Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan gå frem for å kaste tidligere eiers ting?


xibriz

Anbefalte innlegg

De tidligere eierne av huset har noen ting stående på kaldloftet og ute på eiendommen. Tingene ute opptar ca. 15 m^2.

 

De skulle egentlig fjerne det i fjor, men det gikk ikke av helsemessige årsaker hos dem.

 

Nå har enkelte i husstanden sett seg lei av dette, og ønsker tingene fjernet asap. Jeg ga beskjed pr. sms for noen uker siden, og de skulle ta det etter ferien som de avsluttet forrige helg.

 

Siden jeg enda ikke har sett de, tenker jeg at 1. September er en gylden anledning til å gi beskjed om at hvis tingene ikke er fjernet pr. 1. Oktober gir jeg bort/kaster alt.

 

Hvordan går jeg fram for å få dette til? Sender en SMS med informasjonen, og hvis de svarer så kan jeg ta grep 1. Oktober. Og alternativt sende rekommandert brev hvis de ikke svarer på SMS?

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi et varsel og vente. Slik jeg har forstått det fra tidligere tråder om samme sak så blir det noe slik;

 

Til XXX

Du har dine ting her. Hvis de ikke hentes innen 2 uker fra "dato" så blir de kastet.

Fra YYY

 

Er ikke verre enn det :)

 

Link til "kaste ting sak" og bra svar https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1717379&p=23168532

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...