Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :)  Er sikkert innlegg om det her, men orker ikke lete. Men jeg tror jeg skal ha en liten jentefest her hjemme, mulig 13 - 14 jenter. Det er jenter som ikke er noe kjent med hverandre, men de nærmeste av meg. Jeg kommer til å servere potetgull og sånt - drikke ordner de selv. Meeeen hadde vært gøy å laget noe til dem, men vet ikke helt hva som er innafor? Gjerne kom med tips til vin, eller noe jeg kan servere, og hva som skal til for å lage en super jentefest? Drikkleker er ikke jeg noe veldig glad i men gjerne kom med noe! OOOOG til de som har hatt hjemmefester, er det noe jeg må gjemme unna, eller gjøre noe - vil helst ikke at noe i huset skal bli knust osv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva aldersgruppe snakker vi her?

 

Så lenge det er ordentlige folk, og det ikkje er nokon fare for at huset plutselig blir fullt av uinviterte gjestar så skal det ikkje være noke problem med at ting blir øydelagt. Men det er klart at folk som drikker har litt dårligare finmotorikk, så eg ville ikkje lagt på oldemors hånd-brodderte linduk på bordet, og eg ville ha funnet ein betre plassering av Macen enn delvis under sofaen der det er heilt sikkert at nokon trakkar på den, osv.

 

Av ting som du bør gjere er det ein rekke praktiske ting. Pass på at du har nok såpe, håndkle og dopapir på badet, eventuelt sett fram slik at det er lett å finne meir dersom det går tomt i løpet av kvelden.

Kjøp gjerne inn plastglas i forskjellige størrelser, det er alltid etterspørsel etter kjempestore glas til øl og drammer samt små glas til shots og brennevin, i tillegg er det langt enklare å rydde opp når du kun treng å kaste plastglasa dagen derpå.

Litt avhengig av kva jentene drikk mest av så pass på at du har fryst opp isbitar.

 

Som velkomstdrink hadde eg sattsa på å blande ein drink, eventuelt servere litt muserande vin. Vanlig vin ville eg ikkje ha servert då folk har litt forskjellige preferansar på kva dei likar, og dei som vil ha ein bestemt type vin tek vanligvis med det dei vil ha sjølv.

Men ein søt drink blir bra, dei fleste likar søte drinkar, i alle fall når dei slepp å kun drikke søte drinkar heile kvelden.

 

Tropisk pønjs eller strawberry daiquiri er sikre valg, du kan også fint eksperimentere å blande din eigen drink. Så lenge du har rikelig med isbitar og brukar fersk frukt i staden for essensar så skal det mykje til for at det ikkje blir bra. Pass berre på at du smakar til drinken før servering dersom du er usikker på blandingsforholda. Og husk at den vanligaste grunnen til at ein drink ikkje blir god er at det er alt for mykje alkohol i den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...