Gå til innhold

Bygger bru til rådyr og villsvin for 83 millioner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Men kunne godt kostet mindre enn 1/10 av den prisen.

 

Hva aner egentlig du om kostnadene ved å bygge noe som helst?

 

PS: Hvis du kan bevise at det er korrupsjon involvert i dette prosjektet så skal jeg ta på meg å bevise at du ikke er en tulling.

 

 

Ja, det var jo tross alt det som var et av poengene mine, at prisnivået i Norge har blitt helt latterlig. At en bro over en vei skal koste så mye er helt absurd. Nesten et tegn på at noen har valgt et anbud som er priset altfor høyt og at valget har blitt gjort med korrupsjon.

 

Det bør gå an å levere et slikt prosjekt langt billigere. Prisene er helt latterlig og et signal om hyperinflasjon på infrastruktur og byggmarkedet i Norge. Å bygge en slik bro er teknisk sett mulig for mindre enn 5 personer på under 3 måneder, med helt enkle verktøy og tilgang til litt skog. Å bygge på den måten kunne kostet så lite som 100.000 kroner.

 

Nå sier jeg ikke at vi kan eller bør bygge så billig. Men det finnes nok et slags kompromiss i pris mellom 100.000 kroner og 83 million kroner.

 

Jeg er rimelig sikker på at det er mulig å bygge en slik bro på en trygg og bra måte for mindre enn 8.3 millioner kroner eller under 1/10 av prisen, som jeg sa. Om Kinesere da må gjøre det eller om Norge også kan bygge for mindre enn den prisen er vel heller en diskusjon om markedet. Nordmenn kan nok også bygge under den prisen om de vil og er effektive.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...