FuzzFuet Skrevet 23. august 2016 Skrevet 23. august 2016 Hei! Har en 40gb 2.5" SSD iggende som jeg har satt i et ekstern kabinett som jeg tenke å bruke som "test disk", for å sjekke diversje PCer, macer osv. Finnes det noe programmpakke ala "ultimate boot cd" eller en linux distro som man kan legge inn å boote i fra for å kjøre divesje tester på hardware?
geir__hk Skrevet 23. august 2016 Skrevet 23. august 2016 Om du søker etter f.ex "hardware test distro" så vil du få opp bl.a. Crash Clinic Diagnostics stresslinux Inquisitor og en hel del andre...
FuzzFuet Skrevet 24. august 2016 Forfatter Skrevet 24. august 2016 Takk! Var ikke helt sikker på hva jeg skulle søke på i google Jeg la inn Crash Clinic Diagnostics med Rufus. "MBR mode" jeg fikk startet det opp på en gammel Asus Eee900 og min drøyt 5 år gamle stsjoner PC. På min nye Lenovo Y700 krasjet det under oppstart, og på Macen fikk jeg ikke disken opp i det hele tatt, mulig den må kjøres som GPT for at Macen skal finne den? Mulig å få den til å funke på både PC og Mac?
geir__hk Skrevet 25. august 2016 Skrevet 25. august 2016 Du er vel klar over at UBCD kan legges inn på en usb minnepinne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå