Gå til innhold

Anbefalte innlegg

LG OLED65E6V

Lurer på om denne skjermen (LG OLED65E6V) er brukbar i min hjemmekino OG om det forventes noe bedre snart? Er det en lansering rundt hjørnet nå jeg bør vente på?

 

Skifter fra en 50" Pioneer plasma-tv som funker meget bra til tross for lav oppløsning..

 

Har helt filmdilla og kjøper meg nå opp på 4kHDR filmer, helst med Dolby Atmos / 7.1.2 lyd da jeg har et lydanlegg som har 7.1.2 oppsett.

 

Er ikke flink nok til å følge med på hva som er best og hva som forventes i nær framtid.. Noen guru'er her som kan hjelpe? Eller er det bare 'løp og kjøp'? 

:)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG OLED65E6V

Lurer på om denne skjermen (LG OLED65E6V) er brukbar i min hjemmekino OG om det forventes noe bedre snart? Er det en lansering rundt hjørnet nå jeg bør vente på?

 

Skifter fra en 50" Pioneer plasma-tv som funker meget bra til tross for lav oppløsning..

 

Har helt filmdilla og kjøper meg nå opp på 4kHDR filmer, helst med Dolby Atmos / 7.1.2 lyd da jeg har et lydanlegg som har 7.1.2 oppsett.

 

Er ikke flink nok til å følge med på hva som er best og hva som forventes i nær framtid.. Noen guru'er her som kan hjelpe? Eller er det bare 'løp og kjøp'?

:)

Har selv en G6 65" Oled. Meget fornøyd med min. E6 er et sikkert kjøp siden den som min G6 har Dolby vision og HDR 10 og Med 3D som en bonus.

 

Min G6 er utrolig gjevn på 5 prosent grå. Ingen mørke sider eller Banding. Null crosstalk på 3D

4k fra ultra hd Bluray og Netflix ser meget bra ut. Har eid Oled tvr siden 980 og ingen har vært så bra på panelet som nå.

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar samco. Så vidt jeg vet er vel hovedkritikken at oled gir for LITE lys enda men at teknologi med kraftigere led (laser) er det det forskes på for å endre dette?
Er litt spent på hva som skjer nå ut over sensommer høst. Er det noen som har dato og sted for messer hvor høstens / vinterens tilbud blir presentert?

Klarer nok å overleve noen uker til før jeg oppgraderer men det ville vært litt surt å få vite uka seinere at LG kommer med en modell hvor de dobler lysstyrken hvis dere skjønner?
Så hvis noen kjenner til når det blir lansert nye modeller vil jeg gjerne vite det!  :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar samco. Så vidt jeg vet er vel hovedkritikken at oled gir for LITE lys enda men at teknologi med kraftigere led (laser) er det det forskes på for å endre dette?

Er litt spent på hva som skjer nå ut over sensommer høst. Er det noen som har dato og sted for messer hvor høstens / vinterens tilbud blir presentert?

Klarer nok å overleve noen uker til før jeg oppgraderer men det ville vært litt surt å få vite uka seinere at LG kommer med en modell hvor de dobler lysstyrken hvis dere skjønner?

Så hvis noen kjenner til når det blir lansert nye modeller vil jeg gjerne vite det!  :)

Lg viser sine nye Oled modeller på Ces 2017 i januar. Tvne kommer ut April-Juni 2017.

Phillips og Loewe vil vise sine Oled tvr neste måned på Ifa 2016 men de bruker Lg Oled paneler så lysstyrke blir den samme.

 

Her er Kalibrerings mannen.no inntrykk av min G6 med HDR.

 

http://kalibreringsmannen.no/1-kikk-pa-lg65g6-oled-med-hdr/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HDR er mere en kun rå lysstyrke.skygge detailjer ,Sortnivå og Høy kontrast har større innvirkning på et bilde.

 

Får min kalibrert i september allerede fått tatt en basis HDR kalibrering på den som ble utrolig bra.

Kalibrerings mannen.no har HDR Kalibrerings utstyr for HDR 10 og Dolby Vision.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HDR er mere en kun rå lysstyrke.skygge detailjer ,Sortnivå og Høy kontrast har større innvirkning på et bilde.

 

Får min kalibrert i september allerede fått tatt en basis HDR kalibrering på den som ble utrolig bra.

Kalibrerings mannen.no har HDR Kalibrerings utstyr for HDR 10 og Dolby Vision.

Nok en gang tusen takk for hjelpen og info! Ser for meg at jeg ikke kan regne med å få kalibrert skjermen her i Lillehammer, neppe noen som holder på med det i distriktet. Men det er vel mulig å gjøre en jobb der selv regner jeg med!

 

Lenke til kommentar

 

 

Lykke til kjør in Oleden noen timer med full screen video.

Tusen takk, men må de / bør de 'kjøres inn' altså? Fortell! :-)

Blide forandrer seg litt de første ca 100/300 timene om du vil kalibrere den er det best å vente til den får noen timer på panelet.

 

 

Nok en gang: Tusen takk for hjelpen samco! Har nå fått tv'en koblet opp og kjørt noen filmer på den. Ser jo helt rå ut fortsatt, tror dette var et godt valg!   :) 

Holder nå på og oppgradere lyden i kinorommet mitt. Skifter først ut senter og fronthøyttalere og valget har falt på Arendal-serien.

http://www.arendalsound.no/products/1723-tower

http://www.arendalsound.no/collections/1723-series/products/1723-center

 

Kom gjerne med flere gode råd! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Lykke til kjør in Oleden noen timer med full screen video.

 

Tusen takk, men må de / bør de 'kjøres inn' altså? Fortell! :-)
Blide forandrer seg litt de første ca 100/300 timene om du vil kalibrere den er det best å vente til den får noen timer på panelet.

Nok en gang: Tusen takk for hjelpen samco! Har nå fått tv'en koblet opp og kjørt noen filmer på den. Ser jo helt rå ut fortsatt, tror dette var et godt valg! :)

Holder nå på og oppgradere lyden i kinorommet mitt. Skifter først ut senter og fronthøyttalere og valget har falt på Arendal-serien.http://www.arendalsound.no/products/1723-tower

http://www.arendalsound.no/collections/1723-series/products/1723-center

Kom gjerne med flere gode råd!

Ja har hatt en dag med kalibrering på min G6.

post-240853-0-41317500-1473704103_thumb.jpeg

post-240853-0-92300800-1473704147_thumb.jpeg

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...