Gå til innhold

[Løst] Første år ved BI, andre år ved UIO? Går det ann?


aomt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer vel helt an på hva slags studium det er snakk om, men jeg klarer ikke helt å se hvilket studium fra BI som er kompatibelt med UiO uten å måtte ta ekstra fag. UiO har ikke øk-ad utdanning, det "nærmeste" blir eventuelt samfunnsøkonomi. HiOA derimot har økad. 

UIO tilbyr offentlig administrasjon og ledelse :)

Lenke til kommentar

Ser også at Høyskulen Kristiania tilbyr HR og Personalledelse. Er det noe å satse på? 

Studie er så å si perfekt, det jeg ønsker. Men er usikker på HK?

 

Har en bekjent som har vært gruppelærer/studentassistent der. Og h*n sier at nivået virkelig er lavt, og at mye av det de lærer burde en vært ferdig med på VGS. Det er selvfølgelig bare en persons uttalelse... men har generelt ikke det mest positive inntrykket av den skolen selv.

Lenke til kommentar

 

Ser også at Høyskulen Kristiania tilbyr HR og Personalledelse. Er det noe å satse på? 

Studie er så å si perfekt, det jeg ønsker. Men er usikker på HK?

 

Har en bekjent som har vært gruppelærer/studentassistent der. Og h*n sier at nivået virkelig er lavt, og at mye av det de lærer burde en vært ferdig med på VGS. Det er selvfølgelig bare en persons uttalelse... men har generelt ikke det mest positive inntrykket av den skolen selv.

 

Nei, ser den. Då er det kanskje best å holde seg unna.

På den ene siden, er det "kun papir" de fleste arbeidsgivere er interessert i. Men om ein har litt ambisjoner om å virkelig bli noe, då er det greit med kunnskap 

Lenke til kommentar

Hvordan er BI vs NHH?

 

Du bør i hvert fall holde deg unna NHH hvis du vil ha minst mulig økonomi. NHH tilbyr en rimelig generell bachelor i økonomi og administrasjon. Studieplanen er endret, så tilfelle er kanskje ikke helt det samme som da jeg tok bachelor der, men de obligatoriske kursene utgjorde vel 30 studiepoeng i samfunnsøkonomi, 37,5 studiepoeng i bedriftsøkonomi og bare 30 studiepoeng i strategi og ledelse, i tillegg til metode. Graden inneholder også noen valgfrie kurs, der du kan velge et par ekstra kurs i ledelse. Men et studium på BI eller HK passer nok deg bedre.

 

Fordelen med NHH er at det er en offentlig, gratis skole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan er BI vs NHH?

 

Du bør i hvert fall holde deg unna NHH hvis du vil ha minst mulig økonomi. NHH tilbyr en rimelig generell bachelor i økonomi og administrasjon. Studieplanen er endret, så tilfelle er kanskje ikke helt det samme som da jeg tok bachelor der, men de obligatoriske kursene utgjorde vel 30 studiepoeng i samfunnsøkonomi, 37,5 studiepoeng i bedriftsøkonomi og bare 30 studiepoeng i strategi og ledelse, i tillegg til metode. Graden inneholder også noen valgfrie kurs, der du kan velge et par ekstra kurs i ledelse. Men et studium på BI eller HK passer nok deg bedre.

 

Fordelen med NHH er at det er en offentlig, gratis skole.

 

Takk! Då holder jeg meg unna HHK og HK (etter anbefalinger fra andre). Ser ut som BI er det beste alternative, ut i fra mine interesser og ambisjoner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...