Gå til innhold

Enda flere problemer med Windows 10 Anniversary Update


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har Microsoft klart å snu forretningsmodellen sin helt på hodet!

I tiår har vi vært vant til at en ny versjon lanseres med brask og bram for så å vise seg å være et mareritt av installasjons- og driverproblemer.

Så, når versjonen nærmer seg slutten på forventet levetid (tida da MS aktivt saboterer og FUDer OS'et ditt for å få deg til å kjøpe nytt) begynner tingene å virke, blåskjermen blir bare et vagt minne og det er mulig å finne den driveren du trenger uten å engasjere MI5.

Men ikke så med Windows 10.

Her tok MS brukerne på senga med å levere en versjon som stort sett fungerte etter en relativt enkel installasjon. Så da er det vel ikke annet å vente enn at det kommer en serie med påtvungne oppdateringer som utløser en dominoeffekt av følge-feil.

Men de skal i hvert fall ha for at de fornyer seg!

Lenke til kommentar

Man må vel ikkje installere denne AU? Jeg har ikkje gjort det, og det ser ikkje ut som om jeg gidder med det første :p

 

Ikkje akkurat noe mening disse oppdateringen som regel heller. Så lenge det ikkje er ytelsesgevinst, så er det ikkje så nøye for meg :D

 

Problemet er at Microsoft med Windows 10 baker inn sikkerhetsfixer og ytelsesforbedringer ol. i en og samme pakke. Så vi må installere den for å få med alt. Eventuellt drite i det da...:p

 

Win10 AU har funket stabilt hos meg på 2 av mine maskiner, men måtte som andre gå over settings en gang til. Noe vi må gjøre for resten av levetiden til dette OS'et er jeg redd for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Og har fått inn noen computere hvor Edge har slutta fungere (-Ikke at man burde lide noen nød over det), og webkameraer som ikke fungerer (-Ikke at man burde lide noen nød av det heller...).

 

Hadde det ikke vært for at jeg arbeider med å fikse computere, og må være litt positiv, ville jeg nekta fikse Win10, og tvunge kundene over på en eller anna variant av Linux.

Lenke til kommentar

Man må vel ikkje installere denne AU? Jeg har ikkje gjort det, og det ser ikkje ut som om jeg gidder med det første :p

 

Ikkje akkurat noe mening disse oppdateringen som regel heller. Så lenge det ikkje er ytelsesgevinst, så er det ikkje så nøye for meg :D

 

Jo, desverre. -Man kan utsette oppdateringa, men til slutt, etter et par måneder tvinges den inn i maskina di, med hjertelige hilsener fra Microsoft. :p

-Så må man sitte og bruke tid på å deaktivere all dritten Microsoft har re-aktivert i det skjulte, samt oppdage nye funksjoner som også må deaktiveres, etc. etc. etc.

Win10 er den største dritten siden Windows Milennium.

Lenke til kommentar

 

Win10 er den største dritten siden Windows Milennium.

 

Vel vi mennesker glemmer fort. Husker du Windows Vista? :p

 

Mye bra med Windows 10, som den nye kernelen, DX12, bedre Windows Taskmanager osv. Så alt er ikke helsvart :)

Eneste reelle grunnen til å bruke Win10 for hvermansen idag, er nettopp kun for å spille spill. og et eller anna perifert program man ikke kan få til Linux, men det finnes fullgode programmer til det meste i Linux, og mestedelen er gratis.

Har man en gammel PC som ikke kan kjøre Win10 av en eller anna grunn, vurder å få installert Linux på maskina di, så kan du bruke den i flere år til. Email/webbrowsing/kontorverktøy/osv. osv.

-Og Linux er ikke som det var 10 år sida, hvor man var nødt til å ha en spesiell interesse for å finne ut av å bruke det.

Lenke til kommentar

 

Man må vel ikkje installere denne AU? Jeg har ikkje gjort det, og det ser ikkje ut som om jeg gidder med det første :p

 

Ikkje akkurat noe mening disse oppdateringen som regel heller. Så lenge det ikkje er ytelsesgevinst, så er det ikkje så nøye for meg :D

 

Jo, desverre. -Man kan utsette oppdateringa, men til slutt, etter et par måneder tvinges den inn i maskina di, med hjertelige hilsener fra Microsoft. :p

-Så må man sitte og bruke tid på å deaktivere all dritten Microsoft har re-aktivert i det skjulte, samt oppdage nye funksjoner som også må deaktiveres, etc. etc. etc.

Win10 er den største dritten siden Windows Milennium.

Da kar du enten ikke prøvd windows millienium eller Windows 10. Windows 10 fungerer knirkefritt. For meg tilogmed etter Anniversary Update oppdateringen.

 

Web kamera fungerer perfekt, og ingen problemer med netttilgangen. Dette er en HP I7 CPU envy. Bortsett fra en utelatt systemfil for Power Shell, er det vel ikke alle som opplever dette.

Lenke til kommentar

 

 

Man må vel ikkje installere denne AU? Jeg har ikkje gjort det, og det ser ikkje ut som om jeg gidder med det første :p

 

Ikkje akkurat noe mening disse oppdateringen som regel heller. Så lenge det ikkje er ytelsesgevinst, så er det ikkje så nøye for meg :D

 

Jo, desverre. -Man kan utsette oppdateringa, men til slutt, etter et par måneder tvinges den inn i maskina di, med hjertelige hilsener fra Microsoft. :p

-Så må man sitte og bruke tid på å deaktivere all dritten Microsoft har re-aktivert i det skjulte, samt oppdage nye funksjoner som også må deaktiveres, etc. etc. etc.

Win10 er den største dritten siden Windows Milennium.

Da kar du enten ikke prøvd windows millienium eller Windows 10. Windows 10 fungerer knirkefritt. For meg tilogmed etter Anniversary Update oppdateringen.

 

Web kamera fungerer perfekt, og ingen problemer med netttilgangen. Dette er en HP I7 CPU envy. Bortsett fra en utelatt systemfil for Power Shell, er det vel ikke alle som opplever dette.

Joda, tro meg. Jeg har vært borti alle versjoner av Windows. Jeg har sjøl vært heldig med min egen maskin. Windows 10+AU fungerer på den, Det nye med Windows 10 er, istedet for kun sikkerhetsoppdateringer, hiver den med en hel masse nye drittfunksjoner jeg ikke ønsker. -I tillegg til at den reaktiverer drittfunksjoner jeg har fjerna, av samme grunn. -At jeg ikke ønsker dem. Problemet med Win7 er desverre at man må bruke en hel dag på å banke inn oppdateringer ved en frisk installasjon. -Men der får har man langt større kontroll over hva som skjer i bakgrunnen. Om du syntes WinME var et godt system, forteller det mer om deg, enn meg.
Lenke til kommentar

 

 

 

Man må vel ikkje installere denne AU? Jeg har ikkje gjort det, og det ser ikkje ut som om jeg gidder med det første :p

 

Ikkje akkurat noe mening disse oppdateringen som regel heller. Så lenge det ikkje er ytelsesgevinst, så er det ikkje så nøye for meg :D

 

Jo, desverre. -Man kan utsette oppdateringa, men til slutt, etter et par måneder tvinges den inn i maskina di, med hjertelige hilsener fra Microsoft. :p

-Så må man sitte og bruke tid på å deaktivere all dritten Microsoft har re-aktivert i det skjulte, samt oppdage nye funksjoner som også må deaktiveres, etc. etc. etc.

Win10 er den største dritten siden Windows Milennium.

Da kar du enten ikke prøvd windows millienium eller Windows 10. Windows 10 fungerer knirkefritt. For meg tilogmed etter Anniversary Update oppdateringen.

 

Web kamera fungerer perfekt, og ingen problemer med netttilgangen. Dette er en HP I7 CPU envy. Bortsett fra en utelatt systemfil for Power Shell, er det vel ikke alle som opplever dette.

Joda, tro meg. Jeg har vært borti alle versjoner av Windows. Jeg har sjøl vært heldig med min egen maskin. Windows 10+AU fungerer på den, Det nye med Windows 10 er, istedet for kun sikkerhetsoppdateringer, hiver den med en hel masse nye drittfunksjoner jeg ikke ønsker. -I tillegg til at den reaktiverer drittfunksjoner jeg har fjerna, av samme grunn. -At jeg ikke ønsker dem. Problemet med Win7 er desverre at man må bruke en hel dag på å banke inn oppdateringer ved en frisk installasjon. -Men der får har man langt større kontroll over hva som skjer i bakgrunnen. Om du syntes WinME var et godt system, forteller det mer om deg, enn meg.

Du skrev win10 er verste siden WinME. Men, Win10 er knallbra, bakoverkompatibel og stabil. Det var ikke WinME som var notorisk ustabil. Logisk fail at du tolker meg som en som liker WinME

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Man må vel ikkje installere denne AU? Jeg har ikkje gjort det, og det ser ikkje ut som om jeg gidder med det første :p

 

Ikkje akkurat noe mening disse oppdateringen som regel heller. Så lenge det ikkje er ytelsesgevinst, så er det ikkje så nøye for meg :D

Jo, desverre. -Man kan utsette oppdateringa, men til slutt, etter et par måneder tvinges den inn i maskina di, med hjertelige hilsener fra Microsoft. :p

-Så må man sitte og bruke tid på å deaktivere all dritten Microsoft har re-aktivert i det skjulte, samt oppdage nye funksjoner som også må deaktiveres, etc. etc. etc.

Win10 er den største dritten siden Windows Milennium.

Da kar du enten ikke prøvd windows millienium eller Windows 10. Windows 10 fungerer knirkefritt. For meg tilogmed etter Anniversary Update oppdateringen.

 

Web kamera fungerer perfekt, og ingen problemer med netttilgangen. Dette er en HP I7 CPU envy. Bortsett fra en utelatt systemfil for Power Shell, er det vel ikke alle som opplever dette.

Joda, tro meg. Jeg har vært borti alle versjoner av Windows. Jeg har sjøl vært heldig med min egen maskin. Windows 10+AU fungerer på den, Det nye med Windows 10 er, istedet for kun sikkerhetsoppdateringer, hiver den med en hel masse nye drittfunksjoner jeg ikke ønsker. -I tillegg til at den reaktiverer drittfunksjoner jeg har fjerna, av samme grunn. -At jeg ikke ønsker dem. Problemet med Win7 er desverre at man må bruke en hel dag på å banke inn oppdateringer ved en frisk installasjon. -Men der får har man langt større kontroll over hva som skjer i bakgrunnen. Om du syntes WinME var et godt system, forteller det mer om deg, enn meg.

Du skrev win10 er verste siden WinME. Men, Win10 er knallbra, bakoverkompatibel og stabil. Det var ikke WinME som var notorisk ustabil. Logisk fail at du tolker meg som en som liker WinME

 

Korrekt. WinME er den verste dynge... Etter WinME gikk det bedre, tilogmed Vista var bedre enn WinME.

Windows 10 er ikke nødvendigvis dårlig pga. instabilitet.

Win10 er dårlig fordi man har veldig liten kontroll på hva som skjer 'bak teppet'.

Oppdateringer som ikke forteller hva som oppdateres, oppdateringer som inneholder uænskede nye funskjoner, oppdateringer som tilføyer 'reklame'. Bakrunns-'servicer' som bruker nettverket, uten at man har oversikt over hva, hvor mye eller hvorfor sendes fram og tilbake. Et av de bedre eksemplene på hvor M$ har gjort en liten 'oversight' er jo tydelig i mangelen på H.264-støtte.

Det kan jo sammenlignes med at Warner Brothers slutter å ha støtte for Dolby Stereo i sin filmproduksjon. -Rett og slett idiotisk. -Dette og flere lignende ting får meg til å påstå at Win10 er den største dritten sida WinME. -WinME var som du sier, ('bare') notorisk ustabilt.

Win10 og sikkerhet? Pah! Ikke start meg opp på det området.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...