Kan umulig tenke meg at noen har 40% avanse på helt nye produkter for å selge det ut med null i fortjeneste - sier seg selv dersom du har litt næringsvett.

 

Skjer dette ofte med deg må du gjerne lage en tråd her på forumet slik at vi andre kan gjøre like gode deals i fremtiden for med meg har det skjedd to ganger. Den ene gangen fikk jeg kompensasjon og den andre gangen mottok jeg produktet med 75% rabatt av veil pris.

 

Men det er heldigvis ikke jeg som avgjør hva som er rett eller galt i en slik sak - det har vi Forbrukerrådet til.  :)

Lenke til kommentar

Jeg vil jo si at 40 % rabatt på en vare ikke er helt på jordet.

Jeg vil selv si at denne rabatten er helt på jordet på et dønn nytt produkt som mange steder visstnok ikke var kommet på lager en gang. Kan umulig tenke meg at noen har 40% avanse på helt nye produkter for å selge det ut med null i fortjeneste - sier seg selv dersom du har litt næringsvett.

 

Nja, jeg har sett ~40% på ganske nye varer før. Elkjøp for eksempel har noen ganske sinnsyke partikjøp greier innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg vil jo si at 40 % rabatt på en vare ikke er helt på jordet.

Jeg vil selv si at denne rabatten er helt på jordet på et dønn nytt produkt som mange steder visstnok ikke var kommet på lager en gang. Kan umulig tenke meg at noen har 40% avanse på helt nye produkter for å selge det ut med null i fortjeneste - sier seg selv dersom du har litt næringsvett.

 

Nja, jeg har sett ~40% på ganske nye varer før. Elkjøp for eksempel har noen ganske sinnsyke partikjøp greier innimellom.

 

 

CDON pleier også å ha mye tilbud. Hadde jeg sett 40% avslag på et produkt på Cdon så hadde ikke tanken slått meg at varen kunne vært feilpriset. Litt spesielt er det jo, siden det dreier seg om et 1070 kort.

 

Var en lignende sak på forumet for noen år siden. Siden det gjaldt hadde åpenbart feilmerket prisen, og kansellert alle bestillingene. Husker det ble litt rabalder. Men vet ikke om noen fikk produktet. Det tviler jeg veldig sterkt på at de gjorde :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Det er uansett denne type tvister Forbrukerrådet håndterer er det ikke?

Forbrukerrådet tror man ikke kan stole på vertfall saker der prisen er feil.

 

http://www.dinside.no/okonomi/kranglet-seg-til-ett-ars-gratis-tv-og-bredband-fra-canal-digital/60950525

 

Men står du lenge på kanskje du er heldig? Egentlig burde canaldigital nektet gratis tv\brebånd 1 år.

 

 

Denne artikkelen angår levering av tv/ bredbånd-tjenester. Tvister på dette området behandles av "Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon".

 

Den angår altså noe litt annet enn det som er temaet i denne tråden. Vi må derfor være forsiktige med å legge vekt på utfallet i saken som ble omtalt på Dinside.no.

 

Jeg tror at trådstarteren har en god sak og har postet et innlegg om det i den andre tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1737359&page=8&do=findComment&comment=23441686

Lenke til kommentar

Jeg bestillte en oppgraderingspakke fra komplett. Til redusert pris 10% eller noe, da hadde de endret hovedkortet fra et ROG gaming til et pro gaming et. Men i linken i pakken så var det ikke helt tydelig hvilket som skulle komme med. Da det stod opplyst med et varenr for å så linke til et annet produkt. Så her var det tydelig at de hadde endret sammensetningen for å forsvare en pris reduksjon på 10%... ikke hørt noe fra dem da jeg påpekte dette. Synd at dem er størst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...