Gå til innhold

Slett meg


Gjest member-414199

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Gjelder fra og med 1. Juli i Norge ;)

 

Spiller vel liten rolle, de burde ha det systemet på plass allerede. Jeg vil vite hvordan de har tenkt til å forholde seg til det, da jeg vil ha kontoen min slettet.

 

Praksisen vår følger allerede gjeldende lovverket, jfr. personopplysningsloven. Systemet er derfor allerede på plass.

 

Artikkel 85.1 i GDPR sier blant annet følgende:

 

Member States shall by law reconcile the right to the protection of personal data pursuant to this Regulation with the right to freedom of expression and information, including processing for journalistic purposes and the purposes of academic, artistic or literary expression.

 

Innlegg postet av brukere vil derfor kunne lagres iht. ytrings- og informasjonsfriheten. Det er derfor ikke et GDPR-krav at kontoen din og innleggene dine skal kunne slettes. Unntaket er innhold av personidentifiserende art, og vi skal naturligvis fremdeles tilby anonymisering av kontoen din (som innebærer sletting av personsensitiv art vi finner i profilen, bla. e-postadresse).

 

Ønsker du kontoen din anonymisert og stengt for bruk og innsyn, kan du sende en personlig melding til meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...