Gå til innhold

Sony RX100 III


Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Gått til innkjøp av dette kamera og prøver å finne ut om det er mulig å få blitzen / flashen til å poppe opp automatisk?

 

Eller må jeg manuelt ta den opp og ned selv?

 

Googlet i 1 time nå og blir ikke helt klok på svarene.

 

http://www.photographyblog.com/reviews/sony_cybershot_dsc_rx100_iii_review/

There's a clever fold-out pop-up flash unit on top of the camera directly above the lens which is automatically raised when you select a flash mode - it can also be manually raised and lowered if desired via a button on the rear.

 

https://www.bhphotovideo.com/c/product/1049537-REG/sony_dscrx100m3_b_cyber_shot_dsc_rx100_iii_digital.html

when you set the camera on forced flash, should the flash pop up when you press the shoot button half-way like the original RX-100? Or do you have to force the flash to pop up first before shooting?
A shopper on Jul 25, 2014
0
BEST ANSWER: When the camera is set to forced flash, the flash will pop up automatically, like the original RX 100.

 

Og så sier noen at den ikke kan automatisk aktiveres osv osv.

 

Jeg har nå prøvd på mitt kamera i en time og enda ikke klart å få den til å poppe opp automatisk.

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke kameraet, men normalt så virker denne type funksjon bare når man bruker kameraet i full auto. Det kan hende at det er noen spesifikke autofunksjoner som må sette på eller slåes av i tillegg så som fokusmode, autoiso, hvitbalanse, etc.

Son sagt jeg har prøvd alt.

 

Så vil gjerne vite fra noen som har kamerat eller brukt det selv :)

Lenke til kommentar

Har prøvd begge automodusene og Av mode og ingen av gangene spretter blitsen opp selv.

Testet også diverse sener uten at jeg fikk blitsen til å sprette opp av seg selv.

 

Her må jeg bruke knappen selv om jeg vil bruke blitsen.

Hvorfor skriver da flere dette er mulig?

 

Også leverandører og andre seriøse testsider?

 

Er det mulig noe er defekt med våre kamera?

Lenke til kommentar

Har lest endel kommentarer rundt på nettet og det ser ut som folk forventer at popup/sprett opp-blitsen skal poppe opp automatisk siden de tidligere modellene gjorde det, ikke at de har fått til dette. De reviews/tester jeg har lest sier også alle at du må bruke hendelen for å poppe/sprette opp blitsen.

 

Så tror den muligheten ikke finnes.

 

PS: popup betyr at blitsen er fjærbelastet og sprettet opp når den blir frigjort enten manuelt eller automatisk hvis den funksjonen finnes, min LX3 har en popup blits som bare fungerer manuelt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...